ΕΥ. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ (AEGEAN)

Συνεχίζονται οι επενδύσεις σε νέα αεροσκάφη - Επιπρόσθετη επένδυση στη Volotea

18.03.2025 | 22:30
Aegean / Φωτογραφία Αρχείου
/Eurokinissi
Ως μια ισχυρή χρονιά για την Aegean χαρακτήρισε το 2024 ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας κ. Ευτύχης Βασιλάκης στην παρουσίαση των ετήσιων αποτελεσμάτων στους αναλυτές.

Ο ίδιος επεσήμανε και την αυξημένη επιβατική κίνηση στο δ΄τρίμηνο του έτους, μια περίοδο, που όπως είπε, συνήθως δεν παρουσιάζει ισχυρά αποτελέσματα. Στο διάστημα αυτό  η AEGEAN μετέφερε 7% περισσότερους επιβάτες με εξαιρετική δυναμική και ιστορικά υψηλά λειτουργικής κερδοφορίας επιβεβαιώνοντας τη σταδιακή ενίσχυση της ζήτησης και στους παραδοσιακά αδύναμους μήνες αλλά και την «επίμονη» επένδυση της AEGEAN κατά τη χειμερινή περίοδο.

Σε ό,τι αφορά το operating profitability το οποίο ανήλθε σε 405,3 εκατ.ευρώ ήταν αυξημένο κατά 1% ή 13 εκατ.ευρώ, περίπου, έναντι του 2023. Η αύξηση της πληρότητας, η οποία ήταν 82,5% οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην επέκταση της τουριστικής επισκεψιμότητας και μετά τους θερινούς μήνες. 

Στους αρνητικούς παράγοντες ο κ. Βασιλάκης περιέλαβε τους περιορισμούς προς τη Μέση Ανατολή καθώς και τη  συνεχιζόμενη επίδραση στα κόστη  λόγω των ελέγχων στους κινητήρες GTF ήταν και παραμένουν σημαντικές.

Ειδικότερα, η ανάγκη πρόωρων ελέγχων στους κινητήρες GTF της Pratt & Whitney καθήλωσε 8-10 νέα αεροσκάφη και περιόρισε τη δυνατότητα ανάπτυξης, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά και την ωφέλεια κόστους από τη χρήση τους, ενώ δημιούργησε και ανάγκες επιπλέον μισθώσεων αεροσκαφών.

Επιπρόσθετα η αναστολή λόγω της γεωπολιτικής κρίσης από τα τέλη Ιουλίου έως τον Δεκέμβριο της σύνδεσης με Τελ Αβίβ, Βηρυτό και Αμάν προκάλεσε απώλεια κίνησης εξωτερικού κατά το γ΄ και το δ’  τρίμηνο.

Το πρόβλημα με τα καθηλωμένα αεροπλάνα λόγω των ελέγχων στους κινητήρες της Pratt and Whitney θα παραμείνει ως το 2026. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Βασιλάκης και στην επένδυση της Aegean στον ισπανικό αερομεταφορέα χαμηλού κόστους Volotea. Η Aegean επένδυσε 25 εκατ.ευρώ με τη συμμετοχή της, μαζί με τους υφιστάμενους μετόχους της εταιρείας σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου μέσω μετατρέψιμου ομολόγου με δικαίωμα συμμετοχής στα κέρδη. Παράλληλα, η Aegean και η Volotea υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας για τη διερεύνηση νέων ευκαιριών στην εκμετάλλευση του διεθνούς δικτύου από και προς περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας, όπως Ηράκλειο, Ρόδος Χανιά προς ευρωπαϊκές αγορές, όπως Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία. Όπως τόνισε ο ίδιος βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις προκειμένου να εξεταστεί το ενδεχόμενο επιπρόσθετης επένδυσης στην εταιρεία. 

Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε €769,1 εκατ.1 στις 31.12.2024 αυξημένα από το προηγούμενο έτος παρά την καταβολή €85,4 εκατ. για την εξαγορά των warrants από το Ελληνικό δημόσιο.

Παράλληλα, ο καθαρός δανεισμός (συμπεριλαμβανομένων και των λειτουργικών μισθώσεων) ανήλθε σε €662,2 εκατ. με την AEGEAN να έχει παραλάβει συνολικά 7 καινούργια αεροσκάφη το 2024, 5 Airbus 320/321 neo της οικογένειας καθώς και 2 νέα ATR 72-600.

Σημειώνεται ότι για το 2025, η AEGEAN θα προσφέρει 21,5 εκατ. θέσεις, 1,8 εκατ. θέσεις περισσότερες σε σχέση με το 2024. Στο δίκτυο εξωτερικού η AEGEAN θα προσφέρει περίπου 13 εκατ. θέσεις, 1,4 περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το 2024 ενώ στο δίκτυο εσωτερικού θα προσφέρει 8,5 εκατ. θέσεις 6% περισσότερες συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά».

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 1,78 δισ.ευρώ.Για το σύνολο του έτους το EBITDA διαμορφώθηκε στα €405,3 εκατ., αυξημένο κατά 1% ενώ η λειτουργική κερδοφορία ΕΒΙΤ στα €227,1 εκατ. μειωμένη κατά 8%.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα €164,0 εκατ., ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα €129,9 εκατ., 23% χαμηλότερα εκατ. από το 2023. 

Πηγή: liberal.gr / Γεράσιμος Ζώτος

Γεράσιμος Ζώτος