ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Απάντηση Βούγια για τραμ, θαλάσσια συγκοινωνία και στοά Αγίου Μηνά

Ακούστε το άρθρο 8'
26.03.2025 | 12:00
Σπύρος Βούγιας
/Eurokinissi
Απάντηση στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Α' Θεσσαλονίκης Στράτου Σιμόπουλου εξέδωσε μέσω ανάρτησης του στα κοινωνικά δίκτυα ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Θεσσαλονίκης και συγκοινωνιολόγος Σπύρος Βούγιας, σχετικά με το τραμ τη θαλάσσια συγκοινωνία και τη στοά Αγίου Μηνά.

«Πώς είναι δυνατόν οι προσπάθειες αυτές του Δήμου για εξεύρεση νέων πηγών χρηματοδότησης για το τραμ ή τη θαλάσσια συγκοινωνία να σχετίζονται με οποιονδήποτε τρόπο με την επέκταση του μετρό στις Δυτικές συνοικίες αλλά και με τη χρόνια καθυστέρηση (όπως αναφέρει στην ερώτησή του) της ανάπλασης της στοάς του Αγίου Μηνά;» διερωτήθηκε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, απευθηνόμενος στον κ. Σιμόπουλο. 

Αναλυτικά ο κ. Βούγιας αναφέρει στην ανάρτηση του: 

«ΑΛΛΟΚΟΤΟΙ ΣΥΝΕΙΡΜΟΙ, ΚΑΚΟΠΑΙΓΜΕΝΟ ΕΡΓΟ (Ή ΠΩΣ ΤΑ ΚΑΡΑΒΑΚΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΗΝΑ!)
Η είδηση μοιάζει να ανήκει στη σφαίρα του παραλόγου: ο κατά τεκμήριο σοβαρός κυβερνητικός βουλευτής Στράτος Σιμόπουλος κατέθεσε ερώτηση-«πάσα» προς τον αρμόδιο υφυπουργό υποδομών, πολύ ανήσυχος για τις πρόσφατες πρωτοβουλίες του Δήμου Θεσσαλονίκης που έχουν στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου βιώσιμης κινητικότητας στην πόλη.

Αλήθεια, πώς είναι δυνατόν οι προσπάθειες αυτές του Δήμου για εξεύρεση νέων πηγών χρηματοδότησης για το τραμ ή τη θαλάσσια συγκοινωνία να σχετίζονται με οποιονδήποτε τρόπο με την επέκταση του μετρό στις Δυτικές συνοικίες αλλά και με τη χρόνια καθυστέρηση (όπως αναφέρει στην ερώτησή του) της ανάπλασης της στοάς του Αγίου Μηνά;

Θεωρώ απίθανο να μην έμαθε πως ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης επισκέφθηκε πρόσφατα τον Έλληνα Επίτροπο Μεταφορών αναζητώντας πρόσθετους Ευρωπαϊκούς πόρους, για να μην επιβαρύνει τις δημόσιες επενδύσεις ή τις άλλες υπάρχουσες πηγές χρηματοδότησης που προορίζονται για τις «ιεραρχημένες προτεραιότητες της κυβέρνησης".

Ούτε να μη κατάλαβε πως το προβλεπόμενο κόστος των 50-60 εκ. ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών σκαφών αναζητείται από ειδικά περιβαλλοντικά προγράμματα που σε καμμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να κατευθυνθούν στο μετρό, αλλά και είναι ασήμαντα μπροστά στα δις που απαιτούνται για την αναγκαία επέκταση.

Αποκλείεται, τέλος, να μην ξέρει πως το κόμιστρο για τη θαλάσσια συγκοινωνία δεν υπάρχει περίπτωση να επιδοτηθεί. Αξίζει να σημειωθεί οτι ο ίδιος συντόνισε πριν 12 χρόνια περίπου, ως ΓΓ του Υπουργείου Υποδομών, την ολοκλήρωση των μελετών εφαρμογής και αδειοδότησης για την κατασκευή των στάσεων της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

Η δεύτερη πράξη αυτής της κακοπαιγμένης παράστασης θα ακολουθήσει σε λίγες μέρες με την απάντηση του συντοπίτη μας υφυπουργού, που κι αυτός με τη σειρά του θα βρει την ευκαιρία να «κατακεραυνώσει» για άλλη μια φορά τη δημοτική αρχή και τους αδιόρθωτους "αιθεροβάμονες" που με την επιμονή τους καθυστερούν αδικαιολόγητα τη (μονοδιάστατη) ανάπτυξη.

Αυτούς, που απλώς επιμένουν οτι μπορούν σε μια σύγχρονη πόλη σαν τη Θεσσαλονική να συνυπάρξουν όμορφα, μαζί με το μετρό, και άλλα συμπληρωματικά μέσα συλλογικής μεταφοράς.

Από μια άλλη σκοπιά πάντως, αυτό το οπισθοδρομικό θέατρο του πολιτικού παραλόγου σχετίζεται ίσως και με μια πρώιμη ανησυχία κάποιων για την έντονη δραστηριότητα και τις σημαντικές παρεμβάσεις της νέας δημοτικής αρχής και του δημάρχου, που ταράζουν τα βαλτωμένα νερά της πόλης και, όπως φαίνεται και τον ύπνο κάποιων από τους μεγαλόσχημους πολιτικούς της».