ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
article image
Λ. ΚΙΟΣΕΣ - Γ. ΠΗΛΙΔΗΣ
Τρόφιμα: Πώς αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες η ακρίβεια – Τι λένε εκπρόσωποι του ΙΕΛΚΑ και των μικρομεσαίων σούπερ μάρκετΤις αγοραστικές τους συνήθειες προσαρμόζουν οι καταναλωτές στη Θεσσαλονίκη εξαιτίας του αυξημένου κόστους ζωής, επιλέγοντας φθηνότερα προϊόντα και μειωμένες ποσότητες. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η αγορά τροφίμων θα σημειώσει οριακή αύξηση 0,8% το πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ ορισμένα σούπερ μάρκετ προβλέπουν μείωση εσόδων. Η επιλογή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και οι προσφορές γίνονται βασικοί παράγοντες στην απόφαση των αγοραστών. Αυξάνονται οι πωλήσεις κοτόπουλου, ενώ παράλληλα παρατηρείται ανάπτυξη μικρομεσαίων σούπερ μάρκετ και καταστημάτων γειτονιάς που προσφέρουν άμεση εξυπηρέτηση. Ο κλάδος των μικρομεσαίων καταστημάτων αντιμετωπίζει πίεση, αλλά εξακολουθεί να διατηρεί σταθερό τζίρο.
article image
Θεσσαλονίκη: Ξεκινούν οι αιτήσεις για νέα επιδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης ανέργων της ΔΥΠΑ στη βιομηχανία και στις ξύλινες κατασκευέςΑπό 6 έως 19 Φεβρουαρίου, οι αιτήσεις για συμμετοχή σε δύο νέα προγράμματα κατάρτισης που υλοποιεί το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης της ΔΥΠΑ Θεσσαλονίκης είναι ανοιχτές. Το πρώτο πρόγραμμα, «Βασικές Δεξιότητες για Εργασία στη Βιομηχανία», διάρκειας 230 ωρών, αποσκοπεί στην απόκτηση τεχνικών γνώσεων για εργασίες μηχανουργείου, ενώ το δεύτερο, «Τεχνίτης Ξύλινων Κατασκευών – Β’ Κύκλος», διάρκειας 180 ωρών, αφορά τις ξύλινες κατασκευές. Κάθε πρόγραμμα θα φιλοξενήσει 20 ανέργους 18-55 ετών και θα προσφέρει εκπαιδευτικό επίδομα 2,50 ευρώ ανά ώρα και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά ή με ταχυδρομείο στο ΚΔΒΜ Θεσσαλονίκης. Με την ολοκλήρωση των προγραμμάτων, οι συμμετέχοντες θα λάβουν Βεβαίωση Επαγγελματικής Κατάρτισης.