«Το τεχνικό πρόγραμμα που παρουσιάσαμε είναι ισχυρό, για να λύσει προβλήματα που χρονίζουν. Ευέλικτο, με έργα μικρά και μεγάλα που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των δημοτών μας. Αναπτυξιακό και βιοκλιματικό, γιατί τα έργα γίνονται με αειφορία, που θα προσθέσουν στην τοπική οικονομία και είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Δίκαιο, γιατί σε όλες τις δημοτικές ενότητες, ισόρροπα, θα γίνουν παρεμβάσεις που χρόνια περιμένουν οι δημότες μας. Ευαίσθητο, γιατί στόχος μας είναι η βιώσιμη κινητικότητα (ασφάλεια στους δρόμους και στην απρόσκοπτη διέλευση των πεζών) και η προσβασιμότητα για όλους (κατασκευή ραμπών, οδηγούς όδευσης τυφλών)» τονίζει ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Υποδομών και Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Παύλου Μελά, Χαράλαμπος Μαγειρόπουλος, μιλώντας στα ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΑ ΝΕΑ.
Με νέα πνοή και μόλις ένα χρόνο στη διοίκηση, η δημοτική αρχή προωθεί 14 νέα έργα, όπως αυτό της Λεωφόρου Στρατού, ένα έργο οδικής ασφάλειας, ανάπλασης πεζοδρομίων με οδηγούς διέλευσης τυφλών, υπογειοποίηση των καλωδίων του ΔΕΔΔΗΕ, νέα φωτιστικά, φύτευση, ανισόπεδες διαβάσεις και έξυπνες στάσεις, ενώ στην τελική φάση βρίσκεται η μελέτη αναβάθμισης οδικής ασφάλειας της οδού Ανδρέα Παπανδρέου.
Βιώσιμη κινητικότητα και σχολεία
Στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας, ολοκληρώνεται η μελέτη εναλλακτικών μέσων μεταφοράς, ενώ ήδη η διοίκηση προγραμματίζει και τις μέρες βιώσιμης κινητικότητας- ασφαλής οδήγηση-οδηγική συμπεριφορά.
Ταυτόχρονα συνεχίζονται οι ανακατασκευές και συντηρήσεις των σχολείων. «Εδώ απαιτούνται γενναίες δαπάνες για να εξασφαλίζουμε στα παιδιά μας χώρους ασφαλείς, λειτουργικούς και καλαίσθητους. Επίσης έχουμε αναθέσει για προσεισμικό έλεγχο 46 σχολικές και δημοτικές υποδομές, ενώ ολοκληρώνονται οι μελέτες πυρασφάλειας για όλους τους παιδικούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία του Δήμου μας», επισημαίνει ο κ. Μαγειρόπουλος.
Παράλληλα ξεκινούν οι διαβάσεις έξω από σχολεία και όχι μόνο, όπως επίσης «μάτια γάτας» και ακουστικές λωρίδες, που βοηθούν στην ασφαλή διέλευση των πεζών και τη μείωση ταχύτητας των αυτοκινήτων. Επίσης ετοιμάζεται και η έξυπνη διάβαση.
Στα επικείμενα έργα εντάσσονται και νέες ασφαλτοστρώσεις, στις περισσότερες εκ των οποίων χρησιμοποιείται ίνες υάλου για μεγαλύτερη αντοχή του οδοστρώματος, για τις οποίες έχει ήδη ολοκληρωθεί η μελέτη. Επιπλέον ανακαινίζονται τα δημοτικά κτίρια, με επεμβάσεις τόσο στον εξωτερικό όσο και στον εσωτερικό χώρο.
Το έργο ηλεκτροφωτισμού στην οδό Παύλου Μελά στην Πολίχνη με smart led φωτιστικά έχει ήδη ξεκινήσει και εκπονείται η μελέτη ηλεκτροφωτισμού στην περιοχή της Νικόπολης.
«Ολοκληρώθηκε η μελέτη αναμόρφωσης 19 παιδικών χαρών και το έργο θα δημοπρατηθεί, χώροι που θα έχουν καινοτόμο σχεδιασμό και ευρηματικά παιχνίδια, ώστε να ευχαριστούν τα παιδιά και να τονώνουν τη δημιουργική τους διάθεση. Ακόμη έχει ολοκληρωθεί η μελέτη ανάπλασης πεζοδρομίων σε διάφορες περιοχές του Δήμου μας, και στις 3 Δημοτικές Ενότητες», αναφέρει ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Υποδομών και Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Παύλου Μελά, ενώ δεν παρέλειψε να κάνει γνωστή και την ανακαίνιση των ΚΕΠ του Δήμου.
Τέλος στα νέα έργα εντάσσεται και η αναβάθμισης της Πλατείας Δημοκρατίας στην Ευκαρπία για την οποία έχει ξεκινήσει η εκπόνηση της μελέτης και συνεχίζει αμέσως μετά η μελέτη αναβάθμισης της Πλατείας Ρόδων στη Σταυρούπολη (έπεται η Πλ. Μετεώρων στην Πολίχνη).
Η Διοίκηση του Δημήτρη Ασλανίδη έχει δείξει αποφασιστικότητα και γρήγορα αντανακλαστικά κι αυτό αποτυπώνεται όχι μόνο στα έργα που δρομολογεί, αλλά και σ’ αυτά που έχει ολοκληρώσει. Ήδη παραδόθηκε η παιδική χαρά-δημιουργικός παιδότοπος στην Ευκαρπία, καθώς και η ανακατασκευή του αναψυκτηρίου και του περιβάλλοντα χώρου. Επίκειται η απόδοση στους δημότες και του δημοτικού αναψυκτηρίου, καθώς και του περιβάλλοντος χώρου στην περιοχή Πλατανάκια της Ευκαρπίας.
Έργα και μέσω Φιλόδημου ΙΙ
«Το πρόγραμμα του Φιλόδημου II συνεχίζεται για την κατασκευή ραμπών και χώρων υγιεινής ΑΜΕA στα σχολικά κτίρια, που αποτελεί για μας έργο υψηλής προτεραιότητας. Επίσης ολοκληρώθηκε η ενεργειακή αναβάθμιση του κολυμβητηρίου και φέτος θα αποδοθεί πολύ νωρίτερα στους δημότες μας, σε ένα χρονικό διάστημα λειτουργίας 6 μηνών, που θα λειτουργεί με πολύ μειωμένη ενεργειακή κατανάλωση» εξήγησε ο κ. Μαγειρόπουλος, ενώ αναφέρθηκε και στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που παραδόθηκε, όπως επίσης καια το Σχέδιο Αστικής Προσβασιμότητας (ΣΑΠ). «Τώρα εκπονείται το Δημοτικό Σχέδιο Μείωσης Εκπομπών (ΔΗΣΜΕ), που όλα αυτά μαζί αποτελούν συμβουλευτικά εργαλεία σε οποιοδήποτε έργο ή παρέμβαση κάνουμε στον αστικό ιστό με αποτέλεσμα ο Δήμος μας να είναι πρωτοπόρος στις απαιτούμενες προδιαγραφές για τη συμμετοχή σε χρηματοδοτικά προγράμματα» υπογραμμίζει.
Αξίζει να αναφερθεί ότι παραδίδεται το έργο του πράσινου άξονα περιπάτου στην οδό Ευγενίου Τραπεζούντος στην Πολίχνη με δύο κυκλικούς κόμβους, ολοκληρωμένο δίκτυο πεζοδρομίων και ποδηλατοδρόμου, ο πρώτος στον Δήμο.
Ο Δήμος Παύλου Μελά έχει μπει σε τροχιά ανάπτυξης με μία ομάδα συντονισμένη απ’ ότι φαίνεται και αποφασισμένη να αναδείξει μία ξεχωριστή όψη της δυτικής πλευράς της Θεσσαλονίκης.