Από τα 500ράκια των Ιταλών Carabinieri του ‘70, στα 500ράκια της ΕΛ.ΑΣ. του ‘25 (ΦΩΤΟ)

Ακούστε το άρθρο 8'
19.03.2025 | 18:59
Τη δεκαετία του 1970, τα Fiat 500 των Ιταλικών διωκτικών αρχών ήταν αυτό ακριβώς που θα ονειρεύονταν κάθε εγκληματίας, που ήθελε να ξεφύγει από μία καταδίωξη.

Το κατά τα άλλα λαοφιλές αυτοκίνητο της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας, απέδιδε στο δρόμο μόλις 18 ίππους.

Χαρακτηριστικό το οποίο δε θα μπορούσε να δώσει τη δυνατότητα στους αστυνομικούς να πάρουν στο κατόπι κάποιο μέλος της cosa nostra. Σχεδόν πέντε δεκαετίες αργότερα, το πετυχημένο μοντέλο του Ιταλικού οίκου, ανανεωμένο, ετοιμάζεται να βγει στους ελληνικούς δρόμους εκτελώντας υπηρεσίες για λογαριασμό της Ελληνικής Αστυνομίας. Ο φακός των Μακεδονικών Νέων «συνέλαβε» τα νέα υπηρεσιακά οχήματα της ΕΛ.ΑΣ., σε στάση αναμονής στον αύλειο χώρο μεγάλης αποθήκης στην Αττική. 

Τα 500e της ΕΛ.ΑΣ., μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να διανεμηθούν στις κατά τόπους υπηρεσίες που θα ενταχθούν. Όπως εκτιμάται θα πλαισιώσουν τον στόλο Αστυνομικών Τμημάτων εντός αστικών κέντρων με έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Πλεονέκτημα του ηλεκτρικού μοντέλου της γνωστής εταιρείας, είναι η ευελιξία λόγω μεγέθους αλλά και το γεγονός πως είναι φιλικό προς το περιβάλλον.

 

Τα χαρακτηριστικά του λιλιπούτειου οχήματος της ΕΛΑΣ

 

Το 500e έχει εξοπλιστεί με έναν κινητήρα 118 ίππων και μπαταρία 42 kWh, μια πλήρης φόρτιση της οποίας επαρκεί για 460 χιλιόμετρα στον καθαρά αστικό ιστό και για 320 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες.

Αξίζει να σημειωθεί πώς επαρκούν πέντε λεπτά φόρτισης για να διευρύνουν την ακτίνα κίνησης κατά 50 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτιση από το 20% έως το 80% διαρκεί όχι περισσότερο από 35 λεπτά της ώρας.

Παναγιώτης Αχλατλής