Interplast: Σε 73 χώρες με καινοτόμα προϊόντα «made in» Κομοτηνή - Τα deals με Lego και Nestlé και ο στόχος της Νότιας Αμερικής

Ακούστε το άρθρο 8'
08:00
Ακούστε το άρθρο 8'
Έχοντας καταγράψει διψήφια αύξηση τζίρου κατά το 2024, ανοίγοντας ταυτοχρόνως σημαντικές αγορές του εξωτερικού, η Interplast συνεχίζει στον δρόμο της ποιότητας και της καινοτομίας με συμμετοχή σε έργα μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών όπως Lego και Nestlé, και θέτοντας κύριο στόχο την είσοδό της στη Νότια Αμερική.

Η εταιρεία με έδρα την Κομοτηνή που παράγει ολοκληρωμένα συστήματα ύδρευσης, θέρμανσης, κλιματισμού και αποχέτευσης, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα στους τομείς της οικοδομής, των τεχνικών έργων και των βιομηχανικών εγκαταστάσεων, εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια και έχει ισχυροποιήσει τη θέση της στην ελληνική και διεθνή αγορά. Ειδικότερα, έχει τριπλασιάσει τις πωλήσεις της σε διάστημα επτά χρόνων, με κύριο μοχλό ανάπτυξης τις εξαγωγές καθώς πλέον έχει παρουσία σε πέντε ηπείρους αυξάνοντας τις εξαγωγικές χώρες από 28 το 2017, σε 73 το 2024, γεγονός που επιτρέπει στην Interplast να κρατά ψηλά τη σημαία του «Made in Greece». Μάλιστα, αυτήν τη στιγμή, οι εξαγωγές κατέχουν ένα αξιόλογο ποσοστό της τάξης του 35% επί των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με το υπόλοιπο ποσοστό να αφορά την ελληνική αγορά. 

Όπως τόνισε σε δηλώσεις του στα Μακεδονικά Νέα ο γενικός διευθυντής της Interplast, κ. Γιάννης Ριζόπουλος, «συνεχίζουμε στον δρόμο της ποιότητας, της καινοτομίας και των νέων προϊόντων προσπαθώντας από την πλευρά μας να προβάλουμε στο εξωτερικό το brand name «Greece» και να πείσουμε ότι οι ελληνικές εταιρείες μπορούν να παράξουν ποιοτικά προϊόντα εφάμιλλα με αυτά των Γερμανικών και οι Ιταλικών εταιρειών».

Ο Γενικός Διευθυντής της Interplast, Γιάννης Ριζόπουλος

Επέκταση συνεργασιών με Lego και Nestlé

Παράλληλα, με τα προϊόντα που παράγει η Interplast, καλύπτει ένα ευρύ φάσμα στους τομείς της οικοδομής, των τεχνικών έργων και των βιομηχανικών εγκαταστάσεων στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Σε ευρωπαϊκό έδαφος, έχει ήδη ολοκληρώσει δύο μεγάλα έργα, εκ των οποίων το ένα αφορά το εργοστάσιο της Lego, της εταιρείας παιχνιδιών και το δεύτερο, το νέο εργοστάσιο της Nestlé στην Ευρώπη. «Και οι δύο εταιρείες ετοιμάζουν για φέτος επεκτάσεις επιλέγοντας ξανά την εταιρεία μας. Συμμετοχή με τα προϊόντα μας έχουμε ακόμη σε όλες τις ανακαινίσεις των αεροδρομίων της χώρας, καθώς και σε ξενοδοχεία πέντε αστέρων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ριζόπουλος. 

Το μεγάλο στοίχημα της Νότιας Αμερικής

Αναφερόμενους στους κύριος στόχους της εταιρείας για την τρέχουσα χρονιά, ο κ. Ριζόπουλος σημείωσε ότι είναι η προσφορά καινοτόμων προϊόντων τα οποία αναβαθμίζουν τις κατασκευές και εξοικονομούν ενέργεια, καθώς βασικός πυλώνας όλων των συστημάτων και προϊόντων που προωθεί η Interplast είναι η αναβάθμιση των κατασκευών και η εξοικονόμηση ενέργειας. Ακόμη, η εταιρεία θα συνεχίσει την ανάπτυξη νέων αγορών με έντονο στόχο την αγορά της Νότιας Αμερικής, η οποία κατά τον κ. Ριζόπουλο, αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα της εταιρείας για φέτος και συγκεκριμένα, η είσοδος της Interplast σε αγορές όπως Βολιβία, Χιλή και Περού με τις οποίες πραγματοποιεί ήδη συζητήσεις με υποψηφίους πελάτες. 

Κάνοντας στη συνέχεια έναν απολογισμό του 2024, ο κ. Ριζόπουλος επισήμανε στα Μακεδονικά Νέα ότι η εταιρεία πέτυχε άνοδο του κύκλου εργασιών της και διψήφια αύξηση των μεγεθών της σε σχέση με το 2023, ενώ υπερέβη και όλους τους στόχους που είχε θέσει. Στο χαρτοφυλάκιο με τις εξαγωγικές χώρες προστέθηκαν την προηγούμενη χρονιά η Αρούμπα στην Καραϊβική όπου υλοποίησε ένα μεγάλο έργο, το Μεξικό, η Αργεντινή, το Μαρόκο, η Αλγερία και το Μπαχρέιν. 

Θυγατρική στην Αίγυπτο

Από τον Ιανουάριο του 2024, η εταιρεία έχει δημιουργήσει στην Αίγυπτο μια θυγατρική εταιρεία με γραφείο πωλήσεων και τεχνική υποστήριξη η οποία πλαισιώνεται από Αιγύπτιους μηχανικούς, υπεύθυνοι για τις εξαγωγές της Interplast στη Μέση Ανατολή όπου διατηρεί ισχυρή παρουσία αλλά και στην Αφρική. Δυνατές αγορές επίσης για την εταιρεία είναι τα Βαλκάνια, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ουγγαρία και η Βόρεια Αμερική.

Επενδύσεις και καινοτομίες

Σχετικά με τις επενδύσεις, η Interplast έχει ολοκληρώσει δύο μεγάλες επενδύσεις τη διετία 2023-2024, εγκαθιστώντας δύο νέες γραμμές παραγωγής πλαστικών σωληνώσεων. Η πρώτη αφορά τον καινοτόμο σωλήνα, Como PexALPex, ικανός να ανταποκρίνεται κυρίως στη διανομή ζεστού και κρύου πόσιμου νερού στα συστήματα θέρμανσης και ψύξης, στις εγκαταστάσεις από πεπιεσμένο αέρα, σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις και σε διάφορες άλλες εφαρμογές και η δεύτερη την παραγωγή σωλήνα που αφορά συστήματα θέρμανσης και ύδρευσης. 

«Είχαμε ακόμη και μια νέα σειρά πλαστικού σωλήνα και εξαρτημάτων με την ονομασία Echo-silent που προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη ηχώ. Το Atlas Plus Echo-silent είναι ένα ηχομονωτικό σύστημα για την αποχέτευση. Αυτές οι δύο νέα σειρές προϊόντων ήταν πολύ μεγάλες επενδύσεις για εμάς την τελευταία διετία. Δεν σταματάμε όμως εδώ, καθώς έχουμε πολλά σχέδια για τη φετινή χρονιά αλλά κυρίως για το 2026. Οι καινούριες επενδύσεις αφορούν επέκταση των νέων προϊόντων που ήδη αναπτύξαμε και νέα συστήματα για την αγορά», εξήγησε ο κ. Ριζόπουλος προσθέτοντας ότι στην κορυφή των προϊόντων της εταιρείας είναι το προμονωμένο σύστημα, ένας πλαστικός σωλήνας, έτοιμος βιομηχανικά μονωμένος με αντοχή στον χρόνο και μειώνοντας έως 70% τις ενεργειακές απώλειες. 

Ανθρώπινο δυναμικό και ποιότητα

Ερωτηθείς για τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν την Interplast σε σύγκριση και με τον ανταγωνισμό, υποστήριξε ότι η επιτυχημένη της πορεία οφείλεται στους ανθρώπους που τη στελεχώνουν, με το σύνολο του προσωπικού της και τις ιδέες του να δίνουν ώθηση στην ανάπτυξή της. Στην ανοδική της πορεία συμβάλλουν ακόμη τα υψηλής ποιότητας προϊόντα τα οποία καλύπτουν όλα τα διεθνή χαρακτηριστικά, είτε ευρωπαϊκά είτε αμερικανικά, ενώ πολλά από τα συστήματα της Interplast χαρακτηρίζονται από καινοτομία και εξοικονόμηση ενέργειας για τα κτίρια με αντίστοιχες πιστοποιήσεις. 

Σημειώνεται τέλος ότι η «καρδιά» της εταιρείας που απασχολεί συνολικά 150 εργαζόμενους βρίσκεται στην Βιομηχανική Περιοχή της Κομοτηνής σε έκταση 40.000 τ.μ., όπου γίνεται η παραγωγή πλαστικών σωληνώσεων, των εξαρτημάτων και η διανομή στη Βόρεια Ελλάδα και των εξαγωγών. Στη Θεσσαλονίκη έχει γραφεία με μηχανικούς για τις μελέτες της ενδοδαπέδιας θέρμανσης και το τμήμα πωλήσεων στο εξωτερικό ενώ στην Αθήνα διατηρεί μονάδα 6.000 τ.μ. όπου φιλοξενείται η παραγωγή των ορειχάλκινων εξαρτημάτων και γίνεται η διανομή των προϊόντων της σε Αττική και νότια Ελλάδα.

Δήμητρα Τάγκα