Με την υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων στόχος είναι να αντιμετωπιστεί το έντονο πρόβλημα της έλλειψης χώρων στάθμευσης, το οποίο δυσχεραίνει την καθημερινότητα των πολιτών και επιβαρύνει το κυκλοφοριακό σε όλη την πόλη.
400 νέες θέσεις στάθμευσης στον Τ.Σ. του Μετρό «Νέα Ελβετία»
Μία σημαντική παρέμβαση αφορά η δημιουργία υπαίθριου χώρου πάρκινγκ χωρητικότητας 400 θέσεων, βόρεια του τερματικού σταθμού του Μετρό στην περιοχή της Νέας Ελβετίας σε ιδόκτητα οικόπεδα στην προέκταση της οδού Παπαναστασίου, τα οποία απαλλοτριώθηκαν στο πλαίσιο της διάνοιξης της οδού Ψελλού.
Μετά από καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των εργασιών, λόγω των καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν με τις συνεχείς βροχοπτώσεις, το δωρεάν υπαίθριο πάρκινγκ στη Νέα Ελβετία, έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται να δοθεί προς χρήση αύριο Τετάρτη 30 Απριλίου.
Όπως είχε αναφέρει στα «Μακεδονικά Νέα» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης, παρά τους περιορισμένους οικονομικούς πόρους του δήμου, η προσπάθεια ενισχύθηκε από τη συνδρομή τόσο της Περιφέρειας όσο και χορηγιών, ώστε να καλυφθούν τα έξοδα για υλικά και κατάλληλο εξοπλισμό.
Το έργο αυτό αναμένεται να εξυπηρετήσει σημαντικά τους πολίτες της περιοχής της Ανατολικής Θεσσαλονίκης που θα χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο σταθμό ως σημείο μετεπιβίβασης, καθώς και μόνιμοι κάτοικοι.
Ακόμη, ιδιαιτέρως σημαντικό θα είναι και το γεγονός ότι έχει τοποθετηθεί και ράμπα, προκειμένου να εμποδίζεται η διέλευση φορτηγών οχημάτων και λεωφορείων, καθώς και ότι, σύμφωνα και με τα όσα ανέφερε στα «Μακεδονικά Νέα» ο κ. Νικηφορίδης, στον εν λόγω χώρο θα πραγματοποιηθούν και φυτεύσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες σε πρώτο χρόνο θα φυτευτούν περίπου 150 δέντρα και 500 περίπου θάμνοι στον περιβάλλοντα χώρο του πάρκινγκ, ενώ το φθινόπωρο, και με την έναρξη της νέας φυτευτικής περιόδου, ο χώρος θα φτάσει να έχει κοντά στα 1.000 δέντρα.
1.280 νέες θέσεις στάθμευσης σε όλες τις δημοτικές κοινότητες
Επίσης, ο δήμος Θεσσαλονίκης προχώρησε και στη δημιουργία συνολικά 1.280 νέων θέσεων στάθμευσης σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες και τη Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας.
Οι πρώτες 500 θέσεις είχαν ήδη παραδοθεί προς χρήση μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ οι υπόλοιπες 580 ολοκληρώθηκαν σταδιακά μέσα στους επόμενους μήνες. Οι εν λόγω 1.080 δωρεάν νέες θέσεις στάθμευσης, προήλθαν μετά από την αξιοποίηση εγκαταλειμμένων δημοτικών οικοπέδων.
Τα έτοιμα προς χρήση δημοτικά πάρκινγκ 1.080 θέσεων είναι:
· Κλεάνθους με Σόλωνος, 20 θέσεων (5η ΔΚ)
· Επταλόφου με Πόντου, 50 θέσεων (4η ΔΚ)
· Αγ. Δημητρίου με Αλοννήσου, 40 θέσεων (4η ΔΚ)
· Σόλωνος με Δελφών, 20 θέσεων (5η ΔΚ)
· Στρωμνίτσης με Κοραή (έξοδος προς Χαλκιδική), 150 θέσεων (5η ΔΚ)
· Μακεδονίας, Μαλακάση και Κονδυλάκη, 50 θέσεων (5η ΔΚ)
· Μαρίας Κάλλας (Μέγαρο Μουσικής), 60 θέσεων (5η ΔΚ)
· Εγνατία (έναντι Πολυτεχνικής Σχολής, Αγ. Φωτεινή), 80 θέσεων (1η ΔΚ)
· Αγ. Δημητρίου 155, 30 θέσεων (1η ΔΚ)
· Δαναϊδών με Μοσκώφ, 20 θέσεων (1η ΔΚ)
· Πλ. Γαλοπούλου, 30 θέσεων (2η ΔΚ)
· Αλκινόου με Λεωτυχίδου, 40 θέσεων (3η ΔΚ)
· Πριάμου, 30 θέσεων (4η ΔΚ)
· Παραλή, 70 θέσεων (5η ΔΚ)
· Π. Μελά (Τριανδρία), 30 θέσεων (ΔΕ Τριανδρίας)
· Σαπφούς-Βουτυρά-Παλαιού Σταθμού, 200 θέσεων (2η ΔΚ)
· Κασσάνδρου με Αγ. Νικολάου, 40 θέσεων (3η ΔΚ)
· Πλατεία Τερψιθέας, 20 θέσεων (3η ΔΚ)
· Δημ. Πολιορκητού, 20 θέσεων (3η ΔΚ)
· Αγράφων με Κωνσταντοπούλου, 20 θέσεων (3η ΔΚ)
· Μπότσαρη με Παπάφη, 60 θέσεων (4η ΔΚ)
Παράλληλα, εντός της περιοχής του Λιμανιού, δημιουργήθηκαν 200 περίπου νέες θέσεις, μετά από συμφωνία μεταξύ δήμου και ΟΛΘ τον περασμένο Φεβρουάριο, οι οποίες υπόκεινται στην τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού Λιμένος.
610 νέες θέσεις στάθμευσης δικύκλων στο κέντρο
Παράλληλα, σημαντική πρόοδος σημειώνεται και για τους χρήστες δικύκλων, με τη δημιουργία 610 νέων θέσεων στάθμευσης αποκλειστικά για δίκυκλα στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Οι νέες θέσεις -που στην πλειονότητά τους έχουν δοθεί προς χρήση- θα συμπληρώσουν τις 794 ήδη υπάρχουσες, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό στις 1.404 θέσεις. Τα έργα περιλαμβάνουν την κίτρινη διαγράμμιση των νέων χώρων και τις σχετικές πινακίδες σήμανσης.
Σύμφωνα με τον κ. Νικηφορίδη, η ζήτηση για χώρους στάθμευσης δικύκλων στο κέντρο παραμένει υψηλή, με πολλούς χρήστες να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εύρεση χώρου. Ο κ. Νικηφορίδης είχε αναγνωρίσει ότι το ζήτημα δεν πρόκειται να λυθεί άμεσα, καθώς ο αριθμός των θέσεων δεν επαρκεί για τις ανάγκες της πόλης. Ωστόσο, η σταδιακή αύξηση αυτών των χώρων θα συμβάλει στη βελτίωση της κατάστασης.
Από τη σχετική μελέτη της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας, προέκυψε η δημιουργία 45 νέων χώρων αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων σε όλο το ιστορικό κέντρο, για 610 θέσεις δικύκλων.
Από αυτές οι 500 δημιουργούνται σε 100 θέσεις στάθμευσης επισκεπτών με το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης, οι 20 σε 4 θέσεις στάθμευσης κατοίκων και οι 90 σε ελεύθερες θέσεις στάθμευσης.
Οι 610 προτεινόμενες νέες θέσεις δικύκλων:
· Νικ. Γερμανού (έναντι ΚΘΒΕ) (15)
· Νικ. Γερμανού (έναντι ΧΑΝΘ) (15)
· Εθν. Αμύνης 3 (κάτω από Μητροπόλεως) (10)
· Εθν. Αμύνης 5 (κάτω από Τσιμισκή) (10)
· Παύλου Μελά 7 (μεταξύ Τσιμισκή& Μητροπόλεως) (20)
· Εθν. Αμύνης 11 (πάνω από την Μανουσογιαννάκη) (15)
· Εθν. Αμυνης 29-31 (πάνω από την Αλ. Σβώλου) (10)
· Εθν. Αμύνης 37 (κάτω από Εγνατία) (15)
· Ι. Μιχαήλ 10-10 (δημιουργία εσοχής στο παρτέρι) (15)
· Π.Π. Γερμανού 19-21 (πάνω από Π. Μελά) (20)
· Καρόλου Ντηλ 18 (10)
· Πλουτάρχου 10 (10)
· Μητροπόλεως 41 (15)
· Κομνηνών 7 (10)
· Μητροπόλεως 19 (πριν την Κομνηνών) (10)
· Ίωνος Δραγούμη 10 (πριν την Αγίου Μηνά) (10)
· Βίκτωρος Ουγκώ 1 (πριν την Πολυτεχνείου) (10)
· Βασιλέως Ηρακλείου 5 - 7 (20)
· Ελ. Βενιζέλου 15 (πάνω από την Βασ. Ηρακλείου) (15)
· Ελ. Βενιζέλου 25 (Μπεζεστένι) (20)
· Φιλίππου 21 (μετά την Ελ. Βενιζέλου) (15)
· Αγίου Δημητρίου 70 (μετά την Τάσκου Παπαγεωργίου) (20)
· Αγίου Δημητρίου έναντι 98 (πριν την Αγ. Νικολάου) (15)
· Αγίου Δημητρίου 116 (εσοχή) (20)
· Αγίου Δημητρίου 124 (15)
· Αγίου Δημητρίου 140 (10)
· Αγίου Δημητρίου 150 (10)
· Eθνικής Αμύνης (κάθοδος) πριν την είσοδο του Νοσοκομείου (10)
· Αρμενοπούλου 21 (10)
· 3ης Σεπτεμβρίου στην κάθοδο πριν την Μαν. Ανδρόνικου (25)
· 3ης Σεπτεμβρίου στην άνοδο πριν την Λεωφ. Βασ. Γεωργίου (15)
· Π. Μελά (άρτιοι οικ. αρ.) πριν τη συμβολή με την Εθν. Αμύνης (15)
· Π. Μελά (άρτιοι οικ. αρ.) μετά τη συμβολή με Στρ. Τσιρογιάννη (10)
· Εθνικής Αμύνης (κάθοδο) πριν την Εγνατία (10)
· Φράγκων 2 (Διοικητικά Δικαστήρια) (15)
· Φράγκων 7 (πριν την Δωδεκανήσου) (10)
· Φράγκων 6-8 (πριν την Δωδεκανήσου) (10)
· Φράγκων 10 (μετά την Δωδεκανήσου) (10)
· Αντιγονιδών 2 (άνοδος) πάνω από την Εγνατία (20)
· Αντιγονιδών 23 (κάθοδος) πριν την Πλ. Αντιγονιδών (20)
· Αγίου Δημητρίου 84 (Μακεδονικής Αμύνης) (10)
· Καρόλου Ντηλ 26 (10)
· Αγίου Δημητρίου 117 (πριν την Αισχύλου) (10)
· Αγίου Δημητρίου 166 (επέκταση υφιστάμενης) (10)
· Μητροπόλεως 65 (πριν την Αγίας Σοφίας) (10)
Απελευθέρωση 700 θέσεων
Παράλληλα, όπως είχε αναφέρει ο δήμαρχος σε συνέντευξη Τύπου, μέχρι το τέλος του 2025, μέσω της απομάκρυνσης εγκαταλελειμμένων οχημάτων και δικύκλων από τους δρόμους, μία διαδικασία που έχει ξεκινήσει ήδη από την περασμένη χρονιά και συνεχίζεται, θα ελευθερωθούν περί τις 700 θέσεις στάθμευσης.
Το 2024, ο δήμος Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε ελέγχους σε 1.233 οχήματα, εκ των οποίων 573 επισημάνθηκαν ως εγκαταλελειμμένα και 172 ανακυκλώθηκαν.
Ο μελλοντικός σχεδιασμός για 6.000 περίπου συνολικές θέσεις στάθμευσης
Ο Στέλιος Αγγελούδης, σε συνέντευξη Τύπου που είχε παραχωρήσει τον περασμένο Οκτώβριο, είχε αναφέρει ότι η δημοτική αρχή προγραμματίζει τη δημοσίευση πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την κατασκευή πολυόροφων σταθμών αυτοκινήτων στις γειτονιές, με τη χρήση έξυπνων-ρομποτικών συστημάτων μηχανικής στάθμευσης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του νέου νόμου 5069/2023. Η υλοποίηση θα γίνει με συμβάσεις παραχώρησης, σε δημοτικά οικόπεδα που έχουν αξιολογηθεί και κρίνονται κατάλληλα για τον σκοπό αυτό και που αναμένεται να προσφέρουν ακόμη 1.900 θέσεις στάθμευσης.
Επιπλέον, είχε υπογραμμίσει πως έχουν εντοπιστεί και καταγραφεί έξι χώροι για τη μελέτη και κατασκευή υπέργειων και υπόγειων πολυόροφων σταθμών αυτοκινήτων, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει ιδιωτικό ενδιαφέρον για να προχωρήσει με τη διαδικασία ΣΔΙΤ ή δημόσιων συμβάσεων παραχώρησης. Το σχέδιο θα υλοποιηθεί σε τρία με τέσσερα χρόνια, σε χώρους του δήμου και του δημοσίου που προορίζονται για το σκοπό αυτό από το Σχέδιο Πόλεως και που ο δήμος προσβλέπει να βοηθήσουν την πόλη με πρόσθετες 4.300 θέσεις στάθμευσης.