«Η πρόοδος των εργασιών στο Flyover είναι ικανοποιητική, έχουμε οκτώ παράλληλα εργοτάξια. Είναι εξαιρετικά σημαντικό έργο, καθώς θα μπορέσει να δώσει ακόμη περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας και να αποσυμφορήσει την κυκλοφορία στην Περιφερειακή Οδό. Για τα ελληνικά δεδομένα είναι ένα καινοτόμο πρωτοποριακό έργο, δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στη χώρα μας. Ο στόχος είναι σε περίπου δύο χρόνια να δοθεί στην κυκλοφορία και αυτό θα συμβάλει πολύ θετικά στην κυκλοφοριακή ροή της Θεσσαλονίκης» τόνισε σε δήλωση του ο κ. Δήμας.
Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να μπορέσει να επιταχύνει τη διαδικασία ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου έργου έχει συμφωνήσει με τις κατασκευαστικές εταιρείες-τους αναδόχους να έρθει μέχρι το καλοκαίρι ένα δεύτερο καλούπι στο εργοτάξιο του Flyover, το οποίο θα είναι λειτουργικό από τον Σεπτέμβριο, ώστε να γίνεται παράλληλη εργασία στο σημείο.
Αναφορικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης ο υπουργός επανέλαβε πως πρόκειται για το πιο όμορφο μετρό που έχει δει και διευκρίνισε ότι πρόκειται να γίνει και πιο λειτουργικό με την επέκταση της Καλαμαριάς.
«Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026 θα έχουμε την επέκταση της Καλαμαριάς με πέντε επιπλέον σταθμούς. Αυτό θα βοηθήσει στο να αποκτήσουν άμεση πρόσβαση στο μετρό περισσότεροι συμπολίτες μας και επισκέπτες της πόλης και θα συμβάλει στην κυκλοφοριακή ροή. Στο πλαίσιο του συντονιστικού θα μελετήσουμε από τον Φεβρουάριο και μετά τις νέες ανάγκες που θα δημιουργηθούν» ανέφερε ο υπουργός.
Επιπλέον έκανε ειδική μνεία στα καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον και εξυπηρετούν πολίτες με αναπηρίες και στις κάμερες που θα τοποθετηθούν στους δρόμους για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών παραβάσεων.
Από πλευράς του ο Νίκος Ταχιάος αναφέρθηκε στο θετικό κλίμα που υπάρχει στην πόλη από την παράδοση της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης τον περασμένο Νοέμβριο.
«Βεβαίως δεν τελειώνουμε εδώ, έχουμε ακόμη πολλά να κάνουμε. Βελτιώσεις στη βασική γραμμή και ακόμη περισσότερο θα συμβάλει η παράδοση της επέκταση της γραμμής της Καλαμαριάς σε περίπου 10 μήνες από τώρα. Αυτό είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο, ήταν εξαρχής ένα περίπλοκο σχέδιο, καθώς εμπλέκονταν πολλές εργολαβίες και πολλές συμβάσεις που πρέπει να «δέσουν» μεταξύ τους. Είναι δύσκολη και σύνθετη άσκηση, έχει ξεκινήσει αλλά θέλει τον χρόνο της» δήλωσε ο υφυπουργός.
Τέλος ο κ. Ταχιάος σχετικά με τα εμπόδια που έχουν προκύψει στη διάνοιξη της οδού Πόντου για την επέκταση της Καλαμαριάς διευκρίνισε ότι «μας προβληματίζει, συζητάμε με τη δήμαρχο κα. Αράπογλου πώς θα μπορέσουμε να επιταχύνουμε τη διαδικασία. Πάντως το μετρό θα λειτουργήσει ακόμη κι αν η Πόντου δεν έχει διανοιχθεί στο σύνολό της. Η Πόντου όμως θα διανοιχθεί ώστε να εξασφαλίσει την προσβασιμότητα από τον έναν σταθμό στον άλλον».
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υφυπουργός Εσωτερικών για θέματα Μακεδονίας-Θράκης Κωνσταντίνος Γκιουλέκας κατά τους πρώτους μήνες λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκαν πάνω από έξι εκατομμύρια μετακινήσεις, ενώ παρατηρήθηκαν 15.000 αυτοκίνητα ημερησίως λιγότερα στο κέντρο της πόλης.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης και πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου δήλωσε πως το όποιο κλίμα αμφιβολίας υπήρχε πριν από ένα χρόνο για το Flyover και το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει πλέον.
Πριν την έναρξη της συνεδρίασης ο κ. Δήμας συνεχάρη τον κ. Γκιουλέκα για την οργάνωση του συντονιστικού, το οποίο όπως τόνισε ενεργεί προς όφελος των πολιτών.
Στη συνεδρίαση του Συντονιστικού παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, ο διευθυντής του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Γιάννης Παπαγεωργίου, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας, η διευθύντρια της τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, η δήμαρχος Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου, ο δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης και πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου, ο δήμαρχος Κορδελιού-Ευόσμου Λευτέρης Αλεξανδρίδης, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης και συγκοινωνιολόγος Σπύρος Βούγιας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε Νίκος Κουρέτας, ο πρόεδρος της ΔΕΘ HELEXPO Τάσος Τζήκας και ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κωνσταντίνος Ταγγίρης.
