Θεσσαλονικη - Π. Φιλιππιδης

Απογοητευμένοι οι έμποροι από τις χειμερινές εκπτώσεις - Σκέψεις για συνέχιση των προσφορών

Ακούστε το άρθρο 8'
01.03.2025 | 08:00
Φωτογραφία αρχείου
/eurokinissi
Σε επίπεδα κατώτερα των προσδοκιών του εμπορικού κόσμου φαίνεται πως κινήθηκαν οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (77,1%) κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το 66,7% των επιχειρήσεων να δηλώνει λίγο έως καθόλου ικανοποιημένο από τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.

Π. Φιλιππίδης: «Όταν δεν έχει λεφτά ο καταναλωτής, από πού θα ψωνίσει;»

Μιλώντας στα «Μακεδονικά Νέα», ο πρόεδρος του ΕΣΘ, Παντελής Φιλιππίδης, εξέφρασε την απογοήτευσή του για την πορεία των εκπτώσεων, αποδίδοντας την αρνητική αυτή εξέλιξη κυρίως στην έλλειψη χρημάτων των καταναλωτών. «Όταν δεν έχει λεφτά ο καταναλωτής, από πού θα ψωνίσει;» ανέφερε χαρακτηριστικά. Επιπλέον, τόνισε την ανάγκη κρατικής παρέμβασης για την αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας και των αυξήσεων τιμών στα σούπερ μάρκετ, επισημαίνοντας ότι οι τιμές στα βασικά αγαθά έχουν αυξηθεί ανεξέλεγκτα.

«Οι συνάδελφοί μου και εγώ είμαστε απογοητευμένοι. Δυστυχώς δεν μπορεί να κρατηθεί η αγορά κατ' αυτόν τον τρόπο. Δεν είναι δικό μας θέμα να κάνουμε κάτι σε αυτή την περίπτωση. Εμείς κάνουμε παρεμβάσεις προς την Πολιτεία, αλλά είναι καθαρά θέμα του κρατικού μηχανισμού να σταματήσει την αισχροκέρδεια στα τρόφιμα, στην ενέργεια κλπ. Αυτά είναι που "έφαγαν" τα λεφτά του καταναλωτή», σημειώνει μεταξύ άλλων.

Παράλληλα, «βραχνάς» για τους επαγγελματίες του κλάδου είναι ο κίνδυνος «λουκέτου», καθώς, όπως επισημαίνει ο κ. Φιλιππίδης, συχνές είναι οι εικόνες κλειστών καταστημάτων στις κεντρικές εμπορικές οδούς της πόλης.

Αιτία για τα κατεβασμένα ρολά, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΣΘ, είναι τα αυξημένα λειτουργικά κόστη, συμπεριλαμβανομένων των ενοικίων και της ενέργειας.

Προς διατήρηση των προσφορών 8 στους 10 καταστηματάρχες

Για την πλειοψηφία των επιχειρήσεων, τα ποσοστά εκπτώσεων στα οποία κινήθηκαν οι φετινές εκπτώσεις στα εμπορεύματα των καταστημάτων ήταν στα ίδια επίπεδα με τα αντίστοιχα του 2024, με το ποσοστό έκπτωσης να διαμορφώνεται κατά μέσο όρο στο 21-30%.

Παράλληλα, σύμφωνα με την έρευνα του ΕΣΘ, καθόλου ικανοποιημένο από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα δηλώνει το 57,1% των ερωτηθέντων επαγγελματιών.

Προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές, περίπου 8 στους 10 επιχειρηματίες σκοπεύουν να διατηρήσουν τις χαμηλές τιμές και τις προσφορές και μετά το επίσημο πέρας των εκπτώσεων.

 

Ευφροσύνη Καζεπίδου