Διαμεσολάβηση τριών σχολείων του δήμου Θέρμης για την πρόληψη ενδοσχολικής βίας

Ακούστε το άρθρο 8'
22.04.2025 | 20:30
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η συνάντηση σχολείων του δήμου Θέρμης και μελών του eTwinning Δικτύου Σχολικής Διαμεσολάβησης στην Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 3ου Γυμνασίου Θέρμης, την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025 και ώρες 10.00 π.μ. -12.15 μ.μ.

Στη συνάντηση συμμετείχαν: το 1ο ΓΕΛ Θέρμης με ομάδα μαθητών/τριών της Α’ και Β’ Λυκείου με συνοδούς καθηγήτριες και εμψυχώτριες την κα Ελισάβετ Σιμουλίδου, ψυχολόγο στο 8ο ΣΔΕΥ του 1ου ΚΕΔΑΣΥ Α΄ Θεσσαλονίκης, φιλόλογο και συνιδρύτρια του eΤwinning Δικτύου Σχολικής Διαμεσολάβησης, την κα Γεωργία Κούμαλα, φιλόλογο και την κα Σοφία Λιακούδη, θεολόγο, μέλη του Δικτύου.

Το 2ο ΓΕΛ Θέρμης εκπροσωπήθηκε από μαθήτριες της Β’ και Γ’ Λυκείου με συνοδούς καθηγήτριες τις κες Μαρία Περίσογλου, θεολόγο και Μαρία Παπαδόγιννη, καθηγήτρια φυσικής αγωγής και μέλη του Δικτύου eTwinning.

Οικοδεσπότες της συνάντησης ήταν οι μαθητές και μαθήτριες των τριών τάξεων του 3ου Γυμνασίου Θέρμης με συμμετοχή των καθηγητριών κας Γεωργίας Λυμπεροπούλου, φιλολόγου και ιδρύτριας του eΤwinning Δικτύου Σχολικής Διαμεσολάβησης και των μελών του δικτύου κυριών Χρυσούλας Σιώπη, καθηγήτριας αγγλικών και Λυδίας Κανταρτζή, φιλολόγου. Συμμετείχε επίσης και η κα Μαρία Σεβαστίδου, θεολόγος και υποδιευθύντρια του σχολείου.

Στόχος της διασχολικής συνάντησης ήταν η γνωριμία, ανταλλαγή και αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών/τριών σχετικά με την εφαρμογή της σχολικής διαμεσολάβησης στα σχολεία τους.

Η σχολική διαμεσολάβηση αποτελεί μια μέθοδο πρόληψης της ενδοσχολικής βίας μέσα από τη διαχείριση των συγκρούσεων που προκύπτουν ανάμεσα σε μαθητές/τριες. Προσφέρει μία διαδικασία που γίνεται σε στάδια και έχει συγκεκριμένη δομή και κανόνες: οι μαθητές που έχουν εκπαιδευτεί ως διαμεσολαβητές υποδέχονται σε συγκεκριμένο χώρο (γραφείο διαμεσολάβησης) τους συμμαθητές τους που έχουν τσακωθεί μεταξύ τους και οι οποίοι προσφεύγουν οικειοθελώς στους συνομηλίκους διαμεσολαβητές και ακολουθώντας με τη βοήθεια των διαμεσολαβητών μία συγκεκριμένη διαδικασία, ερευνούν τα αίτια της σύγκρουσής τους, συμφωνούν στη λύση της και δεσμεύονται να τηρήσουν την αμοιβαία συμφωνία, επιθυμώντας έτσι να επιλύσουν τη μεταξύ τους διένεξη. Οι διαμεσολαβητές διασφαλίζουν ότι η κάθε πλευρά θα έχει ίσο χρόνο να περιγράψει το πρόβλημα και ότι οι διαμεσολαβούμενοι θα καταλήξουν μέσα από τον διάλογο και την ενεργητική ακρόαση στην εξεύρεση μιας λύσης κοινά αποδεκτής κι από τις δύο πλευρές.

Με τον τρόπο αυτό η διαμεσολάβηση ομηλίκων βελτιώνει την καθημερινότητα όλων στο σχολείο, καθώς ενδυναμώνει τους μαθητές/τριες με δεξιότητες και στρατηγικές για τη διαχείριση συγκρούσεων μέσα και έξω από το σχολείο και οικοδομεί ισχυρές σχέσεις συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης στη σχολική κοινότητα.

Κατά τη διασχολική συνάντηση τα παιδιά των τριών σχολείων γνωρίστηκαν, αντάλλαξαν απόψεις για τη σχολική διαμεσολάβηση και τη συμμετοχή τους σε αυτή, δημιούργησαν διασχολικές ομάδες, έλυσαν γρίφους σχετικούς με τη σχολική διαμεσολάβηση και παρουσίασαν και σχολίασαν προσομοιώσεις σχολικής διαμεσολάβησης. Μίλησαν για τα οφέλη της μεθόδου, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κατά την εφαρμογή της και τη θετική επίδρασή της στην προσωπική τους ανάπτυξη. Στο τέλος αποχαιρετίστηκαν με την υπόσχεση ότι θα ξαναβρεθούν μαζί, ίσως και με μαθητές/τριες και άλλων σχολείων του δήμου Θέρμης, όπου εφαρμόζεται το πρόγραμμα της σχολικής διαμεσολάβησης.

Στην επιτυχία της συνάντησης συνέδραμε σημαντικά ο αντιδήμαρχος Παιδείας κος Στυλιανός Αποστόλου, ο οποίος σε συνεργασία με την Προϊσταμένη της Διεύθυνσής Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού Χρύσα Κληματσούδα ανταποκρίθηκαν άμεσα στο αίτημα για τη δωρεάν μεταφορά με λεωφορείο των μαθητών/τριών του 1ου ΓΕΛ Θέρμης προς και από το 3ο Γυμνάσιο Θέρμης και προσέφεραν πλούσιο μπουφέ και κεράσματα για τα παιδιά των τριών σχολείων και τις εκπαιδευτικούς και εμψυχώτριες της συνάντησης.

«Ελπίζουμε στην ευόδωση παρόμοιων προσπαθειών στο μέλλον, καθώς τέτοιες διασχολικές συναντήσεις και συνεργασίες συμβάλλουν αποτελεσματικά στην προώθηση του διαλόγου και της ενσυναίσθησης μεταξύ μαθητών/τριών, βοηθώντας στην πρόληψη της ενδοσχολικής βίας», αναφέρεται χαρακτηριστικά.