Την είδηση έκανε γνωστή ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, στο πλαίσιο των ανακοινώσεών του από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης.
Παράλληλα, ο δήμαρχος αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- στην κατάργηση και μεταφορά στο πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας του ποδηλατόδρομου επί της Λεωφόρου Νίκης και στην επικείμενη δημιουργία ποδηλατόδρομου από την Καλαμαριά μέχρι το Μέγαρο Μουσικής, στη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό στην οποία τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα του Καυτανζογλείου, καθώς και στις προσπάθειες της δημοτικής αρχής για απελευθέρωση του δημόσιου χώρου με την απομάκρυνση εγκαταλελειμμένων οχημάτων.
Όπως τόνισε ο δήμαρχος, «στο Καπάνι υπάρχει ένα έργο που γίνεται εδώ και τέσσερα χρόνια και δεν ξεκίνησε από εμάς. Γίνεται ένας έλεγχος από την ΕΔΕΛ και ο δήμος καλείται να πληρώσει πρόστιμο για τη διαγωνιστική διαδικασία, γιατί ανατέθηκε στη συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία συνεχίζει να μην το παραδίδει. Αφορά τον καταλογισμό της συγκεκριμένης εργολαβίας, για το οποίο θέμα γίνεται αυτή τη στιγμή ΕΔΕ, γιατί πρέπει να καταβληθεί αυτό το πρόστιμο που ζητά η Ε.Δ.ΕΛ. από το δήμο Θεσσαλονίκης, το οποίο περιλαμβάνεται το πόρισμά της περίπου 35 σελίδων».
Για τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, είπε πως, «του έθεσα το θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας, ένα θέμα που έχουμε δουλέψει και την καθιστά πλέον βιώσιμη. Μια θαλάσσια συγκοινωνία που θα έχει συνεισφορά στον τομέας της συγκοινωνίας αλλά θα συνεισφέρει και σε μια νέα Θεσσαλονίκη και θα βοηθήσει και στο τουριστικό προϊόν της πόλης. Το δεύτερο ζήτημα είχε να κάνει με την κατάθεση ενός φακέλου που αφορούν τους Μεσογειακούς Αγώνες και εκεί ετέθη και το ζήτημα του Καυτανζογλείου».
Παράλληλα, ο δήμαρχος αναφέρθηκε και στην τοποθέτηση του γλυπτού «Το Δέντρο της Μνήμης» στο πάρκο του Απογευματινού Ήλιου στη Νέα Παραλία, στη μνήμη των 57 θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 2 Μαρτίου.
Για το θέμα με τη διαγραφή των οφειλών, υπογράμμισε πως «στο διάστημα αυτό μεσολάβησε μια διαγραφή οφειλών περίπου 10 εκατομμυρίων ευρώ. Προηγήθηκε μια ταλαιπωρία συμπολιτών μας, που κλήθηκαν να πληρώσουν πρόστιμα και κλήσεις που ανατρέχουν από πριν μία εικοσαετία σχεδόν. Προσπαθούμε να βάλουμε μια τάξη και ένα νοικοκυριό σε ό,τι αφορά τις ανείσπρακτες οφειλές» ενώ έκανε αναφορά και στην κατάργηση του ποδηλατόδρομου επί της Λεωφόρου Νίκης και τη μεταφορά του στο πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας, καθώς και στην επικείμενη δημιουργία του ποδηλατόδρομου από την περιοχή της Καλαμαριάς μέχρι το Μέγαρο Μουσικής.
«Έχουμε την έγκριση 765.000 ευρώ για ποδηλατόδρομο από Καλαμαριά μέχρι Μέγαρο Μουσικής»
Υπογράμμισε χαρακτηριστικά πως, «η δημοτική αρχή συμμορφώθηκε με την απόφαση της Αποκεντρωμένης και επέστρεψε εκεί ο ποδηλατόδρομος, για την οποία υπήρχε άδεια, στον πεζόδρομο της παλιάς παραλίας. Η Λεωφόρος Νίκης ήταν από το 2023 και μετά μια παράνομη δραστηριότητα όσον αφορά τον ποδηλατόδρομο. Προσπαθήσαμε να την νομιμοποιήσουμε, αλλά δεν κατέστη δυνατόν. Εμείς αυτή τη στιγμή έχουμε την έγκριση 765 χιλιάδες ευρώ από το υφυπουργείο Τουρισμού για ποδηλατόδρομο από την Καλαμαριά μέχρι το Μέγαρο μουσικής. Έχουμε και μια δεύτερη διαδικασία σε εξέλιξη που αφορά το ντεκ της παλιάς παραλίας και είμαστε έτοιμοι να προστατεύουμε το δημόσιο χώρο», πρόσθεσε πως «συνεχίζουμε για ακόμα ένα μήνα τις δεντροφυτεύσεις μέχρι να λήξει η φετινή φυτευτική περίοδος», ενώ ανέφερε πως εκτελούνται οι εργασίες στην πλατεία Καούδη για την πλήρη ανάπλασή της, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του τρέχοντος με αρχές του επόμενου μήνα.
Απομάκρυνση 86 εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων και 56 δικύκλων
Τέλος, ο κ. Αγγελούδης ανέφερε, πως «προχωρήσαμε σε μία εκτεταμένη δράση απομάκρυνσης εγκαταλελειμμένων οχημάτων. Συγκεκριμένα 86 αυτοκινήτων, 56 δικύκλων και θα προχωρήσουμε σε 800 περίπου επικαλύψεις οχημάτων με το γνωστό σήμα, για να έχουν οι ιδιοκτήτες 45 μέρες στη διάθεσή τους για να τα απομακρύνουν», ενώ συμπλήρωσε πως έχει προβλεφθεί ανά μία δημοτική κοινότητα ένας ανάδοχο για την αποκατάσταση των πεζοδρομίων και ένας ανάδοχος για τις ασφαλτοστρώσεις με «δέκα συνεργεία της βιώσιμης κινητικότητας να επιχειρούν σε όλες τις γειτονιές, με 1.301 σημειακές παρεμβάσεις να έχουν γίνει για επιδιορθώσεις ζημιών».