Σύμφωνα με τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής (ΤΟΧ), η εικόνα για την τουριστική κίνηση τη φετινή σεζόν έχει αρχίσει να ξεκαθαρίζει, καθώς ολοκληρώνεται ο κύκλος των τουριστικών εκθέσεων όπου συμμετείχε ο Οργανισμός για το πρώτο 6μηνο του τρέχοντος έτους, του 2025.
Τα δεδομένα που έχουν καταγραφεί έως και σήμερα μέσα από επαφές του Τουριστικού Οργανισμού με κορυφαίους touroperators, αλλά και συνεργάτες του είναι αισιόδοξα, με τις περισσότερες αγορές να καταγράφουν άνοδο αφίξεων και προκρατήσεων.
Σε πιο μικρό ποσοστό κάποιες αγορές σημειώνουν στασιμότητα ή μικρή μείωση, νέες αγορές εισέρχονται δυναμικά, ενώ στην θετική εικόνα συμβάλουν και οι καινούριες απευθείας αεροπορικές συνδέσεις με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.
Η εικόνα των αφίξεων και οι εθνικότητες
Πιο συγκεκριμένα και αναφορικά με τις αφίξεις από διεθνείς αγορές από όπου προέρχονται οι εθνικότητες που «ψηφίζουν» Χαλκιδική για τις διακοπές τους η εικόνα είναι η εξής:
-Οι αφίξεις από την Αγγλία και γενικότερα το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά +15%, υπογραμμίζοντας τη σταθερή απήχηση της Χαλκιδικής στην αγγλική αγορά.
-Ποσοστιαία αύξηση κατά 6% καταγράφουνοι αφίξεις από την Ολλανδία, με τις εκτιμήσεις να δείχνουν περαιτέρω ανάπτυξη.
-Η αγορά του Βελγίου παρουσιάζει εντυπωσιακή ανάπτυξη. Υπάρχει αύξηση στις αφίξεις Βέλγων επισκεπτών κατά +25%. Σύμφωνα με τον ΟΤΧ, αυτή η ανοδική πορεία ενισχύεται από τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που υπάρχουν απευθείας πτήσεις με την Transavia, οι οποίες συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με τις Βρυξέλες.
-Σημαντική αύξηση κατά 45% καταγράφουν οι αφίξεις από τη Σουηδία, με την SUNWEB να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτή, καθιστώντας τη Σουηδία μια από τις πιο δυναμικές αγορές για τη Χαλκιδική.
-Μέχρι το 2024, οι επισκέπτες από τη Σουηδία ήταν μεμονωμένοι και αριθμητικά λίγοι. Αντίστοιχα αλλά σε μικρότερη κλίμακα, βρίσκεται η Δανία όπου η SUNWEB ξεκινάει φέτος ένα μικρό πρόγραμμα με σκοπό να το μεγαλώσει από το 2026.
-Η Γερμανική αγορά μια από τις παραδοσιακές που στηρίζουν τουριστικά την Χαλκιδική καταγράφει μείωση της τάξης του 5%-7% στις αφίξεις. Ωστόσο, στην γενική εικόνα η Γερμανία παραμένει μια από τις πιο σημαντικές αγορές για τη Χαλκιδική, με στρατηγικές ενέργειες να βρίσκονται σε εξέλιξη.
-Οι αφίξεις Πολωνών δείχνουν μια μικρή πτώση -5%. Ταυτόχρονα όμως η αγορά αυτή μπορεί να ανακάμψει καθώς αναμένεται ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας. Οι Πολωνικές αερογραμμές LOT εισάγουν απευθείας πτήση από Βαρσοβία στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» τον Ιούνιο.
Νέες απευθείας αεροπορικές συνδέσεις και με την Ιταλία
Οι εταιρείες EasyJet και Aegean προσθέτουν απευθείας πτήσεις από Μιλάνο σε Θεσσαλονίκη. Αυτή η θετική εξέλιξη για τον τουρισμό της Χαλκιδικής και γενικότερα της Βόρειας Ελλάδας συγκεκριμένη το οποίο αποτελεί αποτέλεσμα της 10ετούς προσπάθειας που κάνει ο ΤΟΧ στην Ιταλική αγορά.
Βαλκανικές χώρες και η επίδραση της Σένγκεν
Τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η επέκταση της ζώνης ελεύθερης κυκλοφορίας Σένγκεν αναμένεται να καταγραφούν άμεσα. Ωστόσο, από τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής υπάρχει η εκτίμηση ότι με την πλήρη ένταξη της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας στην ζώνη Σένγκεν και την άρση των συνοριακών ελέγχων στα χερσαία σύνορα της Ελλάδας, θα μεγαλώσει περισσότερο η θερινή τουριστική σεζόν.
Ιδιαίτερη κινητικότητα αναμένεται τα Σαββατοκύριακα των μηνών Μαΐου έως Οκτωβρίου για τους επισκέπτες από Βουλγαρία, καθώς και από τα τέλη Μαΐου έως τις αρχές Οκτωβρίου για τους Ρουμάνους, οι οποίοι πλέον θα μπορούν να ταξιδέψουν εύκολα χωρίς την αναμονή των 5 ωρών (Ρουμανία - Βουλγαρία - Ελλάδα). Εκτιμάται, ότι αυτές οι περίοδοι θα φέρουν περισσότερους επισκέπτες, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να έρθουν στη χώρα μας με πιο χαμηλές τιμές, ενισχύοντας έτσι την τουριστική κίνηση στις περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, της Κεντρικής Μακεδονίαςγενικόετρα και της Χαλκιδικής ειδικότερα.
Τάσιος: «Η Χαλκιδική ισχυροποιεί τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά»
Όπως δήλωσε στα Μακεδονικά Νέα ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής και του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, κ. Γρηγόρης Τάσιος, «η Χαλκιδική ισχυροποιεί τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά με νέες αεροπορικές συνδέσεις, αυξημένη ζήτηση και μεγαλύτερη προσβασιμότητα. Συνεχίζουμε δυναμικά με ψηφιακές καμπάνιες σε Γερμανία, Αγγλία, Σουηδία και Δανία σε συνεργασία με μεγάλους TourOperator ενώ παράλληλα, οργανώνουμε τα FAM &Presstrips της ερχόμενης άνοιξης, προωθώντας τον προορισμό και επενδύοντας σε ποιοτικές υπηρεσίες και αυθεντικές εμπειρίες.
Παρόλες τις δυσκολίες και την έλλειψη υποδομών, η δική μας αποστολή είναι να αντιλαμβανόμαστε τις αναδυόμενες τάσεις και τα νέα μοντέλα βιώσιμης ανάπτυξης, ώστε ως Ένωση Ξενοδόχων Χαλκιδικής (ΕΞΧ), μέσα από συγκροτημένες προτάσεις προς την αυτοδιοίκηση και την κεντρική κυβέρνηση, να διεκδικούμε ένα μέλλον γεμάτο ευκαιρίες και βιώσιμο για την Χαλκιδική μας».