Κ. Γκιουλεκας

Θέλουμε τις επιχειρήσεις και τις στηρίζουμε - Προτεραιότητά μας οι νέες θέσεις εργασίας σε όλη τη Μακεδονία και τη Θράκη

Ακούστε το άρθρο 8'
08:00
Ακούστε το άρθρο 8'
Κωνσταντίνος Γκιουλέκας
Τη βεβαιότητα πως η Θεσσαλονίκη και γενικότερα η Μακεδονία και η Θράκη «μπορούν να μεταβληθούν σε μια πόλη και σε μια περιοχή -στρατηγείο για τη νοτιοανατολική Ευρώπη» διατυπώνει ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας στη συνέντευξή του στα Μακεδονικά Νέα. Παράλληλα περιγράφει τις προτεραιότητές του αλλά και τις δράσεις που είναι σε εξέλιξη για την επιτάχυνση των έργων στο πλαίσιο και της εντολής του Πρωθυπουργού «να τρέξουμε όσο μπορούμε πιο γρήγορα τα θέματα που αφορούν στη Μακεδονία και τη Θράκη».

«Όσο πιο δυνατή είναι η Θεσσαλονίκη και η Βόρειος Ελλάδα τόσο μεγαλύτερο καθίσταται το αποτύπωμα της χώρας στην Ευρώπη και στον κόσμο», δηλώνει ο Κωνσταντίνος Γκιουλέκας ο οποίος δίνει έμφαση στη συνεργασία των φορέων αλλά και στην αλλαγή του μοντέλου επικοινωνίας με τους πολίτες και τον επιχειρηματικό κόσμο. «Πηγαίνουμε εμείς κοντά σε εκείνους ώστε να εντοπίσουμε τα προβλήματα και να βοηθήσουμε στην τόνωση της επιχειρηματικότητας», λέει χαρακτηριστικά αναφερόμενος στις περιοδείες που σχεδιάζει σε όλη την περιοχή ευθύνης του. 

Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, παραπέμπει στη δήλωση του υπουργού Εξωτερικών, Γιώργου Γεραπετρίτη πως «έχει όλες τις προϋποθέσεις να καταστεί μια πόλη που θα συνθέτει, θα ενώνει και θα αναπτύσσεται». Και προσθέτει: «Προσπαθούμε να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος, τις χαμένες ευκαιρίες των προηγούμενων δεκαετιών. Όσο πιο γρήγορα δυναμώσουμε τη Μακεδονία και τη Θράκη τόσο μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για ολόκληρη την Ελλάδα. Δεν είναι μόνον οικονομικοί και κοινωνικοί οι λόγοι αυτής της επιταγής. Είναι κυρίως λόγοι πολιτικοί, λόγοι εθνικοί».

Στο πλαίσιο αυτό ο υφυπουργός Εσωτερικών επισημαίνει στα Μακεδονικά Νέα- mkdn.gr ότι «ήρθε η ώρα να ανοίξουμε το κεφάλαιο για τη δημιουργία ενός μοντέλου μιας Μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης», ενώ αναφέρεται και στη λειτουργία Συντονιστικών Συμβουλίων σε συνεργασία με τα Επιμελητήρια και τους Εμπορικούς Συλλόγους της πόλης και τους υπόλοιπους συναρμόδιους φορείς, «ώστε να αντιμετωπίσουμε καθημερινά προβλήματα και να δώσουμε λύσεις σε αυτά». 

«Η εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είναι συγκεκριμένη: Να τρέξουμε όσο μπορούμε πιο γρήγορα τα θέματα που αφορούν στη Μακεδονία και τη Θράκη»

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του υφυπουργού Εσωτερικών, Κωνσταντίνου Π. Γκιουλέκα στα Μακεδονικά Νέα και στη Δέσποινα Ιωαννίδου:

Κύριε υπουργέ, συμπληρώνετε οκτώ μήνες στο ΥΜΑΘ που -όπως είπατε και εσείς στις πρώτες δηλώσεις σας κατά την ανάληψη των καθηκόντων σας- μπορεί να μην έχει πολλές αρμοδιότητες έχει όμως πολλές δυνατότητες. Κάνοντας έναν μίνι απολογισμό, πόσο ικανοποιημένος είστε από την αξιοποίηση αυτών των δυνατοτήτων και σε ποιους άξονες δώσατε έμφαση; 

Προσπαθούμε, από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την ευθύνη αυτού του χαρτοφυλακίου, να αξιοποιήσουμε στο έπακρο όλες τις δυνατότητες που υπάρχουν στο ΥΜΑΘ αλλά και να συνεργαστούμε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, στη Μακεδονία και τη Θράκη και τα συναρμόδια Υπουργεία για επιμέρους δράσεις. 

Το Συντονιστικό Συμβούλιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο συνεδριάζει τακτικά κάθε 15 ημέρες, έχει αποδώσει πολλά και σημαντικά αποτελέσματα, που αποτυπώνονται στη βελτίωση της καθημερινότητας των συμπολιτών μας. Με τη συνεργασία της Τροχαίας, εντείνονται οι αστυνομικοί έλεγχοι για την καλύτερη ρύθμιση της κυκλοφορίας στην πόλη μας, κάτι που το βλέπει ο κάθε Θεσσαλονικιός αλλά και ο κάθε επισκέπτης. Παράλληλα, οι παρεμβάσεις που έγιναν από την Εγνατία Οδό στο τμήμα της περιφερειακής όπου κατασκευάζεται το Flyover, με την τοποθέτηση γερανοφόρων οχημάτων για την άμεση απομάκρυνση ακινητοποιημένων αυτοκινήτων, με ειδικά βαν και μοτοσυκλέτες που σταθμεύουν μόνιμα στην περιφερειακή για την αποκατάσταση βλαβών και την άμεση απόδοση των τμημάτων αυτών στην κυκλοφορία, σμίκρυνε πολύ σημαντικά τον χρόνο της άμεσης επέμβασης ώστε να μην παρακωλύεται, όπως συνέβαινε παλιά, για μεγάλα χρονικά διαστήματα, η κυκλοφορία στην ούτως ή άλλως περιορισμένη, λόγω των έργων, περιφερειακή. Παράλληλα, ρυθμίσεις για τη φύλαξη των χώρων φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων βοήθησαν στο να μην έχουμε τόσο έντονο το φαινόμενο φορτηγά να ξεφορτώνουν εμπορεύματα σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης, όπως συνέβαινε παλαιότερα. 

Η δωρεάν ηλεκτρονική εφαρμογή σε όλα τα κινητά τηλέφωνα «ThessDrive» επιτρέπει πλέον στους Θεσσαλονικείς αλλά και στους επισκέπτες της πόλης να έχουν, επί εικοσιτετραώρου βάσεως, μια πλήρη εικόνα των κυκλοφοριακών συνθηκών στις βασικές οδικές αρτηρίες της πόλης, ώστε να επιλέγουν τις λιγότερο επιβαρυμένες οδούς για τη μετακίνησή τους. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι εκατοντάδες θέσεις πρόσκαιρης στάθμευσης που λειτουργούν τους χώρους της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και του λιμένος της πόλης, κάτι που βοηθά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κέντρου. Όλο αυτό σε συνδυασμό με την συνεργασία που έχουμε με τον ΟΑΣΘ και τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης και την πρόσθεση κυκλικών δρομολογίων από και προς τους χώρους της πρόσκαιρης στάθμευσης. Όλα αυτά τα παρακολουθούμε σε συνδυασμό με τις θετικές επιπτώσεις του ΜΕΤΡΟ στο κυκλοφοριακό, ώστε να αναπροσαρμόζουμε τα μέτρα με τις νέες συνθήκες που δημιουργούνται. 

Εκτός από αυτά, επιδιώξαμε, τη στενή συνεργασία με τις τρεις Περιφέρειες της Μακεδονίας και της Θράκης, αυτές της Κεντρικής Μακεδονίας, της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και έχουμε μια άριστη συνεργασία με τους Περιφερειάρχες και τους υπηρεσιακούς παράγοντες. Πριν από λίγες ημέρες είχαμε και μια σύσκεψη με τους τρεις Περιφερειάρχες, με τους οποίους συζητήσαμε την προώθηση μιας διαπεριφερειακής συνεργασίας, που βασίζεται σε κοινές δράσεις και προγραμματισμό. 

Με εντατικούς ρυθμούς δουλεύουμε πάνω στο ζήτημα της αναβάθμισης των συνοριακών σταθμών των Κήπων, στον Έβρο, των Ευζώνων, και άλλων ώστε να προστεθούν νέες δίοδοι και να αναβαθμιστούν πλήρως αυτοί οι σταθμοί, με εξασφαλισμένα κονδύλια, ώστε να διευκολύνεται η ταχύτερη διέλευση ΙΧ και φορτηγών αυτοκινήτων, κάτι που συνδέεται άμεσα με την τόνωση και την ανάπτυξη αλλά και την αναβάθμιση του τουρισμού στη Μακεδονία και της Θράκη. Έχουμε κάνει ήδη τρεις συσκέψεις στη γέφυρα των Κήπων και είμαστε στην φάση να προχωρήσουμε στην δημιουργία ενός νέου, καινούργιου  συνοριακού σταθμού, στις Καστανιές του Έβρου. 

Το Άγιον Όρος είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος  της Κυβέρνησης και συνεργαζόμαστε στενά με την Ιερά Επιστασία και τις Ιερές Μονές, προσπαθώντας να βοηθήσουμε σε κάθε τι που περνά μέσα από το Κέντρο Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς του ΥΜΑΘ. 

Η εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είναι συγκεκριμένη: Να τρέξουμε όσο μπορούμε πιο γρήγορα τα θέματα που αφορούν στη Μακεδονία και τη Θράκη. Προσπαθούμε να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος, τις χαμένες ευκαιρίες των προηγούμενων δεκαετιών. Όσο πιο γρήγορα δυναμώσουμε τη Μακεδονία και τη Θράκη τόσο μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για ολόκληρη την Ελλάδα. Δεν είναι μόνον οικονομικοί και κοινωνικοί οι λόγοι αυτής της επιταγής. Είναι κυρίως λόγοι πολιτικοί, λόγοι εθνικοί.

Μπορεί το ΥΜΑΘ να διεκδικήσει αύξηση των αρμοδιοτήτων και προς ποιους άξονες ώστε αφενός να διαψεύσει όσους υποστηρίζουν ότι ο ρόλος του είναι… διακοσμητικός και αφετέρου να συμβάλει στην επιτάχυνση έργων και αποφάσεων που αφορούν τον επιχειρηματικό κόσμο αλλά και την αυτοδιοίκηση και την κοινωνία στη Βόρεια Ελλάδα;

Όπως είπατε στην πρώτη ερώτηση που μου θέσατε, υπάρχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες, που προσπαθούμε να τις εκμεταλλευτούμε στο έπακρο. Είμαστε το μοναδικό κυβερνητικό κλιμάκιο στην Βόρειο Ελλάδα και συνεργαζόμαστε διαρκώς με όλα τα Υπουργεία για οποιοδήποτε θέμα αφορά στην περιοχή της αρμοδιότητάς μας. Κι αυτή η προσπάθεια γίνεται πολύ πιο δυνατή όταν είμαστε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς ενωμένοι, όπως επιδιώξαμε και κάνουμε από την πρώτη στιγμή. Περιφέρειες, Δήμοι, Επιμελητήρια, Εμπορικοί Σύλλογοι, Υπηρεσίες. Η αύξηση των αρμοδιοτήτων εξαρτάται από το παραγόμενο αποτέλεσμα και είναι απόφαση κεντρική. Εμείς αυτό το οποίο κάνουμε είναι να εκμεταλλευόμαστε όλες τις ευκαιρίες που υπάρχουν προς όφελος της περιοχής μας. 

Με ποιες προκλήσεις είναι αντιμέτωπες η Μακεδονία και η Θράκη και ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για το 2025; 

Όπως προείπαμε, πρέπει να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο. Η Μακεδονία και η Θράκη έχουν ασύγκριτα σημαντικά πλεονεκτήματα, την άμεση γειτνίαση με τέσσερα όμορα κράτη, την πρόσβαση στις αγορές πάνω από τα βόρεια σύνορά μας, το εξαιρετικά δυναμικό ανθρώπινο κεφάλαιο που διαθέτει και τη μοναδική γεωπολιτική θέση τους. Τρία λιμάνια, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας, το αναβαθμισμένο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το λιμάνι της Καβάλας  - νέας Καρβάλης, την Εγνατία Οδό, τους κάθετους άξονες. Τα μεγάλα πανεπιστήμια, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, που είναι το μεγαλύτερο των Βαλκανίων, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το Διεθνές Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Μακεδονίας, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Ισχυρές επιχειρήσεις, που προσφέρουν σημαντικά στο συνολικό ΑΕΠ της χώρας, μοναδικούς αρχαιολογικούς και ιστορικούς χώρους, όπως η Βεργίνα, το Δίον, η Αμφίπολη, τα Στάγειρα, τα Άβδηρα, η Μαρώνεια, την μοναδική παγκόσμια θρησκευτική κοινότητα – χερσόνησο του Αγίου Όρους.

Σ’ αυτήν την περιοχή ζει και εργάζεται το ένα τρίτο της Ελλάδος. Νομοτελειακά, η περιοχή θα αναπτύσσεται διαρκώς λόγω των πλεονεκτημάτων που προαναφέραμε. Όσο πιο γρήγορα ενδυναμώσουμε τη Μακεδονία και τη Θράκη, όσο πιο δυνατά στηρίξουμε τις τοπικές επιχειρήσεις, όσο επιταχύνουμε περισσότερο τα μεγάλα έργα υποδομής, όπως το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης που, ήδη, παραδόθηκε, το Flyover, τα μεγάλα νοσοκομεία – Παιδιατρικό και Ογκολογικό – που θα καλύψουν ολόκληρη την Βόρειο Ελλάδα, τους μεγάλους οδικούς άξονες, την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων τόσο πιο γρήγορα θα έρθει αυτή η ανάπτυξη στον τόπο μας. Και επειδή πολλοί χρησιμοποίησαν ως εργαλείο τις ευαισθησίες που υπάρχουν στην περιοχή μας, η δική μας απάντηση είναι μια: Πιο γρήγορη ανάπτυξη, πιο ταχεία πρόοδος, ώστε η Βόρειος Ελλάδα να γίνει πόλος έλξης εμπορικός, πολιτιστικός, εκπαιδευτικός, διαμετακομιστικός. 

Πέρα από την ξεκάθαρη εθνική στάση και τη εξωστρεφή εξωτερική πολιτική που ακολουθεί η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, ταυτόχρονα καταβάλλεται μια μεγάλη προσπάθεια, με προσωπικό ενδιαφέρον του Πρωθυπουργού, ώστε αυτή η ανάπτυξη να έρθει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Θέλουμε να κρατήσουμε τους Βορειοελλαδίτες στον τόπο τους, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε νέες επενδύσεις, να προσελκύσουμε ξένους επενδυτές, να δημιουργήσουμε νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίες. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα και, όλοι μαζί ενωμένοι, θα το κερδίσουμε. 

-Ως ένα από τα «αγκάθια» στη λειτουργία της Θεσσαλονίκης έχει καταγραφεί κατά καιρούς η έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των τοπικών φορέων. Πώς αποτιμάτε το αποτέλεσμα που έχει παράξει μέχρι τώρα το συντονιστικό συμβούλιο που συστήθηκε από εσάς με αφορμή το flyover; Και πώς σχεδιάζετε να εφαρμόσετε αυτό το μοντέλο για την αντιμετώπιση και άλλων προβλημάτων που αφορούν στην καθημερινότητα του πολίτη;

Το Συντονιστικό Συμβούλιο λειτουργεί άψογα, με τη συνεργασία όλων των εκπροσώπων των φορέων της Θεσσαλονίκης. Πέρα από τα αποτελέσματα που παράγει, στέλνει και το μήνυμα της ενότητας, της συνεργασίας, της κοινής δράσης. Όταν συζητούμε και αποφασίζουμε όλοι μαζί πολλαπλασιάζουμε το όφελος στην ζωή των συμπολιτών μας. Δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα με κανέναν. Υπάρχουν σαφείς και διακριτές αρμοδιότητες και ρόλοι. Ο καθένας συμβάλλει, από την πλευρά του, προς έναν κοινό σκοπό, ένα κοινό αποτέλεσμα. 

Θεωρώ ότι ήρθε η ώρα να ανοίξουμε το κεφάλαιο για τη δημιουργία ενός μοντέλου μιας Μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης. Αποτελεί όραμα για πολλούς και ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε στην πράξη. Εμείς, από τη δική μας πλευρά, θα το επιδιώξουμε, θα συντονίσουμε τις δυνάμεις της περιοχής μας και αποτελεί εδραία πεποίθησή μου ότι όλοι μαζί θα το καταφέρουμε. Να βάλουμε, πέρα από τους επιμέρους στόχους, έναν κοινό σκοπό, να καθορίσουμε τους άξονες στους οποίους πρέπει να κινηθεί η Πρωτεύουσα της Μακεδονίας τις επόμενες δεκαετίες, να συντονίσουμε τις δυνάμεις μας για να είμαστε πιο χρήσιμοι στους συμπολίτες μας. 

Σε ό,τι αφορά στο Συντονιστικό Συμβούλιο της Θεσσαλονίκης, αυτό δεν θα περιοριστεί μόνον στα ζητήματα του κυκλοφοριακού, λόγω της κατασκευής του Flyover, αλλά θα επεκταθεί και σε άλλα αντικείμενα. Στο πλαίσιο αυτό συγκαλλείται το Συντονιστικό Συμβούλιο, σε συνεργασία με τα Επιμελητήρια και τους Εμπορικούς Συλλόγους της πόλης και τους υπόλοιπους συναρμόδιους φορείς, ώστε να αντιμετωπίσουμε καθημερινά προβλήματα και να δώσουμε λύσεις σε αυτά. 

Ειδικά στη Θεσσαλονίκη, πόσο σημαντική είναι η συνεργασία του ΥΜΑΘ με τον κεντρικό δήμο και ειδικότερα με τον δήμαρχο, Στέλιο Αγγελούδη και ποια είναι τα ζητήματα της πόλης που παρακολουθείτε στενά;

Η παλιά πολύ καλή προσωπική σχέση με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη βοηθάει αφάνταστα στο να έχουμε μια άψογη συνεργασία, εύκολη και γρήγορη συνεννόηση και να συντονιζόμαστε μαζί, και με τους άλλους Δήμαρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος για την αντιμετώπιση των κοινών προβλημάτων μας. Με ειλικρινή διάλογο και καθαρές κουβέντες. Πάνω σε αυτές τις αρχές συνεργαζόμαστε αρμονικά και τώρα, από τη θέση ευθύνης που υπηρετεί ο καθένας, δίνοντας τον καλύτερο εαυτό μας προς όφελος της πόλης και των Θεσσαλονικέων.  

Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είχαμε πρόσφατα αλλαγή σκυτάλης. Πώς είναι η συνεργασία σας με τη νέα Περιφερειάρχη, Αθηνά Αηδονά και πόσο κομβικός για την προώθηση έργων και τη διεκδίκηση πόρων στη Βόρεια Ελλάδα μπορεί να αποδειχθεί ο νέος ρόλος του κ. Απόστολου Τζιτζικώστα στην ΕΕ; 

Με τη Νανά Αηδονά μας συνδέει μια μεγάλη φιλία εδώ και πολλά χρόνια και η συνεργασία μας έχει, ήδη, ξεκινήσει, μετά την ανάληψη των νέων καθηκόντων της Όπως προαναφέραμε, το ΥΜΑΘ έχει έναν συντονιστικό ρόλο. Παράλληλα, πιστεύουμε κι επιδιώκουμε τη διαπεριφερειακή συνεργασία κι ενώνουμε τις δυνάμεις μας, κεντρική Κυβέρνηση και Περιφέρειες ώστε να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.

Μαζί με τη νέα Περιφερειάρχη αλλά και τους άλλους Περιφερειάρχες της Μακεδονίας και της Θράκης θέσαμε συγκεκριμένους στόχους. Συστήσαμε μια ομάδα εργασίας που θα παρακολουθεί την εφαρμογή των αποφάσεών μας. Πρώτος στόχος η Εγνατία Οδός. Εκτός από έναν βασικό οδικό άξονα, να γίνει ένας άξονας ανάπτυξης πολιτικής, επιχειρηματικής, τουριστικής, πολιτιστικής για ολόκληρο τον βορειοελλαδικό χώρο. Παράλληλα, το ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε6 είναι ο επόμενος στόχος και των τριών Περιφερειών.

Όσον αφορά στον Απόστολο Τζιτζικώστα πρόκειται για έναν πολιτικό με μεγάλη εμπειρία στα ζητήματα περιφερειών, που πέτυχε πολλά και σημαντικά στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και, είμαι βέβαιος, ότι με τον νέο ρόλο του, θα βοηθήσει όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και ολόκληρη την Ευρώπη. Η θέση του είναι πολύ κομβική, γιατί γνωρίζει τις ευαισθησίες, τις προκλήσεις αλλά και τις δυνατότητες της Βορείου Ελλάδος κι έτσι, με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσει να προσφέρει πολλά και στην ανάπτυξη της Μακεδονίας και της Θράκης. Η συνεργασία μας, ήδη, ξεκίνησε και η πολύ καλή σχέση που έχουμε βοηθά στην πολύ γρήγορη χάραξη μιας κοινής στρατηγικής. 

Η λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό συμπλήρωσε δύο μήνες και την ευφορία των εγκαινίων διαδέχτηκε η γκρίνια  των πολιτών για τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν. Ποιο είναι το πρώτο αποτύπωμα του μετρό και πώς προχωρούν οι επεκτάσεις;

Στον πρώτο, ήδη, μήνα, έως το τέλος Δεκεμβρίου λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ πάνω από 1.000.000 συμπολίτες μας το είχαν χρησιμοποιήσει για τις μετακινήσεις τους. Ταυτόχρονα, η κίνηση μειώθηκε κατά 15.000 οχήματα στο κέντρο της πόλης, ενώ, όπως μας ενημέρωσαν οι εκπρόσωποι της αγοράς, αυξήθηκε η κίνηση στην αγορά κατά 30%. Αυτό που ήταν κάποτε «Γιοφύρι της Άρτας» και ανέκδοτο της Θεσσαλονίκης, αυτό που άγγιξε τα όρια του εμπαιγμού, στην προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τους μουσαμάδες και τα ζωγραφισμένα εκδοτήρια εισιτηρίων, τώρα πια είναι πραγματικότητα και το χρησιμοποιούν οι Θεσσαλονικείς. Τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται θα αντιμετωπιστούν. Το μείζον, όμως, είναι ότι το ΜΕΤΡΟ είναι μια πραγματικότητα. Τέθηκε ένα χρονοδιάγραμμα, τηρήθηκε και το ΜΕΤΡΟ παραδόθηκε στην κοινή χρήση. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομής, που το είχε ανάγκη η Θεσσαλονίκη και σήμερα διευκολύνει την καθημερινότητα. 

Πώς εξελίσσεται η πορεία των 30+ έργων που αλλάζουν τη Θεσσαλονίκη. Τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί ώστε να καμφθεί η δυσπιστία των πολιτών λόγω των καθυστερήσεων που… είθισται να καταγράφονται στην υλοποίηση κυβερνητικών εξαγγελιών;

Ένα μεγάλο έργο, αυτό του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης, επιτέλους άλλαξε και την αντιμετώπιση  των συμπολιτών μας. Όπως είπαμε, από τις τραγικές καθυστερήσεις και την κοροϊδία, φτάσαμε στο σημείο το έργο να έχει δοθεί στους Θεσσαλονικείς. Τα περισσότερα μεγάλα έργα εξελίσσονται κανονικά και όπου υπάρχουν προβλήματα και καθυστερήσεις, προσπαθούμε να τα παρακάμπτουμε και να επιταχύνουμε τους ρυθμούς υλοποίησής τους. Όλα αυτά είναι πολύ σημαντικά για τη Θεσσαλονίκη και θα προχωρήσουν, σύμφωνα και με την εντολή του Κυριάκου Μητσοτάκη. 

Πότε εκτιμάτε πως η Θεσσαλονίκη θα αλλάξει πραγματικά… πίστα; Και ποια έργα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα ώστε η πόλη να πρωταγωνιστήσει στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και οι υψηλοί  στόχοι που έχουν τεθεί να υλοποιηθούν και να μην παραμείνουν ευσεβείς πόθοι;

Παράλληλα με τα έργα, που είναι απαραίτητα για να μπορέσει η Θεσσαλονίκη να πρωταγωνιστήσει στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, απαιτείται και ένας κοινός σχεδιασμός και συγκεκριμένοι στόχοι. Η Θεσσαλονίκη δεν ανταγωνίζεται την Αθήνα. Ανταγωνίζεται τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και είναι στο χέρι μας να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα για αυτή την πόλη. Όσο πιο γρήγορα τρέξουμε, όσο πιο συντονισμένα λειτουργήσουμε τόσο πιο γρήγορα θα δούμε την Θεσσαλονίκη να διαδραματίζει τον ρόλο που της ανήκει και της αξίζει.

Πρόσφατα ανακοινώσατε περιοδεία σε όλη τη Μακεδονία και τη Θράκη. Ποιος είναι ο στόχος αυτής της πρωτοβουλίας; 

Πρόκειται για ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα ενημερωτικών εκδηλώσεων που έχει εκπονηθεί από το ΥΜΑΘ και αφορά σε όλους τους νομούς της Μακεδονίας και της Θράκης. Οργανώνουμε δράσεις, στις πρωτεύουσες κάθε Νομού ξεχωριστά, για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας. Οι δράσεις αυτές θα πραγματοποιούνται σε συνεργασία του ΥΜΑΘ με το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, τις κατά τόπους Περιφέρειες, τους Δήμους κάθε Νομού, τα Επιμελητήρια, τους Εμπορικούς Συλλόγους και τις επιχειρήσεις κάθε περιοχής.

Σε αυτές τις εκδηλώσεις θα παρουσιάζονται αναλυτικά τα χρηματοδοτικά εργαλεία που διατίθενται από την Κυβέρνηση, στο πλαίσιο των ιδιωτικών επενδύσεων, προκειμένου να ενισχυθούν οι επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Βόρειο Ελλάδα και να προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις.  

Πέρα από την παρουσίαση των χρηματοδοτικών εργαλείων συνεργαζόμαστε με τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης –τον παλιό ΟΑΕΔ– για τη δημιουργία ειδικών προγραμμάτων για την κατάρτιση των εργαζομένων σε κάθε Νομό. Μαζί μας θα είναι και εκπρόσωποι του Συνδέσμου Εξαγωγέων-ΣΕΒΕ ώστε να δοθεί η δυνατότητα  στις επιχειρήσεις της Μακεδονίας και της Θράκης να στραφούν προς τις εξαγωγές των προϊόντων τους στις διεθνείς αγορές. Παράλληλα, συνεργαζόμαστε και με τον Σύνδεσμο HEMEXPO, για να συνδέσουμε τις βορειοελλαδίτικες επιχειρήσεις με τον κορυφαίο κλάδο της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας.

Αλλάζουμε, λοιπόν, το μοντέλο επικοινωνίας με τους πολίτες και πηγαίνουμε εμείς κοντά σε εκείνους ώστε να εντοπίσουμε τα προβλήματα και να βοηθήσουμε στην τόνωση της επιχειρηματικότητας. Θέλουμε τις επιχειρήσεις, τις στηρίζουμε και ενισχύουμε την αναπτυξιακή δυναμική που έχει δημιουργηθεί, γιατί προτεραιότητά μας είναι να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας σε όλες τις περιφερειακές ενότητες της Μακεδονίας και της Θράκης και να κρατήσουμε τους νέους στον τόπο τους.

Το προηγούμενο χρονικό διάστημα είχατε συναντήσεις με διπλωματικές αντιπροσωπείες και εκπροσώπους επιχειρηματικών φορέων. Τι διαπιστώνετε μέσα από τις συζητήσεις; Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη ή οι πόλεμοι στην ευρύτερη περιοχή και η ενεργειακή κρίση δρουν ως ανασταλτικός παράγοντας για την προώθηση νέων επενδυτικών σχεδίων;

Συναντηθήκαμε με τους επικεφαλής των Προξενικών Αρχών που εδρεύουν στην πόλη, και, στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκαν διαδοχικές συσκέψεις με εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδος και Δημάρχους του Νομού Θεσσαλονίκης. 

Επισημάναμε ότι η Μακεδονία και η Θράκη δεν είναι απλώς δυο γεωγραφικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος, αλλά δυναμικές περιφέρειες της Ευρώπης και πύλες εισόδου στη μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια των 27 κρατών-μελών. Βρίσκεται στο μεταίχμιο Ανατολής, Δύσης, Βορρά και Νότου, ενώνοντας την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, την κεντρική και την βόρεια Ευρώπη, την Μέση Ανατολή και όλη την Μεσόγειο. Όπως σημείωσε ο Υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης σε συνάντηση που είχαμε οργανώσει με 54 Προξένους της Θεσσαλονίκης, η Θεσσαλονίκη έχει όλες τις προϋποθέσεις να καταστεί μια πόλη που θα συνθέτει, θα ενώνει και θα αναπτύσσεται. Γι' αυτό η εξωτερική πολιτική μας έχει ως αρχή, ότι όσο πιο δυνατή είναι η Θεσσαλονίκη και η Βόρειος Ελλάδα τόσο μεγαλύτερο καθίσταται το αποτύπωμα της χώρας στην Ευρώπη και στον κόσμο. 

Αυτήν τη γεωπολιτική θέση και τη μικρή απόσταση που χωρίζει τη Θεσσαλονίκη από τις άλλες μεγάλες πόλεις των όμορων κρατών, όπως το Βελιγράδι, τα Τίρανα, η Σόφια, τα Σκόπια, το Βουκουρέστι και η Κωνσταντινούπολη, διέκριναν εταιρείες κολοσσοί, όπως η Microsoft, η Pfizer, η Deloitte και άλλες, που αποφάσισαν να επενδύσουν στην Θεσσαλονίκη.
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η Θεσσαλονίκη και γενικότερα η Μακεδονία και η Θράκη μπορούν να μεταβληθούν σε μια πόλη και σε μια περιοχή -στρατηγείο για τη νοτιοανατολική Ευρώπη. 

 

Δέσποινα Ιωαννίδου