Σε μια εποχή που η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών οδηγεί τους περισσότερους στην αγορά φθηνών τροφίμων και προϊόντων, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες του καθενός, οι άνθρωποι πίσω από την Joicefoods επένδυσαν στην ποιότητα και δικαιώθηκαν. Τα προϊόντα τους ταξιδεύουν σε 19 διεθνείς αγορές-κράτη και αυτή την περίοδο ετοιμάζονται και για υπερατλαντικό ταξίδι, ώστε να βρεθούν στο τραπέζι και το πιάτο καταναλωτών στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Δεν πρόκειται για ένα σύγχρονο success story, αλλά για μια ελληνική ιστορία, πολλών ωρών δουλειάς, πίστης στο όραμα, στη λεπτομέρεια και φυσικά στις ικανότητες και στους οι ιδρυτές της. Οι μέτοχοι της εταιρείας, στον επίσημο διαδικτυακό τόπο της αναφέρουν ότι πρόκειται για μια σύγχρονη εταιρία, στον πυρήνα της οποίας βρίσκεται μια ομάδα ανθρώπων που ακουμπούν στην παράδοση, αγαπούν την καινοτομία, επενδύουν στην έρευνα και διαθέτουν σύγχρονες αντιλήψεις για την ποιότητα της ζωής, εικόνα την οποία μεταφέρει και στα Μακεδονικά Νέα, ένας εκ των μετόχων ο κ. Θεόδωρος Πανταλέων.
Η βγαλμένη από τη ζωή φράση «οι παρέες γράφουν ιστορία», ταιριάζει «γάντι» στην περίπτωση της Joice Foods που μπορεί να μην γράφει ιστορία με την κυριολεκτική σημασία των λέξεων, αλλά από μια παρέα ξεκίνησε το συγκεκριμένο επιχειρηματικό βήμα.
Η αρχή της εταιρείας και ο στόχος
Όλα άρχισαν όταν μια τριάδα φίλων διαπίστωσε σχεδόν ταυτόχρονα, καρμικά, όπως λένε οι ίδιοι – ότι τα προσφερόμενα στα ράφια των σούπερ μάρκετ προϊόντα δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Έτσι, έχοντας και την ιδιότητα του επαγγελματία η τριάδα αποτελούμενη από τους Αλέξανδρο Χολίδη, Θεόδωρο Πανταλέων και ο Αντώνη Αμανιό, αποφάσισε να δημιουργήσει αυτό το οποίο δεν μπορούσε να βρει.
Με «όπλο» την εμπειρία και την εξειδίκευσή τους, ο Αλέξανδρος Χολίδης στην bio εστίαση, διατροφολόγος και επιχειρηματίας επί σειρά ετών στον χώρο του τροφίμου ο Θοδωρής Πανταλέων, marketing expert με βαθιά γνώση του κλάδου ο Αντώνης Αμανιός και ήδη συνεργάτης του Πανταλέων σε άλλη εταιρεία, ξεκίνησαν την υλοποίηση του οράματός τους και του επιχειρηματικού τους πλάνου.
Σκοπός η δημιουργία ενός δυνατού brand, με στόχευση να μονοπωλήσει υγιεινά το σημαντικότερο γεύμα, το πρωινό. «Σκεφτήκαμε ότι η Ελλάδα μπορεί να παράξει ένα καλό βιολογικό προϊόν στον χώρο του δημητριακού», εξηγεί στα Μακεδονικά Νέα, ένας εκ των μετόχων της εταιρείας ο κ. Θεόδωρος Πανταλέων ο οποίος είναι και ο υπεύθυνος για την ανάπτυξη των παραγόμενων κωδικών.
Μονόδρομος οι εξαγωγές
Στο καταναλωτικό και επιχειρηματικό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί στη χώρα μας μια τέτοια επιχείρηση μπορεί να επιβιώσει μόνο μέσα από την εξαγωγική της δραστηριότητα και σε καμία περίπτωση από τη εσωτερική αγορά.
Στην Ελλάδα η αγορά του βιολογικού τρόφιμου έχει συρρικνωθεί, καθώς υπήρξε στροφή στην υγιεινή διατροφή στην οποία βρίσκει κάποιος και συμβατικά τρόφιμα και η ζήτηση έχει μετατοπιστεί από την αμιγώς βιολογική. Στον καταναλωτή ενδιαφέρει πλέον το υγιεινό και όχι κατ΄ ανάγκη το βιολογικό.
Η Joice Foods κατάφερε και έχει πελατολόγιο σε 19 χώρες. Παράλληλα, έχει πιστοποιήσεις για την πώληση των προϊόντων της σε πολύ μεγάλες αγορές όπως των ΗΠΑ, του Καναδά, της Αυστραλίας, του Ισραήλ και σε Ισλαμικές χώρες. Φυσικά ο συγκεκριμένος φάκελος πιστοποιήσεων κοστίζει περισσότερα από 15.000 ευρώ ετησίως, αλλά όπως περιγράφει ο κ. Πανταλέων είναι απαραίτητος.
Το εξαιρετικά ενδιαφέρον για την Joicefoods είναι η ταχύτητα με την οποία υποδέχθηκε τα προϊόντα της η ευρωπαϊκή αγορά. «Το προϊόν μας ήταν καινοτόμο και από την αρχή είχε χαρακτηριστικά που η αγορά της Ευρώπης δεν είχε σε δημητριακό. Ήμασταν η πρώτη εταιρεία που φέραμε συσκευασία ανακυκλούμενη από τρόφιμο. Όλα αυτά οδήγησαν στη πολύ γρήγορη ανάπτυξή μας στην ευρωπαϊκή αγορά. Βρήκαμε πιο φιλικό διατροφικό περιβάλλον εκτός παρά εντός Ελλάδος», τονίζει ο κ. Πανταλέων.
Το παράδειγμα του Ντουμπάι
Ενδεικτικό της μεγάλης σημασίας που δείχνουν οι άνθρωποι της εταιρείας στη λεπτομέρεια, αλλά και της προσαρμοστικότητας προκειμένου το προϊόν να φτάσει στον επιθυμητό προορισμό είναι η περίπτωση του Ντουμπάι.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πληθυσμού στη συγκεκριμένη και μεγαλύτερη πόλη των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ακολουθεί τη θρησκεία του Ισλάμ. Προϊόν το οποίο περιείχε σιρόπι σταφυλιού δεν έλαβε την σχετική άδεια για κυκλοφορία, καθώς θεωρήθηκε ότι περιείχε αλκοόλ. Για να μπορέσει να εξυπηρετηθεί η συγκεκριμένη αγορά η Joicefoods βρήκε το κατάλληλο υλικό για αντικατάσταση, πραγματοποίησε τη μετατροπή και έτσι λύθηκε το συγκεκριμένο πρόβλημα με προσαρμογή στις θρησκευτικές πεποιθήσεις των συγκεκριμένων καταναλωτών.
Επένδυση στην κετογονική διατροφή
Η σειρά προϊόντων της εταιρείας με τη μεγαλύτερη επιτυχία, η οποία αναλογεί στο 45% των εξαγωγών της είναι ketocrackers. Αποτελεί συνδυασμό της κετογονικής διατροφής με την ελληνική γεύση. Η εταιρεία προσανατολίζεται πλέον και στη δημιουργία κωδικού με δημητριακά keto, επενδύοντας για ακόμη μια φορά σε καινοτόμο προϊόν. Ο κ. Θεόδωρος Πανταλέων χαρακτηριστικά αναφέρει στα Μακεδονικά Νέα «η επόμενη γενιά αν θέλει να ασχοληθεί και να συνεχίσει την ανάπτυξη της επιχείρησης, πρέπει να γνωρίζει ότι αυτό εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το καινοτόμο κωδικολόγιο.
Το υπερατλαντικό ταξίδι
Η τελευταία επένδυση σε μηχανολογικό εξοπλισμό που υλοποιήθηκε στην εταιρεία ήταν περίπου πριν από ένα χρόνο. Οι μέτοχοί της βλέπουν σοβαρά το ενδεχόμενο υλοποίησης και νέου επενδυτικού πλάνου. Ωστόσο, αυτό θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την ανάπτυξη των πωλήσεων και τη διεύρυνση του κύκλου εξαγωγών. Όπως αποκάλυψε στα Μακεδονικά Νέα ο κ. Πανταλέων «βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο συζητήσεων με μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ και είμαστε πολύ κοντά στο να κλείσει η συμφωνία. Έχουμε στείλει δείγμα των προϊόντων μας και η αντίδρασή τους ήταν άκρως θετική».