Η Waymo της Google στέλνει αυτοκινούμενα οχήματα στην Ουάσινγκτον

Ακούστε το άρθρο 8'
05.04.2025 | 19:40
shutterstock
Η Waymo, η νεοσύστατη εταιρεία αυτοκινούμενων οχημάτων που υποστηρίζεται από την Alphabet, στέλνει τα ρομποταξί της στην Ουάσινγκτον.

Η εταιρεία δήλωσε ότι θέλει να ξεκινήσει την υπηρεσία Waymo One στην πρωτεύουσα των ΗΠΑ το 2026, αν και θα πρέπει να συνεργαστεί με τους αρμοδίους για να αλλάξει η νομοθεσία της πόλης πριν από την πλήρη έναρξη. Επί του παρόντος, οι εταιρείες αυτόνομων οχημάτων στην περιοχή πρέπει να έχουν έναν φυσικό οδηγό. Οι υποστηρικτές του εγχηρήματος πιέζουν τους τοπικούς αξιωματούχους να χαλαρώσουν τους περιορισμούς εδώ και καιρό.

Η Waymo έδωσε το παρόν στην Ουάσινγκτον τον Μάρτιο του 2024 στο πλαίσιο της εκπαίδευσης της εταιρείας, με φυσικούς οδηγούς να κατευθύνουν τα αυτοκίνητα σε περιοχές όπως το Dupont Circle. Η εταιρεία άρχισε να μετακινεί τα αυτοκίνητά της πίσω στην περιοχή τον Ιανουάριο και σχεδιάζει να φέρει περισσότερα στην πόλη τις επόμενες εβδομάδες.

Το Waymo One παρέχει περισσότερες από 200.000 πληρωμένες διαδρομές επιβατών κάθε εβδομάδα στο Σαν Φρανσίσκο, το Φοίνιξ, το Λος Άντζελες και το Όστιν του Τέξας - η εταιρεία πραγματοποίησε περισσότερες από τέσσερις εκατομμύρια διαδρομές το 2024. Σχεδιάζει να ξεκινήσει την υπηρεσία στην Ατλάντα και το Μαϊάμι και στη συνέχεια στην Ουάσινγκτον.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα φέρουμε την άνεση, τη συνέπεια και την ασφάλεια του Waymo One στους κατοίκους της Ουάσινγκτον, σε όσους εργάζονται και παίζουν στην πόλη κάθε μέρα, καθώς και στα εκατομμύρια ανθρώπων από όλο τον κόσμο που ταξιδεύουν στην περιοχή κάθε χρόνο», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η συν-διευθύνουσα σύμβουλος της Waymo Tekedra Mawakana.

Μια μεγαλύτερη παρουσία στην πρωτεύουσα της χώρας θα μπορούσε να βοηθήσει τη Waymo να απευθυνθεί σε ομοσπονδιακούς νομοθέτες και αξιωματούχους ασφαλείας που ενδιαφέρονται για τα αυτοκινούμενα οχήματα, τα οποία ορισμένοι λένε ότι αποτελούν το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αν και οι πολιτείες έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν εξατομικευμένους κανόνες για την ασφαλή ανάπτυξη ρομποτικών αξόνων, αυτό θα μπορούσε να αλλάξει.

Την περασμένη εβδομάδα, μια σειρά από εμπορικές ομάδες - συμπεριλαμβανομένης της Alliance for Automotive Innovation και της Autonomous Vehicle Industry Association - κάλεσαν τον υπουργό Μεταφορών, Σιν Ντάφι, να εφαρμόσει ένα εθνικό πλαίσιο βασισμένο στις επιδόσεις, ανέφερε το Reuters. Οι ομάδες ζήτησαν επίσης από τον Ντάφι να ανακηρύξει την Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) ως τη μοναδική ρυθμιστική αρχή για τη λειτουργία των αυτοκινούμενων οχημάτων.

«Εάν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν ενεργήσει για να προωθήσει λογικές πολιτικές AV, θα παραχωρήσουμε την ηγετική μας θέση σε αυτόν τον οικονομικά κρίσιμο τομέα στην Κίνα», αναφέρουν οι ομάδες σε επιστολή τους. «Οι πολλαπλές υπηρεσίες και τα κρατικά ρυθμιστικά καθεστώτα δημιουργούν ασυνεπείς κανόνες, με κίνδυνο να δημιουργηθούν κενά ασφαλείας και να "διαβρωθεί" η εμπιστοσύνη του κοινού».

Τον Δεκέμβριο, μέλη της μεταβατικής ομάδας του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ φέρονται να σχεδίαζαν να καταστήσουν ένα ομοσπονδιακό πλαίσιο για τα πλήρως αυτόνομα οχήματα κατά προτεραιότητα για το επερχόμενο υπουργείο Μεταφορών. Ο Ίλον Μασκ, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla και σημαντικός ανώτερος σύμβουλος του Τραμπ, δήλωσε ότι θα πιέσει για μια εθνική προσέγγιση στη ρύθμιση των οχημάτων χωρίς οδηγό.

Η Tesla σχεδιάζει να ξεκινήσει μια υπηρεσία ride-hail στο Όστιν γύρω στον Ιούνιο, ενώνοντας την Amazon  Zoox και Waymo - μεταξύ άλλων - στην πόλη. Το προβλεπόμενο ρομποταξί της εταιρείας, το Cybercab, δεν θα μπει σε μαζική παραγωγή μέχρι το επόμενο έτος. Οι όποιες υπηρεσίες rideshare θα βασίζονται πιθανότατα σε οχήματα Model Y και Model 3 εξοπλισμένα με το λογισμικό Full Self-Driving της Tesla.

 

 

 

 

 

 

Πηγή:liberal.gr