Ioniki: «Ζυμώνει» δεύτερο εργοστάσιο στη ΒΙΠΕ Σίνδου – Η ανοδική πορεία με όχημα την καινοτομία και την εξωστρέφεια

Ακούστε το άρθρο 8'
21.03.2025 | 08:00
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ioniki, Γεώργιος Πορτοκαλίδης
Την αναπτυξιακή της πορεία στην εγχώρια και διεθνή αγορά συνεχίζει να χαράσσει η Ιωνική Σφολιάτα ΑΕ (Ioniki), η οποία βασισμένη στην καινοτομία, την ποιότητα και τις στρατηγικές επενδύσεις, ετοιμάζει το επόμενο επενδυτικό της άλμα, ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Η μεγάλη επένδυση που αναμένεται να κατατεθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο, αφορά την κατασκευή νέου εργοστασίου σε ιδιόκτητο χώρο 40 στρεμμάτων στη Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου. Η ολοκλήρωση της επένδυσης εκτιμάται σε τρία χρόνια και θα ενισχύσει περαιτέρω την παραγωγική δυναμική της εταιρείας, ενώ θα αποτελέσει το δεύτερο εργοστάσιο της Ιωνικής.

Η πορεία της εταιρείας με δραστηριότητα στον κλάδο της σφολιάτας και των κατεψυγμένων ζυμών, σύμφωνα με όσα δήλωσε στα Μακεδονικά Νέα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ioniki Γεώργιος Πορτοκαλίδης, χαρακτηρίζεται από σταθερή ετήσια ανάπτυξη 35% σε επίπεδο τζίρου στα πρώτα χρόνια λειτουργίας της, γεγονός που της επέτρεψε να επενδύει στην τεχνολογία, στην καινοτομία και στην επέκταση των προϊόντων της.

«Η Ιωνική Σφολιάτα έχει εξελιχθεί από μια μικρή μονάδα με 7 εργαζόμενους το 1991 σε μια μεγάλη βιομηχανία με ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 27.000 τ.μ., υπερσύγχρονες γραμμές παραγωγής και πάνω από 270 εργαζομένους με υποκαταστήματα σε Αθήνα και Κρήτη», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πορτοκαλίδης. Η στρατηγική της στηρίζεται στην καινοτομία που αποτελείται από δύο βασικούς πυλώνες, τη δημιουργία, τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη νέων προϊόντων καθώς και την αυτοματοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας. 

Σήμερα, η Ιωνική Σφολιάτα με έδρα στη Νεοχωρούδα Θεσσαλονίκης διαθέτει πάνω από 500 κωδικούς προϊόντων, τα οποία εξυπηρετούν τόσο την αγορά food service όσο και το retail, δηλαδή αλυσίδες σούπερ μάρκετ και την αγορά Horeca (ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ). «Η εταιρεία δημιουργεί συνεχώς νέα προϊόντα που ακολουθούν τις τάσεις της αγοράς», σημείωσε ο κ. Πορτοκαλίδης, αναβαθμίζοντας έτσι τη θέση της στην ελληνική και διεθνή αγορά.

Έμφαση στις εξαγωγές

Όσον αφορά την εξωστρέφεια, η εξαγωγική της δραστηριότητα επεκτείνεται ήδη σε 35 χώρες. Αν και το 35% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από τις εξαγωγές, η Ιωνική Σφολιάτα στοχεύει σε περαιτέρω αύξηση αυτού του ποσοστού. Η Αυστραλία είναι μία από τις ισχυρότερες αγορές της, ενώ εξαγωγές πραγματοποιούνται επίσης σε ΗΠΑ, Καναδά, Κεντρική Ευρώπη και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Η συνεργασία με τον όμιλο Switz Group, μέλος του οποίου είναι η Ιωνική, προσφέρει στην εταιρεία ευκαιρίες για διείσδυση στις αγορές των αραβικών χωρών, ενώ στο παρελθόν είχε ισχυρή παρουσία στη Ρωσία, η οποία διακόπηκε λόγω των εμπορικών κυρώσεων. Αυτό την οδήγησε να ανακατευθύνει τις εξαγωγικές της δραστηριότητες και να εστιάσει στην ανάπτυξή της στις Ηνωμένες Πολιτείες, κλείνοντας συνεχώς νέες συμφωνίες.

Στο πλαίσιο των διεθνών συνεργασιών, η Ιωνική Σφολιάτα ήταν από τις πρώτες εταιρείες που πραγματοποίησαν co-branding με την Beyond Meat, τη μεγάλη αμερικανική εταιρεία vegan προϊόντων, δημιουργώντας καινοτόμες επιλογές για τους vegan καταναλωτές. Παράλληλα, συνεργάζεται με εταιρείες του κλάδου τυροκομικών και άλλων ανταλλακτικών για την ανάπτυξη εξειδικευμένων προϊόντων.

Οι επιδόσεις του 2024

Αναφορικά με τις επιδόσεις του 2024, ήταν μια εξαιρετική χρονιά για την Ιωνική Σφολιάτα κατά τον κ. Πορτοκαλίδη, με αύξηση πωλήσεων από 28 εκατ. ευρώ το 2023 σε πάνω από 30 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη της παρέμειναν λίγο πάνω από τα 3 εκατ. ευρώ ενώ αύξησε και το προσωπικό της. Για τους επόμενους μήνες, η εταιρεία επικεντρώνεται στην ενίσχυση της παρουσίας της στις υπάρχουσες αγορές, και κυρίως σε αυτές που δεν έχουν ακόμη ωριμάσει για το brand της.

Παράλληλα, η Ιωνική Σφολιάτα επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό της, ενισχύοντας την εκπαίδευση των εργαζομένων και τη δημιουργία ενός ελκυστικού και φιλικού εργασιακού περιβάλλοντος. «Μέσω του τμήματος HR, πραγματοποιούνται ενέργειες σε θέματα επιμόρφωσης, εκπαίδευσης και ευεξίας», εξήγησε στα Μακεδονικά Νέα ο κ. Πορτοκαλίδης. Η εταιρεία συμμετέχει ακόμη και σε ερευνητικά έργα με πανεπιστήμια της Βόρειας Ελλάδας, εστιάζοντας στη βιωσιμότητα και στον σχεδιασμό καινοτόμων προϊόντων. Η συνεργασία με ακαδημαϊκά ιδρύματα ενισχύει τη στρατηγική της στην έρευνα και ανάπτυξη, διατηρώντας έτσι την εταιρεία στην αιχμή της καινοτομίας.

Η Ιωνική Σφολιάτα ξεχωρίζει στον κλάδο της χάρη σε τρεις βασικούς παράγοντες, όπως υποστήριξε ο κ. Πορτοκαλίδης. Αυτοί είναι η υψηλή ποιότητα και τα αυθεντικά υλικά στα προϊόντα της, η ευελιξία και γρήγορη προσαρμογή στις αγορές, η δυναμική εξαγωγική δραστηριότητα και οι διεθνείς συνεργασίες. 

Οι προκλήσεις 

Ωστόσο, η εταιρεία αντιμετωπίζει και σημαντικές προκλήσεις, με κυριότερες την έλλειψη προσωπικού, η οποία δυσκολεύει την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της παραγωγής, τις πληθωριστικές πιέσεις, που επηρεάζουν την καταναλωτική δύναμη καθώς και το υψηλό ενεργειακό κόστος, που συνεχίζει να αποτελεί βάρος για τις βιομηχανίες. Για την αντιμετώπιση του ενεργειακού κόστους, η εταιρεία έχει επενδύσει, τέλος, σε φωτοβολταϊκό πάρκο στο εργοστάσιό της, καλύπτοντας ένα μέρος των ενεργειακών της αναγκών.

Δήμητρα Τάγκα