Στο τουριστικό συνέδριο ''Greece Talks Thessaloniki'', ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος μίλησε για το φιλόδοξο σχέδιο της κυβέρνησης για τη Θεσσαλονίκη του 2030, τονίζοντας την ανάγκη βελτίωσης των υποδομών, της εκπαίδευσης, των δημόσιων αγαθών και των διασυνδέσεων των περιφερειών, ώστε οι πολίτες να επιλέγουν να παραμένουν στη γενέτειρά τους. Ο κ. Σκέρτσος αναφέρθηκε στην οικονομική ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία κινείται με ταχύτερους ρυθμούς από τον μέσο όρο της χώρας.
Συγκεκριμένα, ο αριθμός των επιχειρήσεων στην περιοχή αυξήθηκε κατά 20% από το 2019, φτάνοντας τις 57.107, ενώ η μισθωτή εργασία κατέγραψε άνοδο 25%, αγγίζοντας πλέον τους 430.891 εργαζόμενους. Στη μεταποίηση, οι επιχειρήσεις αυξήθηκαν κατά 373 αγγίζοντας σήμερα τις 35.747, ενώ ανάπτυξη του 11% καταγράφει ο πρωτογενής τομέας.
Μετρό και Fly Over αλλάζουν τη Θεσσαλονίκη
Ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα έργα, το Mετρό Θεσσαλονίκης, έχει ήδη αρχίσει να αποδίδει καρπούς, μειώνοντας την κίνηση στο κέντρο κατά 15%. Η ολοκλήρωσή του σηματοδοτεί μια νέα εποχή στις μετακινήσεις, ανοίγοντας τον δρόμο για περαιτέρω επεκτάσεις, όπως η σύνδεση με το αεροδρόμιο και τις δυτικές συνοικίες.
Αν η βιωσιμότητα του έργου δεν επιτρέψει νέες γραμμές, υπάρχει η εναλλακτική λύση του τραμ, που θα καταστήσει την πόλη πιο ευρωπαϊκή, σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης. «Υπάρχει η έναρξη μιας μεγάλης προσπάθειας που πρέπει να υλοποιηθεί στους χρόνους που έχει σχεδιαστεί αλλά και συγχρόνως πρέπει να προστίθενται νέες δράσεις και πρωτοβουλίες. Θέσαμε και το θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας ως ένα συμπληρωματικό συγκοινωνιακό μέσο για την πόλη», δήλωσε ο κ. Αγγελούδης.
Παράλληλα, το Fly Over, η νέα υπερυψωμένη περιφερειακή οδός, προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί έως το 2027. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επίσης αναβαθμίζεται, με τη σύνδεσή του με την ΠΑΘΕ να παραδίδεται το 2025, διευκολύνοντας την είσοδο και έξοδο εμπορευμάτων.
Επενδυτική κινητοποίηση στην Κεντρική Μακεδονία
Η Κεντρική Μακεδονία γνωρίζει επενδυτική κινητοποίηση, όπως υποστήριξε ο κ. Σκέρτσος. Αναφερόμενος στη Σίνδο, ανακοίνωσε ότι 550 στρέμματα που ανήκουν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης θα μεταβιβαστούν στην ΕΤΒΑ για να επεκταθεί ο χώρος υποδοχής νέων επενδύσεων.
«Η σύνδεση του Πανεπιστημίου με την επιχειρηματική κοινότητα είναι κρίσιμη για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στην πόλη. Δουλειά της κυβέρνησης είναι να ολοκληρώσει το έργο των κρίσιμων υποδομών στη Θεσσαλονίκη», πρόσθεσε ο κ. Σκέρτσος.
Από την πλευρά της η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), Λουκία Σαράντη, επισήμανε τη σημασία της σιδηροδρομικής διασύνδεσης της βιομηχανίας με το λιμάνι και την ΠΑΘΕ, τονίζοντας πως χωρίς ισχυρό δίκτυο μεταφορών, η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων πλήττεται. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στο τεχνολογικό πάρκο Thess INTEC, το οποίο έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη και αναμένεται να λειτουργήσει ως πυλώνας καινοτομίας και ανάπτυξης καθώς και στις περιφερειακές ανισότητες με την ψαλίδα να μεγαλώνει.
«Η βιομηχανία είναι η πηγή για την οικονομία της χώρας. Είναι δύσκολο να βρίσκεται μια βιομηχανία μακριά από την πρωτεύουσα αλλά η Θεσσαλονίκη αναπτύσσεται και είναι πολύ κοντά στην Αθήνα στους δείκτες ανάπτυξης αν και μεγαλώνει η ψαλίδα στις υπόλοιπες περιφερειακές πόλεις. Σημαντικό είναι ότι σιγά σιγά η κυβέρνηση επιδιώκει να λύσει τις περιφερειακές ανισότητες και είναι στο τραπέζι των συζητήσεων, αλλά είναι μεγάλη η περιφερειακή ανισότητα και λειτουργεί εις βάρος της βιομηχανίας και της κοινωνίας», τόνισε ακόμη η κα Σαράντη.
Αναπλάσεις και Τουρισμός στη Θεσσαλονίκη
Η ανάπλαση του δημόσιου χώρου είναι μια από τις βασικές προτεραιότητες της Δημοτικής Αρχής. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, δήλωσε πως το 50% των δρόμων και το 45% των πεζοδρομίων θα αλλάξουν, ενώ το ντεκ της παραλίας αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τις αρχές του 2026, με προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, το καλοκαίρι ξεκινούν τα έργα στην πλατεία Ελευθερίας, ενώ η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας θα δημοπρατηθεί μέχρι αύριο. Μιλώντας για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Αγγελούδης επισήμανε ότι «Η βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού αποτελεί έναν από τους τρεις πυλώνες ανάπτυξης της πόλης. Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται οικονομική ενίσχυση για να υλοποιήσει το τουριστικό της πρόγραμμα. Η ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο, καθώς ήδη πέντε αεροπορικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για νέα δρομολόγια προς τη Θεσσαλονίκη», συμπληρώνοντας ότι η πόλη μπορεί να είναι ο απόλυτος τουριστικός προορισμός.
Συνεπώς, η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε τροχιά μετασχηματισμού, με δεκάδες έργα να αναμορφώνουν το αστικό τοπίο και να δημιουργούν προοπτικές ανάπτυξης και ευημερίας. Η συνεργασία του κράτους, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του ιδιωτικού τομέα είναι καθοριστική για να υλοποιηθεί το όραμα της πόλης του 2030 – μιας σύγχρονης, βιώσιμης και δυναμικής μητρόπολης που θα αποτελεί πρότυπο για την υπόλοιπη χώρα.