Μετρό: Τι λένε δήμαρχοι της δυτικής Θεσσαλονίκης για τις μελλοντικές επεκτάσεις - "Δείχνει" Εύοσμο ο Ταχιάος 

Ακούστε το άρθρο 8'
08:00
Ακούστε το άρθρο 8'
Μετρό Θεσσαλονίκης/Eurokinissi
Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι πλέον πραγματικότητα και χιλιάδες κάτοικοι και επισκέπτες της πόλης το χρησιμοποιούν καθημερινά για τις μετακινήσεις τους. Μάλιστα, στις 30 Νοεμβρίου 2025, αναμένεται να παραδοθεί προς χρήση και η επέκταση της Καλαμαριάς, η οποία περιλαμβάνει επιπλέον πέντε σταθμούς. 

Έτσι, από τις 30 Νοεμβρίου, το μετρό Θεσσαλονίκης θα διαθέτει συνολικά 18 σταθμούς για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Την ίδια στιγμή, πρόθεση του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, φαίνεται να είναι η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τη δυτική πλευρά της πόλης με δύο γραμμές, χωρίς όμως να έχουν γνωστοποιηθεί χρονοδιαγράμματα και μελέτες καθώς, όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, δεν υπάρχει η αναγκαία χρηματοδότηση. Στις περιοχές αυτές ζει και δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός πολιτών, η καθημερινότητα των οποίων θα αλλάξει ριζικά, εφόσον θα μπορούν να κάνουν χρήση του μετρό άμεσα.

Δήμαρχοι της δυτικής Θεσσαλονίκης μιλούν στα Μακεδονικά Νέα και επισημαίνουν την αναγκαιότητα της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά και βορειοδυτικά, ενώ τονίζουν πως τα έργα θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα έτσι ώστε να βελτιωθεί περαιτέρω η ποιότητα ζωής των κατοίκων των δυτικών συνοικιών.

Δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών: Επιβάλλεται συνεννόηση με τους δημάρχους για την επέκταση του μετρό στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη

«Το μετρό στη Θεσσαλονίκη για να είναι λειτουργικό και οικονομικά βιώσιμο και ταυτοχρόνως χαμηλού κόστους για το κοινό, πρέπει να έχει επιβάτες. Είναι τραγικό λάθος και υστέρηση από πλευράς Πολιτείας και όλων των κυβερνήσεων, που τα τελευταία 20 χρόνια δεν έχουν προχωρήσει τις μελέτες και τις προεργασίες για την επέκταση του μετρό στη βορειοδυτική και δυτική Θεσσαλονίκη αλλά και προς το αεροδρόμιο», δήλωσε στα Μακεδονικά Νέα ο δήμαρχος Νεάπολης- Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης. 

Όπως τονίζει ο ίδιος, «επιβάλλεται άμεσα να υπάρξει συνεννόηση με τους δημάρχους της βορειοδυτικής και δυτικής Θεσσαλονίκης για την επέκταση πρώτον στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, από την πλατεία Δημοκρατίας προς τη Λεωφόρο Λαγκαδά, που πλέον ονομάζεται Μίκη Θεοδωράκη. Η συγκεκριμένη γραμμή, στρίβοντας στο ύψος των 12όροφων πολυκατοικιών προς τα δεξιά (με κατεύθυνση προς τα δυτικά) μέσω της οδού Ελ. Βενιζέλου στη Νεάπολη, μπορεί να φτάσει στο πρώην στρατόπεδο Στρεμπενιώτη, στη συνέχεια στο πρ. στρατόπεδο Παύλου Μελά και να καταλήγει στη Ν. Ευκαρπία, στα δύο μεγάλα νοσοκομεία, στο «Παπαγεωργίου» και στο «424 ΓΝΣ», αλλά και στο νέο αντικαρκινικό νοσοκομείο του οποίου η κατασκευή προχωρά σύμφωνα με τις εξαγγελίες». 

Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, η επέκταση αυτή θεωρείται δεδομένη αφού, όπως επισημαίνει, «δεν νοείται μετρό σε μία μητροπολιτική πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη που να μην καλύπτει τις εργατικές συνοικίες όπου κατοικούν όσοι χρειάζονται κατά βάση το μετρό, δηλαδή οι εργαζόμενοι των λαϊκών στρωμάτων και οι φοιτητές».

Δήμαρχος Κορδελιού – Ευόσμου: Το μετρό πρέπει να πάει πρώτα δυτικά και μετά στο αεροδρόμιο

«Για να λειτουργήσει το μετρό χρειάζεται επιβάτες και οι επιβάτες βρίσκονται στη δυτική Θεσσαλονίκη. Είμαστε κοντά στις 400.000. Ένα μετρό που δεν θα επεκταθεί στα δυτικά εκ των πραγμάτων δεν είναι βιώσιμο. Με την απόφαση της κυβέρνησης να έρθει το μετρό δυτικά και μάλιστα με δύο γραμμές, επιβεβαιώνει ότι για να επιβιώσει το μετρό, χρειάζεται τον κόσμο του δήμου Κορδελιού- Ευόσμου, όπως και τον κόσμο του δήμου Παύλου Μελά όπως και τον κόσμο του δήμου Αμπελοκήπων- Μενεμένης», δήλωσε στα Μακεδονικά Νέα ο δήμαρχος Κορδελιού – Ευόσμου, Λευτέρης Αλεξανδρίδης

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Αλεξανδρίδης, μαζί με τις επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά, «με σωστή οργάνωση με τον ΟΑΣΘ αλλά και μία δημοτική συγκοινωνία, για την οποία αυτή τη στιγμή είμαστε σε διαβούλευση και συζητήσεις το πώς μπορούμε να την οργανώσουμε, θα δώσουμε ένα συγκοινωνιακό έργο στους δημότες μας που θα τους εξυπηρετεί για τα επόμενα 20 χρόνια. Το μετρό πρέπει να πάει πρώτα δυτικά και μετά στο αεροδρόμιο».

Δήμαρχος Παύλου Μελά: Οι δυο επεκτάσεις πρέπει να προχωρήσουν ταυτόχρονα προς τα νοσοκομεία από την οδό Λαγκαδά αλλά και προς τον Εύοσμο

«Οι δύο επεκτάσεις των γραμμών που σχεδιάζονται βάσει της παρουσίασης των αποτελεσμάτων της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης απαντούν στο πρόβλημα της συγκοινωνιακής υστέρησης της βορειοδυτικής πλευράς του πολεοδομικού συγκροτήματος. Όμως, οι δυο αυτές επεκτάσεις πρέπει να προχωρήσουν ταυτόχρονα προς τα νοσοκομεία από την οδό Λαγκαδά αλλά και προς τον Εύοσμο», υπογράμμισε στα Μακεδονικά Νέα ο δήμαρχος Παύλου Μελά, Δημήτρης Ασλανίδης.

Μάλιστα, ξεκαθάρισε ότι σε περίπτωση που θα δοθεί προτεραιότητα σε μία από τις δύο επεκτάσεις, «εκτιμώ ότι αυτή της οδού Λαγκαδά πρέπει να υλοποιηθεί πρώτη γιατί τα Νοσοκομεία στην Ευκαρπία πρέπει να εξυπηρετούνται με μέσα σταθερής τροχιάς, γιατί η οδός Λαγκαδά είναι κεντρική οδική αρτηρία με μεγάλους φόρτους, εξυπηρετεί πολλούς δήμους, είναι κεντρική είσοδος της πόλης και εξυπηρετεί την κίνηση από γύρω νομούς, κεντρική και ανατολική Μακεδονία, Θράκη και εξωτερικό, γιατί το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά με δύο νέα μουσεία εντός του, το μελλοντικό πάρκο Καρατάσιου, το Δάσος Αναψυχής Ευκαρπίας είναι όλα Μητροπολιτικές λειτουργίες που πρέπει να συνδέονται με Μετρό και γιατί η δημιουργία και λειτουργία δυτικού προαστιακού μπορεί να εξυπηρετήσει μερικώς τις άλλες περιοχές στα δυτικά».

Νίκος Ταχιάος: Δεν έχουμε διασφαλισμένους πόρους αυτή τη στιγμή για τη βορειοδυτική επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης

«Για τη βορειοδυτική επέκταση αυτή τη στιγμή δεν έχουμε διασφαλισμένους πόρους», ξεκαθάρισε μιλώντας στα Μακεδονικά Νέα, ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Υποδομών, Νίκος Ταχιάος.

Όπως είπε, «έχουμε ένα ποσό από το ΕΣΠΑ που είχαμε προγραμματίσει, το οποίο όμως δεν επαρκεί, οπότε είμαστε σε μία συζήτηση πρώτον για να μπορέσουμε να συγκεκριμενοποιήσουμε τον προϋπολογισμό μιας επέκτασης, που σημαίνει ότι πρέπει να οριστικοποιηθούν κάποιες μελέτες από τη μεριά της Ελληνικό Μετρό και δεύτερον να δούμε τι διαθέσιμους πόρους μπορούμε να προσθέσουμε σε αυτούς που έχουμε ήδη από το ΕΣΠΑ». 

Ο κ. Ταχιάος υποστήριξε ότι πρόκειται για μια χρονοβόρα διαδικασία  «για να μπορέσουμε να δούμε πόσους πόρους θα εξασφαλίσουμε για να δημοπρατήσουμε  με μία νέα επέκταση. Για αυτό θα χρειαστεί πολύς χρόνος. Στο μεταξύ θα πρέπει να γίνουν συζητήσεις με το ΕΣΠΑ».

«Πρέπει να πάμε προς τον Εύοσμο – Δεν υπάρχει ακριβές σχέδιο, γίνονται μελέτες»

Μιλώντας για τις μελλοντικές επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης στη δυτική και βορειοδυτική πλευρά της πόλης, ο κ. Ταχιάος δήλωσε ότι το μετρό πρέπει να πάει προς τον Εύοσμο λόγω του αυξημένου πληθυσμού του.

«Πρέπει να πάμε προς τον Εύοσμο γιατί εκεί τα πληθυσμιακά δεδομένα μάς δίνουν προτεραιότητα. Πηγαίνοντας προς τον Εύοσμο σημαίνει ότι περνάμε από Αμπελόκηπους και Μενεμένη και μετά από τον Εύοσμο πρέπει να συνεχίσουμε προς το Κορδελιό. Είναι και η επέκταση προς τη Λαγκαδά, που υπάρχει ήδη η αναμονή περίπου στο ύψος του «Capsis» η οποία και αυτή είναι μία επέκταση της βασικής γραμμής. Η γραμμή προς τον Εύοσμο είναι σύνθετη γιατί είναι μία δεύτερη γραμμή, την οποία έχουμε τεκμηριώσει», είπε.

Κληθείς να απαντήσει για το εάν θα δοθεί προτεραιότητα σε κάποια από τις επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης στη δυτική πλευρά της πόλης, ο κ. Ταχιάος διαμήνυσε ότι «αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ακριβές σχέδιο, γίνονται μελέτες. Για τη σειρά με την οποία θα γίνουν οι νέες γραμμές, εξαρτάται από το οικονομικό».

Γαβριήλ Χατζηνόπουλος