Γιώργος ΝεοχωρίτηςΓιώργος Νεοχωρίτης
article image
Εισάγουμε περισσότερα από όσα εξάγουμε -Προβληματίζει η πορεία του εμπορικού ισοζυγίου Σε ρυθμούς επιβράδυνσης κινείται εξαγωγικός κλάδος της ελληνικής οικονομίας, με το εμπορικό ισοζύγιο να είναι αρνητικό, καθώς οι εισαγωγές υπερτερούν των εξαγωγών. Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, τον Νοέμβριο 2024, το εμπορικό έλλειμμα διαμορφώθηκε στα -2,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Παρά την επιδείνωση αυτή, οι προσδοκίες για εξαγωγές παραμένουν θετικές, με τον Δείκτη Εξαγωγικών Προσδοκιών ECI να σημειώνει άνοδο. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων προσβλέπει σε αύξηση των εξαγωγών, ιδίως στους τομείς Αγροτικών-Τροφίμων, Χημικών και Δομικών προϊόντων. Παράλληλα, η ψηφιοποίηση αναμένεται να μειώσει το κόστος κι οι επιχειρήσεις δείχνουν ενδιαφέρον για τη στήριξή της, αν και η υιοθέτησή της ποικίλει.
article image
Θ. ΚΙΟΥΡΤΖΗΣ
Λαθρεμπόριο καυσίμων: Η πολιτεία προσπαθεί αλλά η «πληγή» παραμένει ανοιχτή -Στη Βουλγαρία για ένα γέμισμα οι ΒορειοελλαδίτεςΠροβληματισμένοι παραμένουν οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα λόγω της έκτασης του λαθρεμπορίου καυσίμων και του ανταγωνισμού από γειτονικές χώρες με χαμηλότερες τιμές. Οι απώλειες για τα κρατικά ταμεία και τον κλάδο της βενζίνης υπολογίζονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Παρά τις αυξημένες προσπάθειες της κυβέρνησης για την καταπολέμηση του φαινομένου, με το έλλειμμα εσόδων να φτάνει το 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ στην τριετία, τα λαθραία καύσιμα κατέχουν το 20%-30% της αγοράς. Εν μέσω υψηλών τιμών σε σχέση με τις γειτονικές χώρες, προτείνονται μέτρα όπως η κάρτα επιστροφής χρημάτων για κατοίκους περιοχών κοντά στα σύνορα που επιλέγουν ελληνικά πρατήρια.