Οι νέοι δασμοί 25% της κυβέρνησης Τραμπ σε όλες τις εισαγωγές εξαρτημάτων αυτοκινήτων και φορτηγών πρόκειται να τεθούν σε ισχύ στις 3 Απριλίου. Σχεδόν τα μισά από όλα τα οχήματα που πωλούνται στις ΗΠΑ εισάγονται, όπως και σχεδόν το 60% όλων των εξαρτημάτων σε οχήματα που συναρμολογούνται στις ΗΠΑ.
Οι αναλυτές της JPMorgan με επικεφαλής τον Ράιαν Μπρίνκμαν μείωσαν τον Δεκέμβριο την τιμή-στόχο για την GM στα 53 δολάρια ανά μετοχή από 64 δολάρια ανά μετοχή, για τη Ford στα 11 δολάρια ανά μετοχή από 13 δολάρια ανά μετοχή και για τη Ferrari στα 460 δολάρια ανά μετοχή από 525 δολάρια ανά μετοχή, σύμφωνα με σημείωμα της Πέμπτης.
Η μετοχή της GM υποχώρησε κατά 3% την Τετάρτη, καθώς ο Τραμπ έκανε την ανακοίνωση των δασμών στα αυτοκίνητα, και στη συνέχεια διολίσθησε έως και 6,5% την Πέμπτη. Η μετοχή της Ferrari διολίσθησε σχεδόν 5% την Τετάρτη, αλλά ανέβηκε 1,6% την Πέμπτη. Η μετοχή της Ford σημειώνει πτώση 2% και ο υπο-δείκτης S&P 500 Automobiles είναι αυξημένος κατά σχεδόν 2%, αλλά μειωμένος κατά 28% από έτος σε έτος.
Η JPMorgan αναμένει ότι η GM θα βρεθεί αντιμέτωπη με δασμολογικό λογαριασμό ύψους 10,5 δισ. δολαρίων, ο οποίος μπορεί να ανέβει στα 13 δισ.με την πάροδο του χρόνου.
Η αυτοκινητοβιομηχανία εισάγει οχήματα από τη Νότια Κορέα, τον Καναδά και το Μεξικό. Ο λογαριασμός της Ford θα είναι πολύ χαμηλότερος, 2 δισ. δολάρια για αρχή, αλλά σταδιακά θα αυξηθεί στα 4,5 δισ. δολάρια.
Οι αναλυτές αναμένουν τώρα ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα δεχθεί ετήσιο πλήγμα 82 δισ. δολαρίων, από 41 δισ. δολάρια που ήταν η αρχική εκτίμηση, υποθέτοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα απορροφήσουν το κόστος των δασμών. Εάν αποφασίσουν να μετακυλήσουν το κόστος στους καταναλωτές, οι τιμές των ελαφρών οχημάτων θα μπορούσαν να αυξηθούν έως και 11,4%.
Η Anderson Economic Group, με έδρα το Μίσιγκαν, είχε προηγουμένως εκτιμήσει ότι ένας δασμός 25% στις εισαγωγές από το Μεξικό και τον Καναδά θα πρόσθετε μεταξύ 4.000 και 10.000 δολαρίων ανά μονάδα στα οχήματα που συναρμολογούνται στη Βόρεια Αμερική. Οι δασμοί του Τραμπ στις εισαγωγές αλουμινίου και χάλυβα προσθέτουν άλλα 250 έως 800 δολάρια ανά βενζινοκίνητο όχημα και έως 2.500 δολάρια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Σύμφωνα με το νέο καθεστώς σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αντιμετωπίσουν σημαντική πίεση για αύξηση των τιμών, καθιστώντας πιο πιθανό οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν αυξήσεις τιμών για να αντισταθμίσουν καλύτερα το κόστος των δασμών χωρίς τον κίνδυνο ουσιαστικής απώλειας μεριδίου αγοράς», ανέφερε ο Brinkman στο σημείωμα.
