The Guardian

Temu και Shein προειδοποιούν ότι θα αυξηθούν οι τιμές λόγω των δασμών του Τραμπ

Ακούστε το άρθρο 8'
17.04.2025 | 23:15
Δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής πώλησης της Κίνας, η Temu και η Shein, προειδοποίησαν τους πελάτες τους στις ΗΠΑ ότι θα αντιμετωπίσουν αυξήσεις τιμών από την επόμενη εβδομάδα, καθώς τίθενται σε ισχύ οι δασμοί του Ντόναλντ Τραμπ στις κινεζικές εισαγωγές.

Όπως αναφέρει ο Guardian, και οι δύο εταιρείες θα πληγούν από τους νέους δασμούς, οι οποίοι συνεπάγονται των φόρων που θα επιβληθούν ύψους έως και 145% στα κινεζικά προϊόντα.

Επίσης, θα επηρεαστούν από την άρση από τον Τραμπ της απαλλαγής «de minimis», βάσει της οποίας αποστολές αξίας μικρότερης των 800 δολαρίων (600 λιρών) θα μπορούσαν να εισαχθούν χωρίς δασμούς.

Η εν λόγω απαλλαγή ήταν ζωτικής σημασίας για να βοηθήσει τους λιανοπωλητές χαμηλού κόστους να εισχωρήσουν στην αγορά των ΗΠΑ, όπου μπορούσαν να στέλνουν χαμηλού κόστους ηλεκτρονικές αγορές με λίγα έξοδα. Αυτό θα  καταργηθεί από τις 2 Μαΐου.

«Λόγω των πρόσφατων αλλαγών στους παγκόσμιους εμπορικούς κανόνες και τους δασμούς, τα λειτουργικά μας έξοδα έχουν αυξηθεί», ανέφερε η ειδοποίηση πελατών της Shein.

«Για να συνεχίσουμε να προσφέρουμε τα προϊόντα που αγαπάτε χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα, θα προβούμε σε αναπροσαρμογή των τιμών από τις 25 Απριλίου 2025. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διατηρήσουμε τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα και να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο σε εσάς», ανέφερε η εταιρεία.

Σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια του Τραμπ, τα προηγουμένως εξαιρούμενα πακέτα επρόκειτο να πληγούν με δασμολογικό συντελεστή 30% ή 25 δολάρια ανά τεμάχιο, ο οποίος θα αυξανόταν σε 50 δολάρια ανά τεμάχιο έως την 1η Ιουνίου.

Ωστόσο, αφού η Κίνα απάντησε με ανταποδοτικούς δασμούς την περασμένη εβδομάδα, ο Τραμπ αντεπιτέθηκε τριπλασιάζοντας τους συντελεστές για τα προηγουμένως εξαιρούμενα πακέτα σε 90% ή 75 δολάρια ανά τεμάχιο, που θα αυξηθούν σε 150 δολάρια την 1η Ιουνίου. 

Ειδικοί υποστηρίζουν ότι είναι απίθανο να αποθαρρύνει όλους τους πελάτες, δεδομένου ότι τα είδη από την Temu και τη Shein θα μπορούσαν να καταλήξουν φθηνότερα από ορισμένα ανταγωνιστικά καταστήματα λιανικής πώλησης.

Την ίδια ώρα, η επιβολή των αμερικανικών δασμών ώθησε τους λιανοπωλητές να μειώσουν τις δαπάνες για διαφήμιση στα αμερικανικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γεγονός που ενίσχυσε επίσης το προφίλ τους μεταξύ των νέων και φειδωλών  αγοραστών.

Η μέση ημερήσια διαφημιστική δαπάνη της Temu στις ΗΠΑ στο Facebook, το Instagram, το TikTok, το Snap, το X και το YouTube μειώθηκε κατά 31% κατά μέσο όρο στις δύο εβδομάδες από τις 31 Μαρτίου έως τις 13 Απριλίου σε σύγκριση με τις προηγούμενες 30 ημέρες, σύμφωνα με την εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ Sensor Tower.

Εντωμεταξύ, η μέση ημερήσια διαφημιστική δαπάνη της Shein στις ΗΠΑ στο Facebook, το Instagram, το TikTok, το YouTube και το Pinterest μειώθηκε κατά μέσο όρο κατά 19% την ίδια περίοδο. Ο Μαρκ Μπάλαρντ, διευθυντής έρευνας ψηφιακού μάρκετινγκ στην Tinuiti, δήλωσε ότι η Temu είχε μειώσει απότομα τις διαφημίσεις στο Google Shopping από τις 12 Απριλίου.

Η Meta αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ η Google, η Shein και η Temu δεν ήταν άμεσα διαθέσιμες για σχόλια.