Το τάνκερ ήταν σε βραχυπρόθεσμη μίσθωση για τη στρατιωτική ναυτική διοίκηση του αμερικανικού ναυτικού όπως δήλωσε εκπρόσωπος του αμερικανικού στρατού στο Reuters.
Η διαχείριση του τάνκερ ανήκει στον αμερικανικό όμιλο logistics Crowley, με την εταιρεία να αναφέρει σε ανάρτησή της στο Χ ότι το δεξαμενόπλοιο, που μετέφερε φορτίο καυσίμων Jet-A1, ήταν αγκυροβολημένο κοντά στο Χαλ στα ανοικτά των ακτών της Βόρειας Θάλασσας όταν χτυπήθηκε από το υπό πορτογαλική σημαία πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Solong.
Η υπηρεσία ακτοφυλακής δήλωσε ότι ένα ελικόπτερο, αεροσκάφη σταθερής πτέρυγας, σωσίβιες λέμβοι και κοντινά σκάφη με δυνατότητα πυρόσβεσης κλήθηκαν στο περιστατικό για να βοηθήσουν.
Τριάντα δύο τραυματίες μεταφέρθηκαν στην ξηρά με ασθενοφόρα να περιμένουν για να τους μεταφέρουν στο νοσοκομείο του Γκρίμσμπι, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού του Grimsby East, χωρίς να έχει γίνει γνωστό πόσο σοβαρή είναι η κατάστασή τους.
Το δεξαμενόπλοιο είναι ένα από τα 10 στο πλαίσιο ενός προγράμματος της αμερικανικής κυβέρνησης που έχει σχεδιαστεί για τον εφοδιασμό των ενόπλων δυνάμεων με καύσιμα.
Τηλεοπτικές εικόνες από το BBC δείχνουν τουλάχιστον ένα πλοίο να φλέγεται με σύννεφα μαύρου καπνού να υψώνονται σε έναν γκρίζο ουρανό.
Το Stena Immaculate και το Solong βρίσκονταν το ένα δίπλα στο άλλο στα ανοικτά της ακτής, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση θέσης εντοπισμού πλοίου AIS στις 1034 GMT, όπως έδειξαν τα ναυτιλιακά δεδομένα της LSEG.
Το πλήρωμα του Stena Immaculate εγκατέλειψε το πλοίο μετά από πολλαπλές εκρήξεις στο πλοίο και όλοι οι ναυτικοί είναι ασφαλείς και έχουν καταγραφεί, δήλωσε η Crowley.
«Το πλοίο της Stena είναι ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων. Ο κίνδυνος ρύπανσης είναι μικρότερος από ό,τι αν ήταν πλοίο μεταφοράς αργού πετρελαίου», δήλωσε ένας ειδικός σε θέματα ασφάλισης.
«Πολλά εξαρτώνται πραγματικά από το μεταφερόμενο φορτίο, πόσες δεξαμενές παραβιάστηκαν και πόσο σοβαρή είναι η πυρκαγιά».
«Είναι πολύ νωρίς για να εκτιμηθεί η έκταση των περιβαλλοντικών ζημιών», δήλωσε εκπρόσωπος της περιβαλλοντικής οργάνωσης Greenpeace.
«Το μέγεθος των όποιων επιπτώσεων θα εξαρτηθεί από διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της ποσότητας και του τύπου του πετρελαίου που μετέφερε το δεξαμενόπλοιο, του καυσίμου που μετέφεραν και τα δύο πλοία και πόσο από αυτό, αν υπάρχει, έχει εισέλθει στο νερό», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Greenpeace.
«Οι συνθήκες της θάλασσας και οι καιρικές συνθήκες θα είναι επίσης σημαντικές για τον καθορισμό της συμπεριφοράς οποιασδήποτε πετρελαιοκηλίδας».
Το περιστατικό συνέβη σε ένα πολυσύχναστο τμήμα της πλωτής οδού, με κίνηση από τα λιμάνια κατά μήκος της βορειοανατολικής ακτής της Βρετανίας προς την Ολλανδία και τη Γερμανία, ανέφεραν πηγές της ναυτιλιακής βιομηχανίας.