Ηλεκτρικά πατίνια: Νέοι κανόνες για την κυκλοφορία και τη στάθμευση στον δήμο Θεσσαλονίκης – Τα νέα πρόστιμα

Εισαγωγή
Με στόχο τη ρύθμιση της κυκλοφορίας των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), ο δήμος Θεσσαλονίκης εφαρμόζει ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο.
Χωρίς Διαφημίσεις
0
Συγγραφέας - Εμφάνιση στην Αρχική
1
Body

Έπειτα από τις τροποποιήσεις που πρότεινε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, το εν λόγω ζήτημα αναμένεται να τεθεί ξανά επί τάπητος στη σημερινή συνεδρίαση της δημοτικής επιτροπής για να πάρει το «πράσινο φως» και να παραπεμφθεί προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο.​

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Δημοτικής Αστυνομίας, Κωνσταντίνο Τσιαπακίδη, οι εταιρείες ενοικίασης πατινιών θα έχουν τη δυνατότητα να αιτηθούν στον δήμο τα σημεία σε δημόσιους χώρους όπου επιθυμούν να οργανώσουν χώρους στάθμευσης. Σημειώνεται πως σε όλες τις δημοτικές κοινότητες του δήμου Θεσσαλονίκης θα δημιουργηθούν συνολικά 800 σημεία στάθμευσης.

Στην κανονιστική διάταξη περιλαμβάνονται κανόνες σχετικά με το όριο ταχύτητας των πατινιών, τους χώρους όπου επιτρέπεται η στάθμευσή τους, καθώς και τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται για παραβάσεις, τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις είναι υψηλά​. 

Ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Κωνσταντίνος Τσιαπακίδης, γνωστοποίησε ότι από τον Ιούλιο έως το Δεκέμβριο του 2024 καταγράφηκαν 68 τραυματισμοί με ηλεκτρικά πατίνια, εκ των οποίων ένας πολύ σοβαρός.

Επίσης, ​όπως ανέφερε, «δεν παρατηρείται καμία συμμόρφωση από την πλευρά των χρηστών. Θα πρέπει και οι ίδιες οι εταιρείες να βρουν έναν τρόπο να συμμορφώσουν την κατάσταση, γιατί θα είναι για το καλό όλων. Δε σας κρύβω ότι η πίεση του κόσμου είναι πολύ μεγάλη. Τώρα λόγω των καιρικών συνθηκών είναι λίγο χαμηλή, αλλά όσο θα ζεσταίνει ο καιρός και μεγαλύτερη χρήση θα υπάρχει και μεγαλύτερη πίεση από τον κόσμο, ο οποίος δεν τα θέλει».

Τι αλλάζει στην κυκλοφορία των πατινιών

Το ανώτατο όριο ταχύτητας για τα Ε.Π.Η.Ο. ορίζεται στα 25 χλμ./ώρα, ενώ απαγορεύεται η κυκλοφορία τους σε οδούς με ανώτατο όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα​. 

Στις κεντρικές οδούς Τσιμισκή και Εγνατία (από Εθνικής Αμύνης μέχρι Δωδεκανήσου) η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι τα 15 χλμ./ώρα​. Στους πεζόδρομους, πλατείες, πεζοδρόμια και πάρκα, η ταχύτητα περιορίζεται στα 6 χλμ./ώρα​, συμπεριλαμβανομένου και του πλακόστρωτου (πεζοδρόμιο και πεζόδρομος) της πλευράς προς τη θάλασσα των οδών Λεωφόρος Νίκης, 30ης Οκτωβρίου, Μεγάλου Αλεξάνδρου, Μαρίας Κάλλας. 

Όσον αφορά στη στάθμευση, τα Ε.Π.Η.Ο. απαγορεύεται να σταθμεύουν:

·       Σε διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών και σε απόσταση μικρότερη από 5 μέτρα από αυτές.

·       Σε απόσταση 12 μέτρων από στάσεις λεωφορείων και τροχιοδρομικών οχημάτων.

·       Σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ ή σε οδηγούς τυφλών, και σε απόσταση μικρότερη από 0,50 μ. εκατέρωθεν αυτών.

·       Σε θέσεις όπου το σταθμευμένο όχημα εμποδίζεται να εξέλθει.

·       Εντός πεζοδρομίων, πεζοδρόμων, πλατειών και πάρκων, εκτός των ειδικά καθορισμένων από τον Δήμο Θεσσαλονίκης θέσεων​.

·       Σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία​.

Επιπλέον, οι οδηγοί των Ε.Π.Η.Ο. δεν επιτρέπεται να:

·       Ρυμουλκούνται από άλλο όχημα ή να ρυμουλκούν αντικείμενα ή ζώα δεμένα με λουρί​

·       Μεταφέρουν αντικείμενα που εμποδίζουν την οδήγηση ή αποτελούν κίνδυνο για τους άλλους χρήστες του δρόμου.

·       Κινούνται παράλληλα ανά δύο ή περισσότερα πατίνια.

·       Χρησιμοποιούν ακουστικά εν κινήσει, εκτός αν είναι τοποθετημένα σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση​.

·       Μεταφέρουν επιβάτες στα πατίνια, και πρέπει να κρατούν το τιμόνι με τα δύο χέρια​.

·       Χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο χωρίς να είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση.​

Οι οδηγοί οφείλουν να κατεβαίνουν από τα πατίνια όταν υπάρχει κίνδυνος για τους πεζούς ή εμπόδιο​. 

Επίσης, όταν κυκλοφορούν τη νύχτα, πρέπει να φορούν ανακλαστικό ρουχισμό για να είναι ορατοί από όλες τις κατευθύνσεις.

Τα νέα πρόστιμα

Η νέα κανονιστική -η οποία πρόκειται να εναρμονιστεί με τις διατάξεις του νέου Κ.Ο.Κ.- προβλέπει αυστηρές ποινές για τους παραβάτες. 

Ειδικότερα:

·       Πρόστιμο 40 ευρώ για μη χρήση κράνους.

·       Πρόστιμο 100 ευρώ για παραβίαση του ορίου ταχύτητας.

·       Πρόστιμο 100 ευρώ για κυκλοφορία σε δρόμο όπου απαγορεύεται η κίνηση των Ε.Π.Η.Ο.

·       Πρόστιμο 350 ευρώ για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη​

Επιπλέον, προβλέπονται ειδικά πρόστιμα για συγκεκριμένες παραβάσεις, όπως:

·       200 ευρώ για απόρριψη πατινιού στη θάλασσα.

·       200 ευρώ για μη περισυλλογή πατινιών που έχουν πέσει στη θάλασσα από τις εταιρείες ενοικίασης.

·       200 ευρώ πρόστιμο για παραβάσεις που αφορούν υποχρεώσεις των εταιρειών ενοικίασης​.

·       100 ευρώ πρόστιμο ανά σημείο για μη τήρηση των διαγραμμίσεων στους καθορισμένους χώρους στάθμευσης​

Σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων και κατόπιν δύο παραβάσεων εντός έξι μηνών, η παραχώρηση των θέσεων στάθμευσης μπορεί να ανακληθεί, χωρίς επιστροφή χρημάτων​

Υποχρεώσεις των εταιρειών

Οι εταιρείες ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών οφείλουν να συμμορφώνονται με αυστηρούς κανόνες, διατηρώντας τον στόλο τους σε καλή κατάσταση και εξοπλίζοντάς τον με λογισμικό που ελέγχει την ταχύτητα και τις ζώνες κίνησης​. 

Επιπλέον, είναι υπεύθυνες για την άμεση περισυλλογή των πατινιών που έχουν εγκαταλειφθεί ή καταλήξει στη θάλασσα και για την ορθή διαγράμμιση των θέσεων στάθμευσης​. 

Πηγή Φωτογραφίας
Eurokinissi
Κεντρική Φωτογραφία
Κατηγορία
Υπέρτιτλος να είναι στον τίτλο
0