Από τις 16 Σεπτεμβρίου του 2024, ο δήμος Θεσσαλονίκης, έπειτα από πρόταση του ίδιου του δημάρχου, Στέλιου Αγγελούδη, εισήγαγε τον θεσμό του αντιδημάρχου Υπηρεσίας. Πρόκειται για μία κίνηση η οποία φιλοδοξεί να κάνει πιο άμεση την επικοινωνία μεταξύ πολιτών και διοίκησης, αλλά και να καταστήσει πιο γρήγορη την ανταπόκριση του δήμου Θεσσαλονίκης στη διαχείριση των ζητημάτων της καθημερινότητας που αντιμετωπίζουν οι δημότες.
Ώρες και μέρες συναντήσεων
Ο αντιδήμαρχος Υπηρεσίας είναι διαθέσιμος καθημερινά, από Δευτέρα έως Πέμπτη, 17:00 - 20:00, εκτός από τις ημέρες των αργιών όταν αυτές είναι μεταξύ Δευτέρας και Πέμπτης. Οι πολίτες μπορούν να τον συναντούν στον 3ο όροφο του δημαρχείου Θεσσαλονίκης, προκειμένου να εκφράσουν τα προβλήματά τους, τα παράπονα, τα αιτήματα αλλά και να καταθέσουν τις ιδέες τους.
Τα θέματα που τίθενται διαβιβάζονται άμεσα -την επόμενη κιόλας ημέρα- στις αρμόδιες υπηρεσίες και στους αντιδημάρχους για την επίλυσή τους. Αντιδήμαρχοι Υπηρεσίας γίνονται όλοι οι αντιδήμαρχοι αλλά και οι εντεταλμένοι δημοτικοί σύμβουλοι, οι οποίοι αλλάζουν εναλλάξ ανά εβδομάδα.
Ο απολογισμός τετραμήνου
Ο αντιδήμαρχος Διοικητικής Αναδιάρθρωσης, Οργάνωσης, Ψηφιακής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος, ο οποίος είναι και ο υπεύθυνος για τη λειτουργία και την οργάνωση του εν λόγω θεσμού, κάνει έναν απολογισμό του εγχειρήματος για την προηγούμενη χρονιά και αναφέρεται στους μελλοντικούς στόχους τού εν λόγω θεσμού.
Σύμφωνα με τον ίδιο, κατά την πρώτη φάση λειτουργίας του, και πιο συγκεκριμένα από τον Σεπτέμβριο έως τα Χριστούγεννα του 2024, καταγράφηκαν περίπου 300 επισκέψεις δημοτών.
Τι ζητούν οι πολίτες
«Οι πολίτες επικεντρώθηκαν κυρίως σε ζητήματα καθημερινότητας, όπως η ευταξία των πεζοδρομίων, τα κλαδέματα δέντρων, η απομάκρυνση εγκαταλελειμμένων ογκωδών αντικειμένων, οι διαγραμμίσεις σε περίπτερα, καθώς και η απομάκρυνση μη λειτουργούντων περιπτέρων», υπογραμμίζει σχετικά με τα ζητήματα που έχουν θίξει οι πολίτες και προσθέτει: «Ο μεγαλύτερος όγκος των θεμάτων που τους απασχολούσε και κατέθεσαν οι πολίτες, έχει λυθεί. Υπάρχει και ένας συγκεκριμένος αριθμός ζητημάτων, που χρειάζεται κάποιο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε και να τα καλύψουμε».
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλόπουλο, η κάθε γειτονιά και γωνιά της πόλης έχει τις ιδιαιτερότητές της, «αλλά μέσω αυτής της υπηρεσίας του αντιδημάρχου, μας δίνεται η δυνατότητα να ενημερωνόμαστε για πράγματα που δεν ξέρουμε και δεν είναι δυνατόν να τα γνωσρίζουμε. Τώρα οι πόρτες του δήμου "άνοιξαν" και έτσι μπορούμε και μαθαίνουμε το σύνολο των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες και τους ταλαιπωρούν».
Στρατηγική και στόχοι για το 2025
Ο θεσμός του αντιδημάρχου Υπηρεσίας θα συνεχιστεί, τουλάχιστον, καθ' όλη τη διάρκεια του 2025, με στόχο, όπως αναφέρει ο κ. Βασιλόπουλος, «να καταφέρουμε να φέρουμε στο δημαρχείο πάνω από 1.000 πολίτες προκειμένου να τους ακούσουμε. Να ακούμε τον κόσμο και σε συνεργασία μαζί του να λύνουμε ζητήματα και προβλήματα που απασχολούν την πόλη μας».
Σημειώνεται πως οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού με τον αντιδήμαρχο Υπηρεσίας καλώντας δωρεάν στο 8001115192, τόσο από σταθερό όσο και από κινητό τηλέφωνο.
Με τον συγκεκριμένο θεσμό, ο δήμος Θεσσαλονίκης επιδιώκει να ενισχύσει τη συμμετοχή των πολιτών στη λήψη αποφάσεων και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής στην πόλη.