Κ. Κυρανάκης: Ο ΟΣΕ νοσεί βαθιά - Χρειάζονται μεγάλες αποφάσεις και αλλαγές

Ακούστε το άρθρο 8'
24.04.2025 | 17:00
Φωτογραφία αρχείου
/eurokinissi
Για την κατάσταση στον ΟΣΕ και τις «μεγάλες αλλαγές και αποφάσεις που χρειάζονται» μίλησε ο υφυπουργός Μεταφορών, Κώστας Κυρανάκης.

Παράλληλα, επισήμανε στις δηλώσεις του στο MEGA πως μέλημά του είναι να μη συγκρουστούν ποτέ ξανά τρένα στην Ελλάδα. 

«Δεν συμφωνώ με τις γενικεύσεις, δεν είναι σωστές για οποιοδήποτε επάγγελμα. Στην πολιτική, και στο συγκεκριμένο θέμα του ΟΣΕ είναι κάτι που έχω ο ίδιος αναγνωρίσει από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα, ότι νοσεί βαθιά. Και επειδή νοσεί βαθιά χρειάζονται μεγάλες αποφάσεις και αλλαγές. Είναι δυο πράγματα που πρέπει να κάνουμε για να μπορέσουμε να εμπνεύσουμε ασφάλεια στον κόσμο. Η μία έχει να κάνει με το προσωπικό: οι διάλογοι της ντροπής που ακούσαμε στα ηχητικά, οι υπάλληλοι να μιλούν στις επίσημες επικοινωνίες όχι με πρωτόκολλα, αυστηρότητα και σαν να μην χειρίζονται ανθρώπινες ζωές αλλά σαν να κάνουν πλάκα και χαβαλέ, αυτούς θα τους απομακρύνουμε.

Δεν μου αρέσουν οι γενικεύσεις, υπάρχουν και άλλοι που διαχειρίζονται με υπευθυνότητα την δουλειά τους, είναι σοβαροί επαγγελματίες με υψηλό αίσθημα καθήκοντος και φιλότιμο. Θα φέρουμε ένα σύστημα την Δευτέρα στο νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί το οποίο θα λέει ότι όταν κάνεις σοβαρά λάθη θα απολύεσαι. Αυτό δεν είναι δεδομένο στο Δημόσιο. Ακόμη δεν θα τοποθετηθώ για την αξιολόγηση γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί. Θα κάνουμε αξιολόγηση στον ΟΣΕ και σε συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία. Γιατί θέλω να προσπαθήσω να φέρω μία κουλτούρα που σε κάποιους ανθρώπους υπάρχει και σε άλλους όχι, ότι διαχειριζόμαστε ανθρώπινες ζωές. Άρα αυτό χρειάζεται το μάξιμουμ της πειθαρχίας».

«Το δεύτερο κομμάτι είναι τα συστήματα ασφαλείας: Θα φέρουμε ένα σύστημα που θα είναι έτοιμο σε 3 μήνες, και το οποίο με μια ειδική τεχνολογία και επίγειους σταθμούς θα μπορεί να δίνει ακρίβεια 5-15 εκατοστών. Είναι ένα τεσταρισμένο σύστημα, χρησιμοποιείται αντίστοιχο και στην σεισμολογία. Αυτό παράλληλα με τα άλλα συστήματα, τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση, ETCS. Η τεχνολογία χρειάζεται τον ανθρώπινο παράγοντα. Αυτό το σύστημα θα είναι προσβάσιμο για όλους. Θέλουμε να ανεβάσουμε τοι επίπεδο ασφάλειας. Η πρώτη μου αποστολή είναι να μην ξανασυγκρουστούν τρένα στην Ελλάδα», σχολίασε αναφορικά με τις καινοτομίες που ετοιμάζονται για τον σιδηρόδρομο.

«Τα στοιχεία και η αλήθεια να βγαίνουν προς τα έξω»

 

Για τα πορίσματα στην υπόθεση των Τεμπών και την πεποίθηση ότι ενδεχομένως να εξυπηρετούσαν στην συγκάλυψη, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ήταν ξεκάθαρος: «Εμένα η άποψή μου είναι ότι πρέπει τα στοιχεία και η αλήθεια να βγαίνουν προς τα έξω. Όποια και αν είναι η αλήθεια, πρέπει να «βγει». Έχουμε ένα πόρισμα (σ.σ. του ΕΟΔΑΣΑΑΜ) – που έχουν βγει πολλοί τίτλοι  και ελάχιστοι να έχουμε διαβάσει και τις 180 σελίδες – το οποίο λέει στο 90% για ποιον λόγο 2 τρένα μπήκαν στην ίδια γραμμή, και ένα κεφάλαιο αφορά στην πυρόσφαιρα, που έχει γίνει μεγάλη κουβέντα, σχετικά με παράνομο φορτίο, με εύφλεκτο υλικό πέραν αυτού που πρέπει να κουβαλούν οι 3 μηχανές που συγκρούστηκαν, και τι προκάλεσε την πυρόσφαιρα. Το ίδιο το πόρισμα για ποιον το διάβασε στις 27/2 και όχι τώρα, λέει πως δεν είναι οριστικό το πόρισμα, γιατί οι εκθέσεις από τα πανεπιστήμια δεν καταλήγουν σε ασφαλές επιστημονικό συμπέρασμα. Και λέει πως δεσμεύονται στην συνέχεια να συμβληθούν σε εγνωσμένου κύρους ίδρυμα ώστε να οριστικοποιήσουν τα αποτελέσματα. Για μένα προχειρότητα έχει το κεφάλαιο της πυρόσφαιρας όχι όλο το πόρισμα. Όποιος ψάχνει την αλήθεια πρέπει να δει τα στοιχεία. Δεν αρκεί να διαβάζουμε έναν τίτλο στο διαδίκτυο ή να δούμε ένα βίντεο που μπορεί να γίνει viral και μετά να πούμε έκανα την έρευνά μου».