Θοδωρης Τζεκος

Τα έργα και οι επενδύσεις που βάζουν τον Δήμο Θερμαϊκού στο κάδρο των πιο ελκυστικών περιοχών της Θεσσαλονίκης

Ακούστε το άρθρο 8'
24.03.2025 | 08:00
Η μεγάλη οικιστική ανάπτυξη που αναμένει ο Δήμος Θερμαϊκού με την επέκταση του σχεδίου πόλης, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που έρχονται και τα έργα που προγραμματίζει η Διοίκηση, αναμένεται να τοποθετήσουν τον Δήμο στο κάδρο των πιο ελκυστικών περιοχών του νομού Θεσσαλονίκης. Αυτός εξάλλου είναι και ο στόχος του Δημάρχου, Θοδωρή Τζέκου ο οποίος μίλησε στα Μακεδονικά Νέα - mkdn.gr για τα έργα που είναι σε εξέλιξη, για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία, για το Μετρό, αλλά και για το Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Προβολής και Εξωστρέφειας του Δήμου που είναι σε εξέλιξη

Αυτός εξάλλου είναι και ο στόχος του Δημάρχου, Θοδωρή Τζέκου ο οποίος μίλησε στα Μακεδονικά Νέα - mkdn.gr για τα έργα που είναι σε εξέλιξη, για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία, για το Μετρό, αλλά και για το Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Προβολής και Εξωστρέφειας του Δήμου. 

Συνέντευξη στην Ελένη Ζέρβα

Ποιες είναι ο μεγάλες επενδύσεις που τρέχουν στον Δήμο Θερμαϊκού και τι σημαίνει αυτό για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής;

Ο Δήμος Θερμαϊκού για τα επόμενα χρόνια θα είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του νομού της Θεσσαλονίκης, καθώς η πόλη μεγαλώνει, έχουν κορεστεί οι γύρω περιοχές, οπότε βρίσκουν διέξοδο και εύφορο έδαφος στην περιοχή μας.

Έχουμε μία μεγάλη επέκταση του Δήμου, 7.000 στρέμματα θα μπουν στο σχέδιο πόλης στις Δημοτικές Ενότητες Θερμαϊκού, Περαία, Νέους Επιβάτες, Αγία Τριάδα. Οπότε οικιστικά θα έχουμε πολύ έντονο ενδιαφέρον.

Έχουμε, επίσης, το Τεχνολογικό Πάρκο, το Thess INTEC, όπου οι εργασίες έχουν ξεκινήσει και ίσως μέσα στο έτος να βγουν και οι οικοδομικές άδειες. Αυτή η επένδυση μεταφράζεται σε 7.500  θέσεις εργασίας και ο Δήμος Θερμαϊκού θα γίνει το κέντρο καινοτομίας και έρευνας.

Ο δήμαρχος Θερμαϊκού, Θοδωρής Τζέκος

Έχουμε, όμως, και το κάμπινγκ της Αγίας Τριάδας, όπου έχει υπογραφεί το συμβόλαιο μεταβίβασης. Πρόκειται για μία μεγάλη επένδυση για ένα παραθεριστικό χωριό,  που με ο ξενοδοχειακό συγκρότημα και τις άλλες τουριστικές επενδύσεις, θα είναι πόλος έλξης για το επόμενο διάστημα.

Στη Νέα Μηχανιώνα πριν από ένα μήνα υπογράψαμε τη σύμβαση για τη μελέτη της μαρίνας, του καταφυγίου, με 300 δυναμικότητα σκαφών και με θέσεις και για Mega Yacht. Κυρίως, όμως, απευθύνεται σε μικρά και μεσαία σκάφη και με μία υποδομή εστίασης και κτηρίων διοίκησης στην παραλία. Ήδη βλέπουμε ότι υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, για την υλοποίηση αυτού του έργου, μετά τη μελέτη, που θα την έχουμε περίπου μετά από ένα χρόνο. Άλλα ακίνητα του Δημοσίου για τα οποία έχουμε ανοίξει τους φακέλους αξιοποίησής τους είναι το κάμπινγκ της Επανομής. Πιέζουμε και για την αξιοποίηση αυτού του ακινήτου.

Αυτά είναι τα μεγάλα project της περιοχής που θα αλλάξουν πραγματικά τη μορφή του Δήμου Θερμαϊκού.

Σε τι φάση εξέλιξης είναι η επένδυση του κάμπινγκ της Αγίας Τριάδας;

Έχει ήδη υπογραφεί το συμβόλαιο μεταβίβασης, έχει γίνει η διαγωνιστική διαδικασία με το ΤΑΙΠΕΔ, υπογράφηκε το συμβόλαιο, ο αγοραστής ετοιμάζει τις αδειοδοτήσεις για τις οικοδομικές άδειες. Σε ένα τμήμα αυτής της έκτασης θα γίνουν πολυτελείς κατοικίες, αλλά με πολύ χαμηλό συντελεστή δόμησης και κάλυψης και 50% κοινόχρηστοι χώροι και στο υπόλοιπο τμήμα, περίπου το 1/3 θα γίνει ένα πεντάστερο ξενοδοχείο κι άλλες τουριστικές επενδύσεις. Θα αξιοποιηθεί και η προβλήτα σαν μια μικρή μαρίνα σκαφών, μπροστά από αυτόν τον χώρο που είναι 160 στρέμματα. Άρα μέσα στον επόμενο χρόνο θα αρχίσουν να χτίζουν.

Η πρόσβαση θα είναι ελεύθερη για τους κατοίκους και όλους τους επισκέπτες. Θα είναι ένας χώρος με μεγάλη κοινόχρηστη έκταση. Τέσσερα στρέμματα θα έχει ο Δήμος για να κάνει ένα σχολείο σ’ αυτήν την έκταση και περίπου 20 στρέμματα από την πάνω πλευρά του δρόμου, που είναι χαρακτηρισμένος δασική έκταση, θα γίνει ένα μεγάλο πάρκο για τους κατοίκους, το οποίο θα το διαμορφώσει ο επενδυτής και θα παραχωρηθεί στον Δήμο. 

Όσον αφορά στις προοπτικές που δημιουργεί το συγκεκριμένο έργο για τον Δήμο Θερμαϊκού, είναι η αύξηση του τουριστικού brand της περιοχής, καθώς θα είναι υψηλού επιπέδου η τουριστική επένδυση και του ξενοδοχείου και των τουριστικών υποδομών, αλλά και οι κατοικίες θα προσελκύσουν νέους κατοίκους και μάλιστα ενός υψηλού επιπέδου διαβίωσης, ενώ ο Δήμος θα κερδίσει έναν χώρο πολύτιμο, τα 4 στρέμματα για να κάνει ένα σχολείο, καθώς εκείνη η περιοχή, Νέοι Επιβάτες και Αγία Τριάδα δεν το είχανε μέχρι τώρα. Και το πρόβλημα της σχολικής στέγης ήταν πολύ έντονο.

Η αξιοποίηση του κάμπινγκ της Επανομής προχωράει με τους ίδιους ραθμούς;

Σε ότι αφορά στο κάμπινγκ της Επανομής είμαστε πιο πίσω, αλλά έχουμε ήδη κάνει επαφές με το Υπερταμείο, για να γίνει μία πρώτη πρόσκληση ενδιαφέροντος, διερευνητική, για να κατανοήσουν και αυτοί ότι πραγματικά αποτελεί ένα πολύ σοβαρό ακίνητο προς αξιοποίηση και με έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον. Οπότε το επόμενο διάστημα περιμένουμε αυτήν την πρόσκληση πρώτου ενδιαφέροντος. Το κάμπινγκ της Επανομής βέβαια έχει μία διαφορετική προοπτική, όχι για δόμηση κατοικιών, αλλά κυρίως ως κατασκηνωτικό κέντρο, τύπου glamping, που είναι πολύ επίκαιρα τα τελευταία χρόνια, για να συνδυάζεται και με τον χαρακτήρα όλης της υπόλοιπης έκτασης τριγύρω, που είναι μία περιοχή natura 2000 στρέμματα. Nα είναι δηλαδή συμβατή με όλη αυτή την περιοχή οποιαδήποτε επένδυση γίνει εκεί, δεν θέλουμε δηλαδή πολύ τσιμέντο. Μόνο οι απαραίτητες υποδομές για τη λειτουργία ενός σύγχρονου κατασκηνωτικού κέντρου. Αυτή είναι η προοπτική που θέλει ο Δήμος για το κάμπινγκ της Επανομής. Γιατί μιλάμε για μία έκταση 500 στρεμμάτων, ένα κάμπινγκ που γνώρισε μέρες δόξας, με χιλιάδες κόσμου. Ήταν το μεγαλύτερο των Βαλκανίων και με εξαιρετικές υποδομές εκείνης της εποχής. Θα δώσει μία εντυπωσιακή δυναμική στον τουριστικό χαρακτήρα της περιοχής και του Δήμου μας.

Εκτός από τα ακίνητα που ανήκουν στο Υπερταμείο, ποια άλλα υπάρχουν που δεν ανήκουν στον Δήμο και θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν;

Υπάρχουν ακίνητα του Δημοσίου, για παράδειγμα είναι αναξιοποίητες εδώ και πολλά χρόνια οι κατασκηνώσεις απόδημου ελληνισμού στην παραλία της Επανομής. Και εκεί ένα πολύ σημαντικό ακίνητο ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας, όπως επίσης κι άλλες παλιές κατασκηνώσεις του ΠΙΚΠΑ, στην Αγία Τριάδα που ανήκουν στο Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. Και με τα δύο Υπουργεία είμαστε σε επικοινωνία για να τους πιέσουμε, να οδηγήσουν σε αξιοποίηση τα ακίνητα αυτά. Είναι δηλαδή περίπου 3-4 μεγάλα ακίνητα στον Δήμο μας που γνώρισαν μέρες δόξας στο παρελθόν και μπορούν να γίνουν πόλος έλξης επισκεπτών και σιγά σιγά μπαίνουν σε μία σειρά αξιοποίησης.

Θα προχωρήσει το θέμα της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας;

Αυτό είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο που από την ανάληψη των καθηκόντων μας το βάζουμε στο τραπέζι και σε όλα τα φόρα και τις συζητήσεις. Εδώ και σαράντα χρόνια έχει που άνοιξε η κουβέντα αυτή, αλλά τώρα φαίνεται ότι επανέρχεται δυναμικά. Είμαστε σε συνεργασία με τον Στέλιο Αγγελούδη, από τον Δήμο Θεσσαλονίκης και με τη Χρύσα Αράπογλου από τον Δήμο Καλαμαριάς, γιατί αυτούς τους τρεις Δήμους αφορά κυρίως η θαλάσσια αστική συγκοινωνία. Φαίνεται ότι έχει βρεθεί εργαλείο χρηματοδότησης, ξανά μελετάται και επικαιροποιείται η παλιά μελέτη, χρειάζεται και μία μελέτη βιωσιμότητας για να δούμε κατά πόσο είναι βιώσιμη αυτή η επιλογή, αλλά άποψή μας που τη μεταφέρουμε σε όλους είναι ότι η πόλη έχει ανάγκη τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία και θα της δώσει μία δυναμική ακόμη και σαν μία «ατραξιόν» μετακίνησης. Θα συμβάλλει ωστόσο ουσιαστικά και στη μετακίνηση του κόσμου ως λύση αστικής συγκοινωνίας και όχι μόνο ως μιας συγκοινωνίας αναψυχής.

Υπάρχει ένα δίλημμα για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης: αν θα πρέπει να γίνει Δυτικά ή Ανατολικά. Ποια είναι η δική σας θέση σ’ αυτό;

Νομίζω ότι είναι θέμα αποφασιστικότητας και βούλησης. Το Μετρό είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί προς το αεροδρόμιο και το δίλημμα Ανατολικά ή Δυτικά νομίζω ότι είναι ψευτοδίλημμα. Από τη στιγμή που υπάρχει βούληση ανάπτυξης του συγκεκριμένου μέσου σταθερής τροχιάς στη Θεσσαλονίκη, μπορεί να πάει και προς τις δύο κατευθύνσεις. Δεν είναι ή το ένα ή το άλλο. Το ξέρουμε και το συζητάμε όλοι ότι όπου υπάρχει μετρό σε μεγάλες πόλεις η σύνδεση με το αεροδρόμιο είναι άμεση προτεραιότητα, οπότε μπορεί να προχωρήσει, όταν μάλιστα δεν χρειάζεται να είναι υπογειοποιημένο σε μεγάλο τμήμα, καθώς μπορεί να είναι επίγειο, που αυτό ρίχνει πολύ περισσότερο το κόστος. Βέβαια βλέπουμε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις ήδη για τον σταθμό της Μίκρας και της Καλαμαριάς, όπου είναι πίσω τα χρονοδιαγράμματα, αν και οι δεσμεύσεις είναι για τέλη του 2025. Πρέπει τα έργα να επιταχυνθούν, παράλληλα και Δυτικά και Ανατολικά προς το αεροδρόμιο, οπότε όταν φτάσει στο αεροδρόμιο, στην ουσία έχει φτάσει στον Δήμο Θερμαϊκού, γιατί είναι μία απόσταση 2-3 χιλιομέτρων, σε μία αδόμητη περιοχή, όπου μία επίγεια επέκταση θα μας συνδέσει άμεσα με το Μετρό.

Ποια θα είναι το εμβληματικό έργο που θα υποβάλλει ο Δήμος Θερμαϊκού στο πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας;

Έχουμε υποβάλλει πρόταση για χρηματοδότηση στην Περιφέρεια για την ανάπλαση της οδού Δημοκρατίας ή παλαιότερα Θερμαϊκού. Είναι ένας δρόμος 4χλμ, από τα όρια της Περαίας, εκεί που ξεκινάει ουσιαστικά το Τεχνολογικό Πάρκο, μέχρι το τέλος των Νέων Επιβατών. Είναι ο πρώτος δρόμος πάνω από τον παραλιακό, ένας δρόμος που θυμίζει δεκαετία ‘60 ή άλλες υποβαθμισμένες περιοχές. Θα μετατραπεί σε έναν σύγχρονο δρόμο, θα μονοδρομηθεί, θα έχει φύτευση, smart επιλογές φορτισμού, παρκαρίσματος, θα έχει καινούργια πεζοδρόμια, αλλά και αναπλάσεις σε κοινόχρηστους χώρους που συνδέονται κάθετα μ’ αυτόν τον δρόμο, όπως είναι η αρχή της Αγίας Τριάδας, η περιοχή κοντά στη Λέσχη της Αεροπορίας και η πλατεία των Νέων Επιβατών. Ένα έργο το κόστος του οποίου αναμένεται να ξεπεράσει τα 10εκατ. ευρώ.

Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Δήμου Θερμαϊκού σε ότι αφορά στην εξωστρέφεια;

Ξεκινήσαμε με τη λογική ότι ο Δήμος Θερμαϊκού είναι προορισμένος για μεγάλα και μπορεί να τα πετύχει. Σε συνεργασία με ένα εξειδικευμένο γραφείο ξεκινήσαμε τη σύνταξη του Στρατηγικού Σχεδίου Τουριστικής Προβολής και Εξωστρέφειας του Δήμου και μάλιστα την περίοδο αυτή βρίσκεται στο στάδιο της διαβούλευσης για να έχουμε και τη γνώμη των κατοίκων, σε συνεργασία με τη Διοίκηση και την άποψη των ειδικών τεχνοκρατών, για το πού θέλουμε να πάμε τον Δήμο και ποια είναι τα πλεονεκτήματά του. Ταυτόχρονα και στο πλαίσιο αυτού του σχεδίου διοργανώνουμε και μεγάλα events, όπως είναι ο παράκτιος νυχτερινός ημιμαραθώνιος που έγινε με μεγάλη επιτυχία για πρώτη φορά τον περασμένο Νοέμβριο και στα μέσα Μαρτίου ο δεύτερος. Όπως είναι, επίσης, ένα Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου, που έγινε τον Οκτώβριο εδώ στην Περαία με συμμετοχές απ’ όλη την Ελλάδα.

Θέλουμε να έχουμε μεγάλες διοργανώσεις, που θα αναδείξουν  και τις ομορφιές του Δήμου, θα προσελκύσουν επισκέπτες διευρύνοντας όμως και την περίοδο της επισκεψιμότητας όλους τους μήνες του χρόνου, αλλά επεκτείνοντας και τους σκοπούς της επισκεψιμότητας και σε άλλους τομείς. Όχι μόνο δηλαδή, καλοκαιρινή περίοδος τρεις μήνες -μια τουριστική λαίλαπα, για την παραλία, τον ήλιο και τη θάλασσα- αλλά και άλλες μορφές τουρισμού που έχει ο Δήμος μας είτε αθλητικού τουρισμού είτε οινοτουρισμού, γιατί έχουμε πολλά επισκέψιμα οινοποιία, είτε επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους που υπαρχουν, είτε σε οικολογικού ενδιαφέροντος χώρους. Θυμίζω πως έχουμε περιοχές Natura στο Αγγελοχώρι και την Επανομή.

Επίσης η περιοχή μας μπορεί  να αναπτύξει τον θρησκευτικό τουρισμό, ενώ ετοιμάζεται τώρα κι ένα Μοναστήρι που θα φιλοξενεί κειμήλια της Μητρόπολης. Η Μητρόπολη μάλιστα θέλει να κάνει ένα δίκτυο επισκεπτών που θα πηγαίνουν στην Παναγία της Μηχανιώνας, στη συνέχεια θα επισκέπτονται το Μοναστήρι για τα κειμήλια και ακολούθως στον Άγιο Αργύριο της Επανομής.

Επίσης υπάρχει η σκέψη για τη Μηχανιώνα -που είναι το μεγαλύτερο πανελλαδικά κέντρο μέσης αλιείας στο Αιγαίο- ώστε να διεξαχθεί ένα ναυτικό forum, προκειμένου να αναδειχτεί ακόμη περισσότερο η περιοχή.

 

Ελένη Ζέρβα