Grizo & Prasino: Από το χωράφι στο ράφι – Καινοτομία made in Κομοτηνή στα βοτανικά ροφήματα

Εισαγωγή
Μέσα σε λίγα χρόνια έχει καταφέρει να χαράξει τη δική της πορεία στον κλάδο των βιολογικών προϊόντων με βάση τα βότανα, εστιάζοντας σε ένα κάθετα ολοκληρωμένο μοντέλο παραγωγής με δυναμική παρουσία στην εγχώρια αγορά και φιλοδοξώντας να τοποθετηθούν τα βοτανικά ροφήματα στον γαστρονομικό χάρτη. 
Χωρίς Διαφημίσεις
0
Συγγραφέας - Εμφάνιση στην Αρχική
1
Body

Ο λόγος για την ελληνική οικογενειακή εταιρεία Grizo & Prasino, με έδρα την Κομοτηνή η οποία ιδρύθηκε το 2017 από τον Κώστα Παπάζογλου και την Αγγελική Δράκου, οι οποίοι έχοντας δημιουργήσει σειρά βοτανικών προϊόντων παντρεύουν τη φυσικότητα των ελληνικών βοτάνων με τη σύγχρονη γαστρονομία, προσφέροντας υψηλής ποιότητας ροφήματα. Η φιλοσοφία τους βασίζεται στη βιολογική καλλιέργεια, την προσεκτική επεξεργασία και τη διατήρηση της αγνότητας των πρώτων υλών. 

«Καλλιεργούμε ελληνικά βότανα σε ιδιόκτητα και μισθωμένα αγροτεμάχια, που εκτείνονται σε 10 στρέμματα. Τα συλλέγουμε με το χέρι, αποξηραίνουμε προσεκτικά και συσκευάζουμε ολόκληρα φύλλα και άνθη στις εγκαταστάσεις μας στην Κομοτηνή, ακολουθώντας μια κάθετη διαδικασία παραγωγής», ανέφερε η κα Δράκου μιλώντας στα Μακεδονικά Νέα. 

Η γκάμα προϊόντων του Grizo & Prasino περιλαμβάνει 15 μονοποικιλιακά βότανα (χαμομήλι, φασκόμηλο, μέντα, ρίγανη κ.α.), 16 μείγματα βοτάνων, 7 κωδικούς κρύου τσαγιού, που διαφέρουν από τα συνηθισμένα, καθώς φτιάχνονται αποκλειστικά από βότανα και χωρίς γλυκαντικά (100% φυσικό βοτανικό προϊόν), βοτανικά σιρόπια, μια καινοτομία στην αγορά, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για mocktails και cocktails, βοτανικό αλάτι, βοτανικά σνακ, φασκομηλένιο τραχανά, εμπνευσμένο από την ιταλική κουζίνα σε συνεργασία με το εργαστήριο παραδοσιακών ζυμαρικών «Θρακιώτικη Ζύμη, καθώς θεματικούς κωδικούς προϊόντων σε εορταστικές περιόδους. 

Μια σημαντική διαφοροποίηση της εταιρείας σύμφωνα με την κα Δράκου είναι ότι τα αποξηραμένα βότανά της διατίθενται σε ολόκληρο φύλλο και άνθος, όχι σε φακελάκια, διατηρώντας έτσι τη μέγιστη γευστική και αρωματική τους ένταση. «Εμμένουμε στην επιλογή μας αυτή, προς όφελος της γεύσης, του αρώματος και της ουσίας των βοτάνων μας, που θα υποβαθμίζονταν στο δρόμο της επεξεργασίας», διευκρίνισε η κα Δράκου.

Τα νέα προϊόντα 

Το Grizo & Prasino, ωστόσο, έχει προχωρήσει στο επόμενο βήμα παράγοντας δύο νέους κωδικούς που αφορούν βοτανικό τσάι με ανθρακικό, οι οποίοι θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τους επόμενους μήνες. «Ποντάρουμε στη γεύση, καθώς πιστεύουμε ότι τα ελληνικά βότανα είναι γευστικά, με πολλές διαφορετικές γεύσεις. Στην Ελλάδα έχουμε 5.000 διαφορετικά βότανα και εμείς θέλουμε να τα βάλουμε στον γαστρονομικό χάρτη», δήλωσε στα Μακεδονικά Νέα η κα Αγγελική Δράκου. Παράλληλα, με το βλέμμα στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, η εταιρεία έχει λανσάρει νέα συσκευασία προϊόντων η οποία είναι plastic-free με ανακυκλώσιμο πλαστικό στο εσωτερικό της.  

Άξιο αναφοράς είναι επίσης ότι η επιχείρηση ξεκίνησε χωρίς προηγούμενη εμπειρία στο εμπόριο, πιστεύοντας ότι ένα καλό προϊόν αρκεί για να απορροφηθεί από την αγορά. Στην πορεία όμως, συνειδητοποίησε ότι δεν ήταν εύκολο αλλά η καθοδήγηση ειδικών της αγοράς, η στοχευμένη προώθηση, η δικτύωση και η παρουσία στα social media ήταν σημαντικοί παράγοντες που οδήγησαν στην ανοδική πορεία του Grizo & Prasino ενώ και η περίοδος του κορωνοϊού έδωσε ώθηση στις online πωλήσεις. Για το 2024, η εταιρεία κατέγραψε σταθερότητα στον συνολικό κύκλο εργασιών, με αύξηση του αριθμού των πελατών.

Τα προϊόντα της εταιρείας διατίθενται στη λιανική μέσω του eshop καθώς και στη χονδρική συνεργαζόμενη με μικρά καταστήματα λιανικής, φαρμακεία, concept stores, τουριστικά καταστήματα και την αγορά Horeca (ξενοδοχεία, εστίαση, καφέ) σε όλη τη χώρα. Μάλιστα το 90% των πωλήσεων των εμφιαλωμένων ice tea κατευθύνεται στην εστίαση. Αξιοσημείωτο είναι ακόμη και το μερίδιο των εταιρικών δώρων, που μαζί με τις λιανικές πωλήσεις φτάνουν σχεδόν και το 50% του ετήσιου τζίρου του Grizo & Prasino.

Είσοδος σε νέες αγορές του εξωτερικού

Αναφορικά με το εξωτερικό, η εταιρεία έχει ήδη παρουσία σε Ισπανία, Γαλλία, Βέλγιο και Γερμανία, όπου οι συνεργασίες προέκυψαν οργανικά. Για το 2025 το πλάνο ανάπτυξης του Grizo & Prasino περιλαμβάνει είσοδο σε Βουλγαρία, Σερβία, Τουρκία και Ελβετία, δίνοντας έμφαση στα αποξηραμένα προϊόντα.

Εκτός από την επέκταση στις αγορές του εξωτερικού, εστιάζοντας στα αποξηραμένα βότανα, επιπλέον προτεραιότητες της εταιρείας για φέτος, κατά την κα Δράκου, είναι η βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών και των καναλιών διανομής στην Ελλάδα, η ενίσχυση της παρουσίας των κρύων βοτανικών ροφημάτων στην εγχώρια αγορά και τέλος η προώθηση των νέων plastic-free συσκευασιών με ανακυκλώσιμο πλαστικό στο εσωτερικό τους. 

Συγγραφέας
Κεντρική Φωτογραφία
Κατηγορία
Υπέρτιτλος να είναι στον τίτλο
0