Τερματικος Σταθμος Μετρο «Νεα Ελβετια»

Από την Τρίτη η λειτουργία του πάρκινγκ 400 θέσεων - Παραδίδεται σε κυκλοφορία η Ψελλού χωρίς τα δύο φανάρια

Ακούστε το άρθρο 8'
27.04.2025 | 08:00
«Ανάσα» σε κατοίκους της ανατολικής Θεσσαλονίκης αναμένεται να δώσει η επικείμενη λειτουργία του πάρκινγκ 400 θέσεων δίπλα στον τερματικό σταθμό «Νέα Ελβετία» του Μετρό. 

Παράλληλα, η παράδοση της οδού Μιχαήλ Ψελλού -μίας παρέμβασης ζωτικής σημασίας για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και την πρόσβαση πεζών, ΙΧ και λεωφορείων του ΟΑΣΘ- φαίνεται να γίνεται χωρίς την τοποθέτηση των δύο φαναριών στα άκρα της.

Τελευταίες «πινελιές» στο πάρκινγκ

 

Οι καιρικές συνθήκες δεν στάθηκαν σύμμαχοι για την ολοκλήρωση και παράδοση του πάρκινγκ στη συμβολή των οδών Ψελλού και προέκτασης της Αλεξάνδρου Παπαναστασίου στους χρόνους που είχαν καθοριστεί, καθώς πρόκειται για ένα συνοδό έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, με καίριο ρόλο στη λειτουργία του και στην εξυπηρέτηση των κατοίκων της ανατολικής πλευράς της πόλης.

Με καθυστέρηση μηνών, το δωρεάν υπαίθριο πάρκινγκ στη Νέα Ελβετία, συνολικής χωρητικότητας 400 οχημάτων, έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται να δοθεί προς χρήση εντός της ερχόμενης εβδομάδας, πιθανότατα την Τρίτη.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης, Πρόδρομο Νικηφορίδη, «έχουν γίνει ήδη οι μισές διαγραμμίσεις. Μέχρι τη Δευτέρα θα έχουν τελειώσει. Τη Δευτέρα θα μπουν και τα φωτιστικά και θα έχει ολοκληρωθεί. Πιστεύω ότι την Τρίτη θα μπορεί να λειτουργήσει».

Παράλληλα, ο ίδιος, μιλώντας στα «Μακεδονικά Νέα», προσθέτει πως θα γίνουν κάποιες φυτεύσεις στον περιβάλλοντα χώρο, οι οποίες μπορούν να υλοποιηθούν σε δεύτερο χρόνο, καθώς προέχει η λειτουργία του πάρκινγκ, η οποία θεωρείται κρίσιμη για την απορρόφηση μέρους της κυκλοφορίας και τη διευκόλυνση όσων χρησιμοποιούν ή πρόκειται να χρησιμοποιήσουν το Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ μέσω της άμεσης πρόσβασης στον σταθμό «Νέα Ελβετία» επιδιώκεται η ενίσχυση της λογικής του… «park and ride».

 

 

Στο εν λόγω πάρκινγκ δικαίωμα στάθμευσης θα έχουν οι χρήστες του Μετρό από την ανατολική Θεσσαλονίκη που θα χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο σταθμό ως σημείο μετεπιβίβασης, καθώς και μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής.

Τα δύο φανάρια που έβαζαν «stop» στη Μιχαήλ Ψελλού 

 

Η περίπτωση της οδού Μιχαήλ Ψελλού, που παραμένει κλειστή, έχει προκαλέσει προβληματισμό σε κατοίκους και φορείς, καθώς πρόκειται για ακόμη ένα έργο με κομβικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία και προσβασιμότητα του Τερματικού Σταθμού στη Νέα Ελβετία.

Τροχοπέδη στην παράδοση των -ήδη ασφαλτοστρωμένων από τον περασμένο Φεβρουάριο- 400 μέτρων από τη συμβολή της Μιχαήλ Ψελλού με τον παράδρομο της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών έως τη συμβολή της με την προέκταση της οδού Αλ. Παπαναστασίου, αποτέλεσε η καθυστέρηση της παράδοσης των αναθεωρημένων μελετών που αφορούν στους δύο φωτεινούς σηματοδότες που θα πρέπει να τοποθετηθούν στα δύο αυτά σημεία.

Αξίζει να σημειωθεί πως το ένα φανάρι, αυτό στη συμβολή της Ψελλού με την Παπαναστασίου-Αλλατίνη, βρίσκεται στην αρμοδιότητα του δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ το έτερο που βρίσκεται στη συμβολή της με την Ε.Ο., βρίσκεται σε αυτή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ τη δικαιοδοσία για την εκπόνηση των σχετικών μελετών έχει η Ελληνικό Μετρό Α.Ε.

Όπως εξηγεί στα «Μακεδονικά Νέα» ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, «η Ελληνικό Μετρό υπέβαλε τη μελέτη, η υπηρεσία μας έκανε κάποιες παρατηρήσεις και ζήτησε να διορθωθούν και να μας υποβληθεί και πάλι. Ακόμη δεν έχουμε στα χέρια μας την αναθεωρημένη μελέτη».

Όσον αφορά τον φωτεινό σηματοδότη, ο οποίος ανήκει στη δικαιοδοσία του δήμου Θεσσαλονίκης, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης, διευκρινίζει πως «και τα δύο θα γίνουν από την Περιφέρεια. Απλώς αυτό που γνωρίζω είναι ότι έγινε μία μελέτη, υπήρχαν κάποιες παρατηρήσεις. Τώρα περιμένουμε την υλοποίηση των παρατηρήσεων και μετά θα εγκατασταθούν. Παρότι το ένα φανάρι είναι του δήμου, και τα δύο θα γίνουν από την Περιφέρεια γιατί εμείς δεν έχουμε τις κατάλληλες υπηρεσίες για αυτό το θέμα και γι' αυτό έχει συμφωνήσει η Περιφέρεια να τα κάνει και τα δύο».

Παράδοση της Ψελλού χωρίς τα δύο φανάρια

 

Δεδομένης της θέσης του πάρκινγκ στη συμβολή των οδών Ψελλού και προέκτασης της Αλεξάνδρου Παπαναστασίου, η προσέγγισή του μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την παράδοση του εν λόγω τμήματος, παρότι δεν έχουν τοποθετηθεί οι δύο φωτεινοί σηματοδότες στα άκρα της διανοιγμένης οδού.

Σήμερα, λεωφορεία που τερματίζουν στον Τερματικό Σταθμό του Μετρό στη Νέα Ελβετία αναγκάζονται να σταματούν σε απόσταση από αυτόν, με τους επιβάτες να διανύουν απόσταση πεζή προκειμένου να τον προσεγγίσουν, ενώ εισέρχονται στο σημείο από τη νότια πλευρά, κάνοντας κύκλο και προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση. Παράλληλα, πεζοί που προσπαθούσαν να προσεγγίσουν τον τερματικό σταθμό από την πλευρά της Παπαναστασίου, αναγκάζονταν να διανύσουν διπλή απόσταση, κάνοντας κύκλο προκειμένου να επιβιβαστούν στο Μετρό.

Με την παράδοση σε κυκλοφορία της οδού Ψελλού οι εν λόγω λεωφορειακές γραμμές θα μπορούν να τερματίζουν δίπλα στον Τ.Σ. Νέα Ελβετία του Μετρό, οι πεζοί θα μπορούν να τον προσεγγίσουν πιο εύκολα, ενώ θα καταστούν εφικτές πιθανές τροποποιήσεις στο συγκοινωνιακό έργο με την προσθήκη νέων γραμμών για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Ευφροσύνη Καζεπίδου