Δημος Θεσσαλονικης

Λύση στην έλλειψη πάρκινγκ: Ο «χάρτης» των νέων θέσεων στάθμευσης

Ελλάδα

21.02.2025 | 08:00
Ακούστε το άρθρο 8'
21.02.2025 | 08:00
Ακούστε το άρθρο 8'
Σε εκτεταμένες ενέργειες για την ενίσχυση των χώρων στάθμευσης στην πόλη, τόσο για αυτοκίνητα όσο και για δίκυκλα, έχει ήδη προχωρήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, υπό τη διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη.

Με την υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων αναμένεται να αντιμετωπιστεί το έντονο πρόβλημα έλλειψης χώρων στάθμευσης, το οποίο δυσχεραίνει την καθημερινότητα των πολιτών και επιβαρύνει το κυκλοφοριακό σε όλη την πόλη.

1.280 νέες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων

Ειδικότερα, στη δημιουργία συνολικά 1.280 νέων θέσεων στάθμευσης προχώρησε ο δήμος Θεσσαλονίκης σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες και τη Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας. 

Οι πρώτες 500 θέσεις είχαν ήδη παραδοθεί προς χρήση μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ οι υπόλοιπες 580 ολοκληρώθηκαν σταδιακά μέσα στους επόμενους μήνες. Οι εν λόγω 1.080 δωρεάν νέες θέσεις στάθμευσης, προήλθαν μετά από την αξιοποίηση εγκαταλειμμένων δημοτικών οικοπέδων.

Τα έτοιμα προς χρήση δημοτικά πάρκινγκ 1.080 θέσεων είναι:

·       Κλεάνθους με Σόλωνος, 20 θέσεων (5η ΔΚ)

·       Επταλόφου με Πόντου, 50 θέσεων (4η ΔΚ)

·       Αγ. Δημητρίου με Αλοννήσου, 40 θέσεων (4η ΔΚ)

·       Σόλωνος με Δελφών, 20 θέσεων (5η ΔΚ)

·       Στρωμνίτσης με Κοραή (έξοδος προς Χαλκιδική), 150 θέσεων (5η ΔΚ)

·       Μακεδονίας, Μαλακάση και Κονδυλάκη, 50 θέσεων (5η ΔΚ)

·       Μαρίας Κάλλας (Μέγαρο Μουσικής), 60 θέσεων (5η ΔΚ)

·       Εγνατία (έναντι Πολυτεχνικής Σχολής, Αγ. Φωτεινή), 80 θέσεων (1η ΔΚ)

·       Αγ. Δημητρίου 155, 30 θέσεων (1η ΔΚ)

·       Δαναϊδών με Μοσκώφ, 20 θέσεων (1η ΔΚ)

·       Πλ. Γαλοπούλου, 30 θέσεων (2η ΔΚ)

·       Αλκινόου με Λεωτυχίδου, 40 θέσεων (3η ΔΚ)

·       Πριάμου, 30 θέσεων (4η ΔΚ)

·       Παραλή, 70 θέσεων (5η ΔΚ)

·       Π. Μελά (Τριανδρία), 30 θέσεων (ΔΕ Τριανδρίας)

·       Σαπφούς-Βουτυρά-Παλαιού Σταθμού, 200 θέσεων (2η ΔΚ)

·       Κασσάνδρου με Αγ. Νικολάου, 40 θέσεων (3η ΔΚ)

·       Πλατεία Τερψιθέας, 20 θέσεων (3η ΔΚ)

·       Δημ. Πολιορκητού, 20 θέσεων (3η ΔΚ)

·       Αγράφων με Κωνσταντοπούλου, 20 θέσεων (3η ΔΚ)

·       Μπότσαρη με Παπάφη, 60 θέσεων (4η ΔΚ)

Παράλληλα, εντός της περιοχής του Λιμανιού, δημιουργήθηκαν 200 νέες θέσεις, μετά από συμφωνία μεταξύ δήμου και ΟΛΘ τον περασμένο Φεβρουάριο, οι οποίες υπόκεινται στην τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού Λιμένος.

400 νέες θέσεις στη Νέα Ελβετία

Μία ακόμη σημαντική παρέμβαση αφορά τη δημιουργία υπαίθριου χώρου πάρκινγκ χωρητικότητας 400 θέσεων, βόρεια του τερματικού σταθμού του Μετρό στην περιοχή της Νέας Ελβετίας σε απαλλοτριωμένες εκτάσεις. 

Το έργο βρίσκεται στο τελικό του στάδιο και αναμένεται να παραδοθεί τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου του τρέχοντος έτους.

Όπως αναφέρει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης, παρά τους περιορισμένους οικονομικούς πόρους του δήμου, η προσπάθεια ενισχύεται από τη συνδρομή της Περιφέρειας και χορηγιών, ώστε να καλυφθούν τα έξοδα για υλικά και κατάλληλο εξοπλισμό.

Το έργο αυτό αναμένεται να εξυπηρετήσει σημαντικά τους πολίτες της ευρύτερης περιοχής που χρησιμοποιούν το Μετρό.

Απελευθέρωση 700 θέσεων

Όπως είχε αναφέρει ο δήμαρχος σε συνέντευξη Τύπου, μέχρι το τέλος του 2025, μέσω της απομάκρυνσης εγκαταλελειμμένων οχημάτων και δικύκλων από τους δρόμους, μία διαδικασία που έχει ξεκινήσει ήδη από την περασμένη χρονιά, θα ελευθερωθούν περί τις 700 θέσεις στάθμευσης.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει ήδη πραγματοποιήσει ελέγχους σε 1.233 οχήματα, εκ των οποίων 573 επισημάνθηκαν ως εγκαταλελειμμένα και 172 οδηγήθηκαν προς ανακύκλωση.

610 νέες θέσεις στάθμευσης δικύκλων στο κέντρο

Παράλληλα, σημαντική πρόοδος σημειώνεται και για τους χρήστες δικύκλων, με τη δημιουργία 610 νέων θέσεων στάθμευσης αποκλειστικά για δίκυκλα στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης

Οι νέες θέσεις θα συμπληρώσουν τις 794 ήδη υπάρχουσες, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό στις 1.404 θέσεις. Τα έργα περιλαμβάνουν τη διαγράμμιση των νέων χώρων και τη διευθέτηση των απαραίτητων διαδικασιών και αναμένεται να παραδοθούν πολύ σύντομα στη διάθεση των πολιτών.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, η ζήτηση για χώρους στάθμευσης δικύκλων στο κέντρο παραμένει υψηλή, με πολλούς χρήστες να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εύρεση χώρου. Ο κ. Νικηφορίδης αναγνώρισε ότι το ζήτημα δεν πρόκειται να λυθεί άμεσα, καθώς ο αριθμός των θέσεων δεν επαρκεί για τις ανάγκες της πόλης. Ωστόσο, η σταδιακή αύξηση αυτών των χώρων θα συμβάλει στη βελτίωση της κατάστασης.

Από τη σχετική μελέτη της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας, προέκυψε η δημιουργία 45 νέων χώρων αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων σε όλο το ιστορικό κέντρο, για 610 θέσεις δικύκλων. 

Από αυτές οι 500 δημιουργούνται σε 100 θέσεις στάθμευσης επισκεπτών με το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης, οι 20 σε 4 θέσεις στάθμευσης κατοίκων και οι 90 σε ελεύθερες θέσεις στάθμευσης.

Οι 610 προτεινόμενες νέες θέσεις δικύκλων:

·       Νικ. Γερμανού (έναντι ΚΘΒΕ)     (15)

·       Νικ. Γερμανού (έναντι ΧΑΝΘ)    (15)

·       Εθν. Αμύνης 3 (κάτω από Μητροπόλεως)  (10)

·       Εθν. Αμύνης 5 (κάτω από Τσιμισκή)   (10)

·       Παύλου Μελά 7 (μεταξύ Τσιμισκή& Μητροπόλεως)   (20)

·       Εθν. Αμύνης 11 (πάνω από την Μανουσογιαννάκη)   (15)

·       Εθν. Αμυνης 29-31 (πάνω από την Αλ. Σβώλου)    (10)

·       Εθν. Αμύνης 37 (κάτω από Εγνατία)    (15)

·       Ι. Μιχαήλ 10-10 (δημιουργία εσοχής στο παρτέρι)    (15)

·       Π.Π. Γερμανού 19-21 (πάνω από Π. Μελά)  (20)

·       Καρόλου Ντηλ 18    (10)

·       Πλουτάρχου 10     (10)

·       Μητροπόλεως 41  (15)

·       Κομνηνών 7    (10)

·       Μητροπόλεως 19 (πριν την Κομνηνών)         (10)

·       Ίωνος Δραγούμη 10 (πριν την Αγίου Μηνά)  (10)

·       Βίκτωρος Ουγκώ 1 (πριν την Πολυτεχνείου)  (10)

·       Βασιλέως Ηρακλείου 5 - 7      (20)

·       Ελ. Βενιζέλου 15 (πάνω από την Βασ. Ηρακλείου)  (15)

·       Ελ. Βενιζέλου 25 (Μπεζεστένι)   (20)

·       Φιλίππου 21 (μετά την Ελ. Βενιζέλου)  (15)

·       Αγίου Δημητρίου 70 (μετά την Τάσκου Παπαγεωργίου) (20)

·       Αγίου Δημητρίου έναντι 98 (πριν την Αγ. Νικολάου)  (15)

·       Αγίου Δημητρίου 116 (εσοχή)    (20)

·       Αγίου Δημητρίου 124    (15)

·       Αγίου Δημητρίου 140    (10)

·       Αγίου Δημητρίου 150    (10)

·       Eθνικής Αμύνης (κάθοδος) πριν την είσοδο του Νοσοκομείου (10)

·       Αρμενοπούλου 21   (10)

·       3ης Σεπτεμβρίου στην κάθοδο πριν την Μαν. Ανδρόνικου (25)

·       3ης Σεπτεμβρίου στην άνοδο πριν την Λεωφ. Βασ. Γεωργίου (15)

·       Π. Μελά (άρτιοι οικ. αρ.) πριν τη συμβολή με την Εθν. Αμύνης  (15)

·       Π. Μελά (άρτιοι οικ. αρ.) μετά τη συμβολή με Στρ. Τσιρογιάννη  (10)

·       Εθνικής Αμύνης (κάθοδο) πριν την Εγνατία  (10)

·       Φράγκων 2 (Διοικητικά Δικαστήρια)   (15)

·       Φράγκων 7 (πριν την Δωδεκανήσου)   (10)

·       Φράγκων 6-8 (πριν την Δωδεκανήσου)  (10)

·       Φράγκων 10 (μετά την Δωδεκανήσου)   (10)

·       Αντιγονιδών 2 (άνοδος) πάνω από την Εγνατία  (20)

·       Αντιγονιδών 23 (κάθοδος) πριν την Πλ. Αντιγονιδών   (20)

·       Αγίου Δημητρίου 84 (Μακεδονικής Αμύνης)    (10)

·       Καρόλου Ντηλ 26  (10)

·       Αγίου Δημητρίου 117 (πριν την Αισχύλου)   (10)

·       Αγίου Δημητρίου 166 (επέκταση υφιστάμενης)   (10)

·       Μητροπόλεως 65 (πριν την Αγίας Σοφίας)   (10)

90 θέσεις πέριξ του Ιπποκρατείου

Εκτός από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, ο δήμος επιθυμεί τη δημιουργία επιπλέον θέσεων στάθμευσης και στην περιοχή πέριξ του Ιπποκρατείου Νοσοκομείου, όπου λόγω των εργασιών της σχετικής ανάπλασης, έχουν προκύψει σοβαρά προβλήματα πάρκινγκ για τους κατοίκους. 

Γι’ αυτό το λόγο, όπως ανέφερε ο δήμαρχος στο πλαίσιο της ειδικής εκδήλωσης για τον απολογισμό του πρώτου χρόνου θητείας της δημοτικής αρχής, «έχουμε στείλει ένα αίτημα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για τη δημιουργία 90 θέσεων στάθμευσης, όσες ήταν και αυτές που χάθηκαν και στην περιοχή. Περιμένουμε την απόφασή της».

Ο μελλοντικός σχεδιασμός για 6.000 περίπου συνολικές θέσεις

Ο Στέλιος Αγγελούδης, σε συνέντευξη Τύπου τον περασμένο Οκτώβριο, είχε αναφέρει ότι η δημοτική αρχή προγραμματίζει τη δημοσίευση πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την κατασκευή πολυόροφων σταθμών αυτοκινήτων στις γειτονιές, με τη χρήση έξυπνων-ρομποτικών συστημάτων μηχανικής στάθμευσης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του νέου νόμου 5069/2023. Η υλοποίηση θα γίνει με συμβάσεις παραχώρησης, σε δημοτικά οικόπεδα που έχουν αξιολογηθεί και κρίνονται κατάλληλα για τον σκοπό αυτό και που αναμένεται να προσφέρουν ακόμη 1.900 θέσεις στάθμευσης.

Επιπλέον, είχε υπογραμμίσει πως έχουν εντοπιστεί και καταγραφεί έξι χώροι για τη μελέτη και κατασκευή υπέργειων και υπόγειων πολυόροφων σταθμών αυτοκινήτων, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει ιδιωτικό ενδιαφέρον για να προχωρήσει με τη διαδικασία ΣΔΙΤ ή δημόσιων συμβάσεων παραχώρησης. 

Το σχέδιο θα υλοποιηθεί σε τρία με τέσσερα χρόνια, σε χώρους του δήμου και του δημοσίου που προορίζονται για το σκοπό αυτό από το Σχέδιο Πόλεως και που ο δήμος προσβλέπει να βοηθήσουν την πόλη με πρόσθετες 4.300 θέσεις στάθμευσης.

Δημήτρης Ευαγγελίδης